عقبگرد دوباره قیمت سکه به کانال ۱۴ میلیون تومان

۱۴۰۱/۰۴/۲۸ - ۰۲:۵۷:۱۶
کد خبر: ۱۹۰۸۵۹
عقبگرد دوباره قیمت سکه  به کانال ۱۴ میلیون  تومان

گروه بانک و بیمه | محسن شمشیری |

«مصطفی قمری‌وفا» مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی از راه‌اندازی نماد معاملاتی روبل در بازار متشکل ارزی کشور از روز جمعه (۲۸ تیرماه) خبر داد. با اضافه شدن نماد معاملاتی جدید و آغاز معاملات روبل در بازار متشکل ارزی، صادرکنندگان ایرانی از طریق بانک‌ها و صرافی‌های کارگزار بازار متشکل معاملات ارزی می‌توانند همانند اسکناس دلار و یورو، روبل را با نرخ توافقی در این بازار عرضه کنند.  متقاضیان اسکناس روبل از جمله دانشجویان هم در چارچوب مقررات ارزی بانک مرکزی می‌توانند درخواست خود را در یکی از سرفصل‌های مصارف ارزی خدماتی (غیربازرگانی) که از سوی بانک مرکزی تعیین شده است ثبت کنند. جزئیات چگونگی انجام معاملات در نماد معاملاتی روبل بزودی توسط بازار متشکل ارزی منتشر خواهد شد.  همچنین امیر هامونی مدیرعامل بازار متشکل ارز ایران از راه‌اندازی نماد معاملاتی روبل در این بازار در روز سه شنبه هفته جاری، ۲۸ تیر خبر داد وافزود: با اضافه شدن نماد معاملاتی جدید و آغاز معاملات روبل در بازار متشکل ارزی، صادرکنندگان ایرانی از طریق بانک‌ها و صرافی‌های کارگزار بازار متشکل معاملات ارزی می‌توانند همانند اسکناس دلار و یورو، روبل را با نرخ توافقی در این بازار عرضه نمایند.بر این اساس متقاضیان اسکناس روبل از جمله دانشجویان در چارچوب مقررات ارزی بانک مرکزی می‌توانند درخواست خود را در یکی از سرفصل‌های مصارف ارزی خدماتی (غیربازرگانی) که از سوی بانک مرکزی تعیین شده است ثبت نمایند.جزییات نحوه انجام معاملات در نماد معاملاتی روبل به زودی منتشر خواهد شد.

    آغاز معاملات توافقی دلار  با نرخ ۳۲ هزار تومان 

با اعلام قیمت دلار در بازار آزاد به قیمت 31840 تومان تا 32200 تومان و اعلام قیمت اونس جهانی طلا با 1709 دلارقیمت سکه طرح جدید (یکشنبه، ۲۶ تیرماه) با ۲۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید اما در ساعات عصر به 15 میلیون تومان افزایش داشت. نرخ دلار در بازار هرات نیز در کانال 32 هزار تومان معامله شده است و نسبت به قبل 800 تومان افزایش داشته است. نرخ درهم نیز 8850 تا 9 هزار تومان بوده است.  معاملات توافقی دلار یکشنبه‌، ۲۶ تیرماه در کانال ۳۲ هزار تومان آغاز شد.در آغاز به کار فعالیت بازار توافقی بازار ارز، دلار با قیمت ۳۲ هزار و ۲۰۱ تومان و با حجم ۴۰ هزار معامله شد.معاملات توافقی دلار در روز قبل با ۳۰ هزار و ۵۵ تومان آغاز شد.قیمت فروش دلار (یکشنبه، ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱) در صرافی‌های بانکی بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته ۲۷ هزار و ۹۰۸ تومان است. نرخ فروش هر اسکناس یورو در صرافی‌های بانکی با ۴ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۸ هزار و ۹۱۸ تومان معامله شد.قیمت خرید هر دلار توسط صرافی‌های بانکی ۲۷ هزار و ۶۳۱ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۶۳۱ تومان اعلام شد.علاوه بر این، بهای خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان و نرخ فروش آن ۲۸ هزار و ۳۵۵ تومان بود.این در حالی است که نرخ خرید یورو در این بازار ۲۸‌ هزار و ۳۴۳ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۸ هزار و ۶۰۱ تومان اعلام شد.همچنین، در سامانه نیما در معاملات، حواله یورو به قیمت ۲۶ هزار و ۵۴۰ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۶ هزار و ۳۱۲ تومان معامله شد.

    عقبگرد دوباره قیمت سکه  به کانال ۱۴ میلیون تومان 

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید با ۲۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دادوستد شد.سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد.همچنین نیم‌سکه هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی سه‌ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت خورد.علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۵۹ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا پنج میلیون و ۸۹۰ هزار تومان شد.

    پیش‌بینی قیمت جهانی طلا

بازارهای طلا پس از فروش گسترده‌ای که در این بازار انجام شده، اندکی آرام می‌شوند و البته احتمال پرش کوتاه‌مدتی برای آن وجود دارد اما نمودارهای بلندمدت نشان می‌دهند که این منطقه تا سطح ۱۶۸۰ دلار به عنوان یک سطح پشتیبانی اصلی گسترش می‌یابد.بازار جهانی طلا در صورت شکست، احتمالا به سرعت ۲۰۰ دلار از دست خواهد داد. با این حال، احتمال اینکه از اینجا جهش کند، بسیار بیشتر است و شاید سعی کند دوباره به سطح ۱۷۵۰ دلار برسد. پس از آن، احتمالا سطح ۱۸۰۰ دلار هدف قرار می‌گیرد و اگر از آن بالاتر شود، احتمالا بسیار بالاتر خواهد رفت و شاید به‌طور کامل بهبود پیدا کند.تحلیلگران عنوان کردند: اگر به زیر سطح ۱۷۰۰ دلار سقوط کند، به سرعت چند صد دلار از دست خواهند داد و بر این اساس باید به دلار امریکا و بازده ۱۰ ساله توجه زیادی داشت. اگر هر دو به تقویت خود ادامه دهند، برای طلا بد خواهد بود. از سوی دیگر، اگر هر دو شروع به سقوط کنند، طلا حداقل در تئوری باید در آن نقطه افزایش یابد. همانطور که اوضاع در حال حاضر پیش می‌رود و انتظار می‌رود طلا در این محیط با نرخ بهره بالا عملکرد بدی داشته است.بازارهای طلا در طول هفته معاملاتی دوباره به میزان قابل توجهی کاهش یافتند. در نهایت، این بازاری است که تحلیلگران توجه زیادی به این منطقه دارند و تا زمانی که شاهد حفظ این منطقه باشیم، هنوز امکان بازیابی طلا وجود دارد.بر اساس گزارش یاهوفایننس، تحلیلگران اظهار کردند: همانطور که گفته شد، همه‌چیز در مورد دلار امریکا و نرخ بهره در امریکاست. اگر دلار امریکا اندکی عقب‌نشینی کند، می‌تواند به طلا فرصتی برای بهبود بدهد. با این حال، تا زمانی که از سطح ۱۸۰۰ دلار عبور نکنیم، واقعا تحت‌تاثیر هر نوع رالی قرار خواهیم گرفت.

 

ارسال نظر