سکه 14 میلیون و 900 هزار تومان

۱۴۰۱/۰۵/۱۰ - ۰۱:۳۹:۳۹
کد خبر: ۱۹۱۲۶۰
سکه 14 میلیون و 900 هزار تومان

گروه بانک و بیمه | محسن شمشیری|

با اعلام نرخ دلار در بازار آزاد به قیمت 31840 تومان؛ و اونس جهانی به قیمت 1767 دلار، سکه به 14 میلیون و 900 هزار تومان رسید. قیمت فروش دلار یکشنبه، نهم مرداد ۱۴۰۱ در صرافی‌های بانکی با ۱۶ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۷ هزار و ۸۴۱ تومان مبادله می‌شود.هر اسکناس یورو در صرافی‌های بانکی با ۲۸ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۸ هزار و ۷۹۹ تومان معامله شد. قیمت خرید هر دلار توسط صرافی‌های بانکی ۲۷ هزار و ۵۶۴ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۵۱۲ تومان اعلام شد.علاوه بر این، قیمت خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۸ هزار و ۳۸۸ تومان و نرخ فروش آن ۲۸ هزار و ۶۴۶ تومان بود، این در حالی است که نرخ خرید یورو در این بازار ۲۹ هزار و ۲۸ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۹ هزار و ۲۹۲ تومان اعلام شد.همچنین، در سامانه نیما در معاملات، حواله یورو به قیمت ۲۷ هزار و ۷۹ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۶ هزار و ۴۸۲ تومان معامله شد.قیمت سکه طرح جدید (یکشنبه، نهم مردادماه) بدون تغییر قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم‌سکه هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی سه‌ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت خورد.علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۷۲ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا پنج میلیون و ۹۴۵ هزار تومان شد.قیمت اونس جهانی طلا به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییر نسبت به روز کاری گذشته به یک‌هزار و ۷۶۶ دلار و ۸ سنت رسید.

    آغاز معاملات توافقی ارز  با قیمت ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان

معاملات توافقی دلار در بازار ارز (یکشنبه‌، نهم مردادماه) در کانال قیمت ۳۰ هزار تومان کار خود را آغاز کرد.  اواخر خردادماه بود که بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز در تعامل با کانون صرافی‌ها، صرافی‌های معتبر و صادرکنندگان به این جمع‌بندی رسید که بازار توافقی عرضه و تقاضا راه‌اندازی شود. سپس امکان معاملات توافقی ارز در صرافی‌ها و بازار متشکل ارزی فراهم شد.  (یکشنبه، نهم مردادماه) در آغاز به کار فعالیت بازار توافقی بازار ارز، دلار با قیمت ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان و با حجم ۶۰ هزار معامله شد.معاملات توافقی دلار در روز گذشته (شنبه، هفتم مردادماه) کار خود را با ۳۰ هزار و ۳۳۸ تومان شروع و با نرخ ۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان به پایان رساند. حجم معاملات دلار توافقی در پایان روز گذشته ۹ هزار و ۲۴۸ بود. 

    حباب سکه کمتر شد

محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه در خصوص روند بازار در اولین روز هفته اظهار داشت: در حالی که تا هفته گذشته قیمت جهانی طلا سیر نزولی پیدا کرده بود، از روز پنج شنبه قیمت جهانی طلا با افزایش همراه شد و حدود ۳۹ دلار قیمت هر اونس طلا، گران‌تر شد و هر اونس طلا به رقم ۱۷۶۷ دلار رسیده است.  کشتی‌آرای با اشاره به نوسانات محدود قیمت ارز و افزایش نسبی قیمت جهانی طلا اظهار داشت: در بازار به مناسبت ورود به ماه محرم، شاهد کاهش تقاضا هستیم. وی با اشاره با کاهش حباب سکه به دلیل افت تقاضا افزود: در معاملات اولین روز هفته، حباب سکه امامی به رقم یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید.

 

ارسال نظر