تغییرات جدید در بخش خرید ارز سامانه جامع تجارت

۱۴۰۱/۱۱/۰۶ - ۱۳:۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۹۷۳۰۰
تغییرات جدید در بخش خرید ارز سامانه جامع تجارت

سامانه جامع تجارت در اطلاعیه ای به کاربران این سامانه اعلام کرد، با توجه به سیاست جدید بانک مرکزی تغییراتی به شرح ذیل در بخش خرید ارز ایجاد شده است.

به گزارش تسنیم، در بخش درخواست خرید ارز چنانچه نوع ارز تخصیص یافته، درهم امارات باشد امکان ثبت درخواست خرید ارز با هر نوع ارزی مقدور است و چنانچه نوع ارز تخصیص درهم امارات نباشد، امکان ثبت درخواست به هر ارزی به غیر از درهم امارات وجود دارد.

گفتنی است، بانک مرکزی روز سوم بهمن ماه نیز اعلام کرده بود، با توجه به گشایش های ارزی انجام شده و تمهیدات صورت گرفته اخیر در تعامل با کشور چین،  تمامی بازرگانانی که قصد پرداخت ارز به ذینفعان طرف تجاری خود در کشور چین را دارند، به محض ثبت درخواست تخصیص ارز یوان در سامانه جامع ارزی، می توانند  طی 24 ساعت تاییدیه تخصیص ارز را از سامانه دریافت و نسبت به تدارک انتقال ارز اقدام کنند.

همچنین در اواخر دی ماه اعلام شده بود، شرکت‌های صرافی موظفند تامین و پرداخت ارز برای گواهی‌های ثبت آماری را صرفا بر حسب ارز مندرج در گواهی‌های  مذکور انجام دهند. تامین و پرداخت ارز به ارزی غیر از ارز مندرج در گواهی ثبت آماری، مصداق تخلف بوده و در صورت مشاهده، اقدامات نظارتی این بانک در خصوص صرافی اعمال خواهد شد."

14011106121746914269048110

ارسال نظر