افزایش قیمت دلار و سکه در بازار

۱۴۰۱/۰۱/۱۷ - ۰۲:۴۸:۱۸
کد خبر: ۱۸۷۹۷۲
افزایش قیمت دلار و سکه در بازار

گروه بانک و بیمه |

روز سه‌شنبه 16 فروردین 1401، قیمت دلار در بازار آزاد افزایش یافت و به 27400 و درهم به 7500 تومان رسید. همچنین با اعلام قیمت هر اونس جهانی طلا به 1927 دلار، قیمت سکه نیز افزایش یافت و به 12 میلیون و 650 هزار تومان رسید. نرخ دلار در صرافی‌های بانکی سه‌شنبه، ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ با ۲۱ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۵ هزار و ۳۱۶ تومان معامله شد.

قیمت فروش یورو با هشت تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته برابر با ۲۸ هزار و ۵۴۲ تومان بود.قیمت خرید هر دلار ۲۵ هزار و ۶۴ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۲۵۸ تومان اعلام شد.علاوه بر این، بهای خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۵ هزار و ۲۰۹ تومان و نرخ فروش آن ۲۵ هزار و ۴۳۸ تومان بود.

این در حالی است که نرخ خرید یورو در این بازار ۲۷ هزار و ۷۱۲ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۷ هزار و ۹۶۴ تومان اعلام شد.همچنین، در سامانه نیما در معاملات، حواله یورو به قیمت ۲۶ هزار و ۸۲۰ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۴ هزار و ۳۹۸ تومان معامله شد.

قیمت سکه (سه‌شنبه، ۱۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۱) با افزایش ۲۸۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به ۱۲ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان رسید.سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با قیمت ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین نیم‌سکه بهار آزادی هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان قیمت خورد.علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۹۹ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا نیز پنج‌ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان شد.اونس جهانی طلا نیز با قیمت یک‌هزار و ۹۳۱ دلار و ۷۴ سنت معامله شد.

  با ثابت‌ماندن دلار، طلا کاهش یافت

قیمت طلا سه‌شنبه، کاهش یافت زیرا دلار امریکا با توجه به چشم‌انداز افزایش تحریم‌های روسیه و افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو برای مهار تورم ثابت ماند. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری به ۱۹۲۷ دلار و ۸۰ سنت رسید و روز گذشته این فلز گرانبها با ۱۹۱۷ دلار و ۵۰ سنت معامله شد. در بازار معاملات آتی امریکا نیز بهای هر اونس طلا در همین ساعت، با ۰.۳۳ درصد کاهش به ۱۹۲۷ دلار و ۸۰ سنت رسید و روز گذشته با ۱۹۱۸ دلار و ۵۰ سنت معامله شد.به نقل از رویترز، با افزایش مذاکرات درباره تحریم‌های بیشتر علیه مسکو، شاخص دلار پس از سه جلسه افزایش متوالی بدون تغییر باقی ماند. دلار قوی‌تر باعث می‌شود طلا برای دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد. بازدهی خزانه‌داری دو ساله ایالات‌متحده به بالاترین سطح خود از اوایل سال ۲۰۱۹ رسید و بازدهی ۱۰ ساله بالاتر رفت. بازدهی بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد.در بازار سایر فلزات ارزشمند، قیمت نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۴.۴۸ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با تغییرات اندکی در ۹۸۶.۰۶ دلار معامله شد و پالادیوم ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۲۲۸۹ دلار و ۶۸ سنت رسید.

 

ارسال نظر