اخبار

۱۴۰۱/۰۵/۰۸ - ۰۱:۳۹:۳۶
کد خبر: ۱۹۱۱۹۱

پذیرش سهام به عنوان وثیقه در سه بانک

سهام متقاضیان تسهیلات بانکی در سه بانک به عنوان وثیقه پذیرفته می‌شود. طی روزهای گذشته با ابلاغ و اجرای دستورالعمل بانک مرکزی، مراسم رونمایی از سامانه وثیقه‌گذاری الکترونیک در سازمان بورس برگزار شد.  با رونمایی از فاز اول طرح توثیق الکترونیک هوشمند دارایی‌ها، مردم می‌توانند از سهام خود در بازار سرمایه به عنوان وثیقه در سه بانک ملی، رسالت و مهر ایران برای دریافت وام، تسهیلات و ضمانتنامه بانکی استفاده کنند.

همچنین در گام‌های بعدی پذیرش سایر دارایی‌ها نظیر سکه، اندوخته بیمه‌عمر، گواهی کسر از حقوق و... برای انجام اموری که نیاز به وثیقه‌گذاری وجود دارد، به این سامانه اضافه خواهد شد. بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد با تنوع وثایق را 5 اردیبهشت 1401 برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

خطر رکود در اروپا

ایگنازیو ویسکو، سیاست‌گذار بانک مرکزی ایتالیا و عضو شورای راهبری بانک مرکزی اروپا هشدار داد که ممکن است رکود اقتصادی در اروپا رخ دهد. به گزارش بلومبرگ، ویسکو در یک رویداد آنلاین در روز پنجشنبه (۲۸ جولای) گفت: خطر رکود اقتصادی وجود دارد. اگر این اتفاق بیفتد، بانک مرکزی اروپا باید در مورد آنچه که باید انجام دهد بحث کند. تصمیم بانک مرکزی برای افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره در هفته گذشته، به سیاست‌گذاران این امکان را می‌دهد که اکنون در جلسات آتی انتخاب‌های وابسته به داده‌ها داشته باشند.

 

ارسال نظر