دنبال ورود فناوری‌های برتر به ایران هستیم

۱۳۹۶/۰۳/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۱۹۲

معاون اول شرکت «بای وا» آلمان گفت: هدف این شرکت تنها فروش صرف کالا به جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه می‌خواهیم فناوری را هم وارد این کشور کنیم تا تولید رونق گیرد.

به گزارش ایرنا، یورگ وبر(Jorg Weber) دیروز در نشست مشترک هیات تجاری و سرمایه‌گذاری کشور آلمان با استاندار خراسان شمالی و تجار این استان با بیان اینکه مرحله به مرحله در جمهوری اسلامی ایران تولید خواهیم داشت، گفت: در این زمینه یکی از اولویت‌ها استان خراسان شمالی است.

وی با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت و پتانسیل مطلوب برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف است، افزود: امیدوار هستیم تبادل تجاری بین دو کشور بیشتر رشد کند.

پتر گراس(Peter Grass) مدیرکل شرکت بای وا نیز در این نشست گفت: علاوه بر معامله تجاری رابطه فرهنگی، ارتباط بین ایران و آلمان را نیز تقویت می‌کنیم.

وی بر برقراری ارتباط هر چه بیشتر بین این دو کشور تاکید کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد تا تبادلات بیشتر شود.

هیات تجاری و سرمایه‌گذاری کشور آلمان در پاسخ به سفر هیات تجاری خراسان شمالی به این کشور در اسفند ماه سال گذشته، صبح دوشنبه به بجنورد سفر کرد.

هیات تجاری آلمان که متشکل از 12نفر از تجار و بازرگانان است باز هم از مناطق مختلف این استان بازدید خواهد داشت. اوایل اسفند سال گذشته بود که هیات اقتصادی به ریاست محمدرضا صالحی، استاندار و با حضور جمعی از فعالان بخش خصوصی با عزیمت به دو کشور آلمان و فرانسه کوشیدند با معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری این استان به صاحبان صنایع و سرمایه اعم از شرکت‌های خارجی و ایرانیان مقیم اروپا همچنین بازاریابی برای محصولات تولیدی بومی این خطه، گام دیگری برای توسعه ظرفیت‌های اقتصادی و رونق بیشتر عرصه کار و تولید بردارند.

حضور مدیران و فعالان اقتصادی مرتبط با 3حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن به عنوان اولویت‌های اصلی توسعه خراسان شمالی در این هیات، نویدبخش جذب سرمایه‌گذاران علاقه‌مند و ارزآوری و اشتغالزایی مناسب برای این استان درحال توسعه بود.

 

ارسال نظر