اخبار

۱۴۰۱/۰۳/۰۹ - ۰۴:۳۷:۲۸
کد خبر: ۱۸۹۴۹۴

تغییر ساعات کار ادارات تهران تکذیب شد

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران گفت: ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی تغییر نمی‌کند. به گزارش استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران گفت: تغییر و کاهش ساعات کار ادارات استان تهران در گذشته برخی نارضایتی‌هایی را ایجاد کرده بود. وی عنوان کرد: ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی تغییر نمی‌کند. ساعت کاری ادارات تهران تغییر می‌کند پیش از این مطرح شده بود که از دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت کاری ادارات تهران تغییر می‌کند و این اقدام در جهت صرفه‌جویی در مصرف برق خواهد بود. ساعت کاری ادارات تهران از دوشنبه هفته آینده 30: 6 تا  30: 13 خواهد بود.

نرخ بیکاری ۹،۲ درصد شد

مرکز آمار ایران از افزایش ١٨٠هزار نفری جمعیت شاغلان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و اعلام کرد: نرخ بیکاری در سال گذشته ۹.۲ درصد بود که نسبت به سال قبل از آن ۰.۴ درصد کاهش یافته است. مرکز آمار نرخ بیکاری سال ۱۴۰۰ را منتشر کرد. بررسی آمارها نشان می‌دهد که ۲۵ میلیون و ۸۲۲ هزار نفر یعنی معادل ۴۰.۹ درصد از جمعیت کشور در سال ۱۴۰۰ و جزو گروه فعال هستند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند، این در حالی است که جمعیت شاغلین ۱۵ ساله و بیشتر در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن بیش از ۱۸۰ هزار نفر افزایش یافته است. براساس این گزارش بررسی نرخ بیکاری افراد ١٥ ساله و بیشتر نشان می‌دهد که ٩, ٢ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص در سال گذشته نسبت به سال قبل (۱۳۹۹)، 0.4 درصد کاهش یافته است. خدمات بالاترین سهم اشتغال در سال ۱۴۰۰ را دارد. بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که در سال ١٤٠٠، بخش خدمات با ۴۹.۸ درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. بر اساس آمار ۱۱ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۵۸۳ نفر در این بخش فعالیت می‌کنند. شاغلین خدمات در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل ۰.۵ درصد افزایش یافته است. بر اساس آخرین داده‌های اطلاعاتی هفت میلیون و ۹۲۹ هزار و ۴۳۹ نفر معادل ۲۳.۷ درصد جمیعت شاغل در بخش صنعت و سه میلیون و ۸۲۷ هزار و ۲۴۵ نفر برابر ۱۶.۳ درصد جمعیت شاغل کشور در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند.میزان اشتغال در بخش کشاورزی طی سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۱.۱ درصد کاهش یافته است این در حالی است که اشتغال صنعت همچون خدمات ۰.۵ واحد درصد رشد داشته است.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی مطرح کرد

افزایش سرمایه صندوق بیمه معدنی تا 5000 میلیارد تومان

مدیرعامل صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی از برنامه افزایش سرمایه صندوق تا 5000 میلیارد تومان با حمایت ایمیدرو خبر داد و گفت: این رویکرد با هدف افزایش حمایت از فعالیت‌های معدنی و بخش خصوصی انجام می‌شود. فرید دهقانی در نشست خبری صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، اعلام کرد: سرمایه صندوق طی سال گذشته از 500 میلیارد تومان به 1600 میلیارد تومان افزایش یافت و برنامه افزایش سرمایه تا 5000 میلیارد تومان، در حال طی مراحل اداری است. مدیرعامل صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی گفت: سال گذشته 1967 میلیارد تومان بیمه‌نامه اعتباری صادر شد که در جهت توسعه استخراج و معدنکاری هزینه شد. در سال 99 میزان صدور بیمه‌نامه‌ها 479 میلیارد تومان بود که در مقایسه با عملکرد سال گذشته، حاکی از رشد چهار برابری صدور بیمه‌نامه است. وی با بیان اینکه 139 پرونده در بخش صدور بیمه‌نامه در دست بررسی است، گفت: 79 پرونده در مرحله صدور بیمه‌نامه قرار دارد، همچنین، 2946 میلیارد تومان بیمه‌نامه آماده صدور و در مرحله مصوبه بانک برای پرداخت تسهیلات است.  مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی با اشاره به اقدامات توسعه‌ای صندوق، عنوان کرد: صندوق در حوزه «ساخت داخل ماشین‌آلات» حمایت‌های لازم از سازندگان همچون هپکو را در برنامه دارد. در این زمینه با اعطای یارانه سود تسهیلات به میزان چهار درصد برای خرید از سازندگان داخلی ماشین‌آلات را به جهت ارایه مشوق برای معدن‌کاران در دستور کار دارد.  دهقانی همچنین با اشاره به گسترش همکاری‌ها بین صندوق و مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو)، اعلام کرد: در این همکاری حمایت از دانش‌بنیان‌ها و ایده‌های ارزش‌آفرین منتخب، مورد توجه است. در بخش پوشش ریسک واحدهای نیمه صنعتی، تجاری‌سازی ایده‌ها و تامین مالی، در حال همکاری با ایمینو هستیم. جهش تکنولوژی بر هیچکس پوشیده نیست و صندوق حمایت از این مهم را در شمار راهبردهای خود قرار داده است.


 

ارسال نظر