سوءقصد به جان ۳ طلبه در ‌حرم مطهر رضوی

۱۴۰۱/۰۱/۱۷ - ۰۲:۵۰:۲۲
کد خبر: ۱۸۷۹۷۳
سوءقصد به جان ۳ طلبه در ‌حرم مطهر رضوی

به گزارش تسنیم، همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، روز گذشته 3 طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) با فردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

آستان قدس رضوی ضمن محکومیت این تعرض به ساحت مقدس حضرت رضا علیه‌السلام و روحانیت معزز، موضوع را تا حصول نتیجه و شناسایی عوامل پیگیری خواهد کرد و گزارش آن را متعاقبا به اطلاع مردم عزیز خواهد رساند.

  شهادت یک طلبه  در ‌حادثه سوءقصد ‌حرم مطهر رضوی

در این حادثه حجت‌الاسلام اصلانی از روحانیون ‌فعال حاشیه شهر مشهد ‌به شهادت رسید‌‌. یکی دیگر از این طلبه‌ها‌ تحت مداوا قرار دار‌د که به بیمارستان منتقل شده‌ است.

این 3 طلبه از طلاب جهادی و مخلصی بودند که سال‌هاست برای محرومیت‌زدایی حاشیه شهر مشهد مشغول خدمت هستند.‌یکی از طلاب با زبان روزه بعد از زیارت حضرت امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در صحن جامع به شهادت رسید و دو نفر دیگر در بیمارستان هستند.در این حادثه متأسفانه حجت‌الاسلام اصلانی از روحانیون ‌فعال حاشیه شهر مشهد ‌به شهادت رسید‌.

  وضعیت نامساعد دومین طلبه حادثه سوءقصد در حرم مطهر رضوی

در این حادثه حجت‌الاسلام اصلانی از روحانیون ‌فعال حاشیه شهر مشهد ‌به شهادت رسید‌ و طبق اطلاعات به دست آمده، دومین طلبه مضروب در حرم مطهر رضوی وضعیت بسیار نا‌مساعدی دارد.

حجت‌الاسلام پاکدامن نیز از طلاب فعال در حاشیه شهر مشهد است که برای بهبود وضعیت مردم این مناطق تلاش می‌کرد.

  فرد ضارب ‌در اختیار نهادهای اطلاعاتی و امنیتی است

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ‌متاسفانه یک طلبه‌‌ به شهادت رسید‌ و ‌دو طلبه‌ دیگر ‌در بیمارستان بستری هستند که ‌یکی از طلبه‌های مجروح وضعیت مناسبی ندارد؛ مردم دعا کنند.‌ فرد ضارب دستگیر شده است که در اختیار نهادهای اطلاعاتی و امنیتی است.

داوری، معاون استاندار و فرماندار مشهد نیز گفت: این موضوع در دست بررسی است و پس از روشن شدن نتیجه، اطلاع‌رسانی در مورد آن صورت خواهد گرفت.

سردار ‌تقوی‌ فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: تحقیقات ویژه درباره این موضوع در دست بررسی است و پس از روشن شدن نتیجه، اطلاع‌رسانی دقیق درمورد آن صورت خواهد گرفت.

  دادستان مشهد: 5 متهم در ارتباط با حادثه حرم رضوی بازداشت شدند

محمد حسین درودی دادستان مشهد از دستگیری 5 تن در رابطه با حادثه حرم مطهر رضوی خبر داد و اظهار داشت: یک نفر ضارب و 4 نفر دیگر مظنون به همکاری با متهم بودند.

وی با بیان اینکه ضارب 3 روحانی در آستان قدس رضوی تبعه خارجی بوده است، افزود: ‌پرونده این حادثه در دادسرای استان تشکیل شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است. دادستان مشهد با بیان اینکه ‌‌بازپرس ویژه قتل تحقیقات اولیه خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: ‌ضارب فردی با تبعه خارجی است.

  از حجج‌اسلام پاکدامن  و دارایی رفع خطر شد‌

حجت‌الاسلام مجید فاطمی‌ارفع قائم‌مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس درباره حادثه حمله به سه طلبه در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: متاسفانه سه طلبه فعال و جهادگر که در حاشیه شهرمشهد فعالیت داشتند در صحن پیامبر اعظم و در جلوی چشمان زائران ومجاوران امام رضا (ع) مورد سوءقصد قرار گرفتند.

وی افزود: متاسفانه، حجت‌الاسلام اصلانی یکی از روحانیون حادثه حرم مطهر رضوی و از فعالان جهادی حاشیه شهر مشهد و از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس که عمده فعالیت‌های جهادی‌اش در منطقه سیدی واقع در جنوب شرق مشهد بود به شهادت رسید و دو طلبه دیگر در بیمارستان به سر می‌برند.

فاطمی‌ارفع با بیان اینکه دو مصدوم حادثه  حرم مطهر رضوی در بخش ریکاوری و تحت مراقبت هستند، تصریح کرد: خوشبختانه از حجج اسلام پاکدامن و دارایی رفع خطر شده است.

  اطلاعات سپاه بازجویی‌های تخصصی  از متهم حادثه حرم رضوی را آغاز کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، اطلاعات سپاه خراسان رضوی درباره حادثه حرم منور رضوی بیانیه‌ای صادر کرد.متن بیانیه به شرح زیر است: همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، فردی با هویت و ملیت مشخص اقدام به حمله با سلاح سرد به سه روحانی کرد که منجر به شهادت یک نفر و زخمی شدن دو نفر دیگر شد.لازم به ذکر است فرد ضارب بلافاصله توسط عوامل امنیتی دستگیر شده و تحقیقات در این خصوص در حال انجام است. نظر به اهمیت و حساسیت‌های موجود در پرونده و ادامه بازجویی‌های تخصصی از نامبرده توصیه می‌شود از هرگونه گمانه‌زنی در این زمینه پرهیز و اطلاعات تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود.

  ضارب حادثه حرم رضوی تحت تاثیر القائات تکفیری بود

محسن داوری فرماندار مشهدمقدس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: فردی در حرم مطهر رضوی به سه نفر از روحانیون فعال در شهر مشهد حمله می‌کند و سبب شهادت یکی از روحانیون حاضر در حرم رضوی به نام حجت‌الاسلام اصلانی می‌شود. فرماندار مشهدمقدس افزود: 2 نفر دیگر در بیمارستان تحت مراقبت هستند.ضارب بلافاصله توسط زائرین و خادمین در صحنه دستگیر و به مقامات تحویل می‌شود تا مراحل تحقیقاتی از این فرد تکمیل و انگیزه وی مشخص شود.

داوری خاطرنشان کرد: این فرد تحت تاثیر تفکرات استکبار جهانی و تکفیری این اقدام را انجام داده و این اقدام را به‌شدت محکوم می‌کنیم و با عامل و عوامل آن قطعا برخورد خواهیم کرد.

 

ارسال نظر