اخبار

۱۴۰۱/۰۸/۲۶ - ۰۱:۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۹۴۴۵۴

حادثه تروریستی 

در ایذه  با 5 کشته و 15 مجروح

فارس از قول یک منبع آگاه امنیتی خبر داد: تعدادی افراد ناشناس شب گذشته به سمت مردم و ماموران نیروی انتظامی در شهر ایذه تیراندازی کردند.وی ادامه داد: چند تن از مردم و ماموران نیروی انتظامی در این حادثه به شهادت رسیدند و تعدادی دیگر هم مجروح شدند.  این منبع آگاه از شهادت ۴ تن و زخمی شدن ۶ نفر در این حادثه خبر می‌دهد. مهاجمان با اسلحه کلاشینکف به سمت مردم رگبار بسته‌اند.  ایسناهم نوشت: در پی تیراندازی به سمت مردم تا این لحظه 5 نفر جان باخته و 3 نفر زخمی شده‌اند. همچنین ۲۵ آبان ماه همزمان با حمله تروریستی به بازار مرکزی ایذه، حوزه علمیه این شهر نیز به آتش کشیده شد. فعلا جزییات آسیب به حوزه علمیه ایذه مشخص نشده است.

    افزایش تعداد مجروحان به 15 نفر

ایرنا در خبری از یک منبع آگاه گفت: تعداد مجروحان حمله تروریستی افراد مسلح در ایذه که شامگاه چهارشنبه رخ داد به ۱۵ نفر افزایش یافت که یک کودک در میان مجروحان مشاهده می‌شود. وی افزود: حال برخی از مجروحان این حادثه وخیم گزارش شده است.

    توضیحات معاون استانداری خوزستان

ولی‌الله حیاتی معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان در سخنانی با تسلیت به مردم خوزستان و ایذه توضیح داد: متاسفانه راس ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر چهارشنبه راکبان دو دستگاه موتورسیکلت در اقدامی تروریستی با سلاح جنگی به سمت مردم و مدافعان امنیت شلیک کردند که در این حمله ۵ نفر در شهرستان ایذه به شهادت رسیدند و تعدادی از ماموران مجروح شدند. حیاتی شمار مجروحان این حادثه تروریستی را ۱۰ نفر اعلام کرد و گفت: حال تعدادی از مجروحان وخیم است. وی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری ضاربان در دستور کار است، یادآور شد: هم‌اکنون اوضاع آرام و تحت کنترل است. معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با بیان اینکه جلسه شورای تامین به ریاست استاندار در حال برگزاری است، یادآور شد: در میان شهدا یک دختر خردسال، یک زن و سه مرد وجود دارد.

فساد مالی، اتهام مدیر منصوب عبدالملکی است

مدیرعامل فراری پتروشیمی شیراز دستگیر شد

روز گذشته بازداشت مدیرعامل یک پتروشیمی اوره‌ساز خبرساز شد. مدیرعاملی که از او با عنوان «م.ب» نام بردند. شنیده‌ها حاکی از آن است که مدیرعامل پتروشیمی شیراز بازداشت شده است؛ چهره‌ای که در زمان زعامت عبدالملکی در وزارت کار منصوب شده بود و اتهامات مالی فراوانی دارد. به گزارش برخی رسانه‌ها پس از بازداشت این مدیرعامل، تعدادی از کارمندان و مدیران این پتروشیمی نیز بازداشت شده‌اند. مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی شیراز جزو بازداشت‌شدگان این پرونده فساد هستند. احتمال افزایش شمار بازداشتی‌ها در آینده نزدیک بسیار است. عبدالرضا داوری نیز در توییتی از بازداشت این مدیر پتروشیمی خبر داد و نوشت: «چهارمین مدیر منصوب در دوره حجت عبدالملکی در وزارت رفاه هم بازداشت شد. اینکه در کمتر از یکسال، مدیران منصوب عبدالملکی، دومینووار به فساد و چنین سرنوشت شومی دچار می‌شوند، در هیچ یک از دولت‌های قبلی سابقه ندارد.» ‌مالکان اصلی این شرکت، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان و سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد و صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس هستند. گفتنی است مدیرعامل پیشین پتروشیمی «شیراز» پیش از این مدیرعامل پتروشیمی «امیرکبیر» بوده است. در این پتروشیمی نیز حاشیه‌های بسیاری داشته که منجر به عزل او می‌شود. او به‌ دنبال انتشار خبر فیش‌های نجومی پتروشیمی «امیرکبیر»، دو ماه پس از انتصابش با دستور وزیر کاروقت از سمتش عزل شد اما با این وجود او بلافاصله به عنوان مدیرعامل پتروشیمی «شیراز» منصوب می‌شود. عزل و نصبی که در دولت انقلابی باوجود آگاهی به تخلفات او انجام شد حال این فساد دامن پتروشیمی «شیراز» را نیز گرفته است. هم‌اکنون افکار عمومی منتظر پاسخگویی مسوولان درباره ماجرای انتصاب او باوجود تخلف در پتروشیمی «شیراز» و شفاف‌سازی این بازداشت‌ها است.

 

ارسال نظر