اخبار شهرستان‌‌ها

۱۳۹۶/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۰۳۲

 افزایش 10 درصدی حوادث کار در لرستان

خرم‌آباد| مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: حوادث ناشی از کار در استان 667 مصدوم بر جای گذاشته است.  به گزارش ایسنا، حمیدرضا نظیفی اظهار کرد: از کل 667پرونده بررسی شده حوادث کار سال گذشته به لحاظ تفکیک جنسیتی تعداد 643 مرد و 24 زن به‌دلیل حوادث کار دچار مصدومیت شده‌اند.  وی با اشاره به افزایش 3 درصدی آمار حوادث ناشی از کار افزود: طبق آمار بررسی شده در سال 94 نیز 647 نفر به دلیل حوادث ناشی از کار مصدوم شدند. مدیرکل پزشکی قانونی لرستان درخصوص آمار فوت‌شدگان ناشی از حوادث کار نیز یادآور شد: در سال گذشته در لرستان فوت‌شدگان حین کار به 21نفر رسید. 21 نفر فوتی حادثه کار در سال گذشته همگی مرد بودند. در سال ۹۵، 21 نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند که این آمار نیز در مقایسه با مدت مشابه پیش از آن 10درصد افزایش یافته است.

  گیلان به عنوان استان بدون بیکار معرفی می‌شود

رشت | استاندار گیلان گفت: به‌منظور تعالی اقتصادی و اشتغال‌زایی در گیلان، روستاهای بدون بیکار ایجاد شده و امید است با همت‌های ویژه، گیلان به عنوان استان بدون بیکار معرفی شود.  محمدعلی نجفی دیروز در مراسم تجلیل از هنرمندان صنایع دستی استان گیلان در رشت با اشاره به اینکه وجود عشق، هنر و خلاقیت موجب از بین رفتن نفرت، خشونت و دشمنی می‌شود، اظهار کرد: گیلانیان همواره در هنر و خلاقیت پیشتاز هستند و هنر در گیلان همواره جاری است.  استاندار گیلان با اشاره به اینکه قسمت عمده‌یی از جامعه هنرمندان استان گیلان را بانوان تشکیل می‌دهند و این امر نشانه فعالیت گسترده بانوان است، خاطرنشان کرد: باید در مسیر توسعه و ایجاد اشتغال‌زایی بانوان، به‌ویژه در حوزه صنایع دستی، گام‌های بیشتری برداشته شود.

 ضرورت حذف موسسات مالی و بانک‌های خصوصی از اقتصاد

تهران| معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: موسسات اعتباری و بانک‌های خصوصی جز اینکه اقتصاد ما را مثل موریانه پوک می‌کنند، کار یا هدفی ندارند و باید این موسسات و بانک‌های خصوصی را از اقتصاد کشور حذف کنیم.  بیژن پناهی‌زاده اظهار کرد: بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری مثل موریانه اقتصاد ما را پوک کرده و هیچ هدفی برای کمک به اقتصاد کشور ایران ندارند؛ این موسسات پول مردم را گرفتند و در کارهای غیرمولد و سفته‌بازی هزینه کردند. وی افزود: مردم باید بدانند هر سودی که از این موسسات می‌گیرند، سود نیست بلکه اصل پول خود را به‌صورت اقساطی پس می‌گیرند. ما از قبل پیش‌بینی می‌کردیم که این موسسات ورشکسته خواهند شد و مدام به مسوولان هشدار می‌دادیم که این موسسات عواقب خوبی نخواهند داشت.

  بحران آبی در کهگیلویه و بویراحمد نداریم

یاسوج | معاون بهر‌ه‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه بحران آب در شهرهای استان نداریم، گفت: در سال‌های گذشته

 6 شهر استان در وضعیت تنش آبی قرار داشتند.  سیدیعقوب فرجی در بازدید از تاسیسات آبرسانی شهر یاسوج اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان از تمام توان انسانی و امکانات خود برای مدیریت توزیع آب و جلوگیری از بروز تنش آبی در شهرهای استان استفاده می‌کند. وی عنوان کرد: به حالتی از مصرف آب شرب که میزان تولید آب با میزان مصرف برابر یا نزدیک به هم باشد، وضعیت تنش آبی گفته می‌شود و در صورتی که میزان مصرف از میزان تولید آب بیشتر شود شرایط بحران آبی به وجود می‌آید. فرجی با بیان اینکه در سال‌های گذشته 6 شهر استان در وضعیت تنش آبی قرار داشتند، اظهار کرد: همکاری شهروندان در زمینه مصرف بهینه آب نقش بسزایی در کنترل تنش آبی شهرهای استان دارد.

 خرید تضمینی گندم در ۵۶ مرکز استان اردبیل آغاز شد

اردبیل|مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در حال حاضر خرید تضمینی گندم در ۵۶ مرکز خرید در سطح استان اردبیل آغاز شده است.  حسن روحی دیروز در بازدید از مراکز خرید گندم در اردبیل اظهار کرد: با توجه به الزامات سیاست الگوی کشت که بخشی از زراعت دیم به کشت حبوبات مثل عدس و نخود و در اراضی آبی به کشت و توسعه دانه‌های روغنی از جمله کلزا و بادام‌زمینی، چغندر قند و ذرت شیرین اختصاص یافت، نسبت به سال‌های گذشته 7 درصد در کل سطح زیر کشت گندم کاهش یافت.  مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 400 نفر به‌عنوان دست‌اندرکاران خرید فعال هستند که پروسه خرید تضمینی در کنار تولید از نخستین مرحله آغاز و پس از خرید به سیلوها و مازاد آن نیز به استان‌های همجوار حمل خواهد شد.

 دمای هوا در خوزستان به ۵۰ درجه می‌رسد

اهواز|  مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که هوای استان خوزستان در نقاط و شهرهای مختلف به تقریبا ۵۰ درجه سانتی‌گراد نیز افزایش پیدا کند. کوروش بهادری، اظهار کرد: باتوجه به بررسی نقشه‌های هواشناسی، شاهد افزایش دمای خوزستان از ابتدای هفته جاری هستیم.  وی با اشاره به افزایش گرم‌تر شدن هوای استان خوزستان در شهرهای مختلف، بیان کرد: این روند در بیشتر نقاط و شهرستان‌های خوزستان حدود 3 تا 4درجه سانتی‌گراد است.

  ۵ سد خاکی زنجان به پرورش ماهی در قفس اختصاص داده شده است

زنجان| مدیر شیلات استان زنجان با اشاره به اینکه پرورش ماهی در قفس یک پروژه اقتصاد مقاومتی است، گفت: پرورش ماهی در قفس در سدهای خاکی توده بین ابهر، بویین سلطانیه، خان ماهنشان، حسن ابدال زنجان و میرزاخانلوی طارم اجرا می‌‌شود.  محمود صیادبورانی اظهار کرد: سدهای خاکی مناسب برای پرورش ماهی در قفس سدهایی هستند که در مواقع کم‌آبی یعنی شهریور ماه عمق حداقل 7متر داشته و از لحاظ شرایط دمایی و فیزیکی و مساحت مشخص، شرایط مناسب برای پرورش ماهی را داشته باشند.  وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری ماهی‌هایی که در دریاچه پشت سد رهاسازی می‌‌شوند کار دشواری است، افزود: همین امر سبب استقرار قفس‌‌های شناور در دریاچه پشت سد می‌شود تا توان برداشت ماهی‌‌ها به 100 درصد برسد.

 

 

ارسال نظر