نوسان سکه در کانال ۱۲ میلیون تومان

۱۴۰۰/۱۰/۳۰ - ۰۱:۰۹:۵۲
کد خبر: ۱۸۶۱۴۸
نوسان سکه در کانال ۱۲ میلیون تومان

گروه بانک و بیمه | محسن شمشیری |

نرخ دلار در بازار آزاد چهارشنبه، ۲۹ دی‌ماه 1400 به قیمت 27450 تومان و درهم به نرخ 7567 تومان معامله شد. قیمت سکه نیز 12 میلیون تومان ارزش‌گذاری شد. دلار در صرافی‌های بانکی با هشت تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، با نرخ ۲۵ هزار و ۵۶۲ تومان معامله شد.قیمت فروش یورو با افزایش ۸۱ تومانی قیمت نسبت به روز گذشته برابر با ۲۹ هزار و ۳۷۷ تومان بود.قیمت خرید هر دلار ۲۵ هزار و ۳۰۹ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۹ هزار و ۸۶ هزار تومان اعلام شد.علاوه بر این، بهای خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۵ هزار و ۳۳۸ تومان و نرخ فروش آن ۲۵ هزار و ۵۶۹ تومان بود.این در حالی است که نرخ خرید یورو در این بازار ۲۸ هزار و ۷۲۲ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۸ هزار و ۹۸۳ تومان اعلام شد.همچنین در سامانه نیما در معاملات، حواله یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۱۰۳ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۴ هزار و ۷۹۳ تومان معامله شد.قیمت دلار از خردادماه وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد و پس از آن در محدوده قیمت ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان نوسان داشت. نرخ دلار از اواخر آذرماه و به‌طور مشخص از ۲۴ آذرماه در کانال ۲۷ هزار تومان ثابت مانده بود و از یک هفته گذشته پس از ۶ ماه دلار وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد و با ادامه کاهش قیمت‌ها روز گذشته به کانال ۲۵ هزار تومان بازگشت.

    نوسان سکه در کانال ۱۲ میلیون تومان 

قیمت سکه (چهارشنبه، ۲۹ دی‌ماه) در بازار تهران، با ۸۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد. نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد.علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۰۳ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا نیز پنج‌ میلیون و ۲۱۴ هزار تومان شد.

 قیمت اونس جهانی نیز طلا با کاهش ۱۰ دلاری قیمت نسبت به روز گذشته با نرخ یک‌هزار و ۸۱۹ دلار و ۱۶ سنت معامله شد.

مهم‌ترین عوامل موثر در رشد قیمت طلا و سکه، بالا رفتن نرخ دلار و انس جهانی است. نرخ دلار در صرافی‌های بانکی از دو هفته گذشته پس از مدت‌ها تثبیت قیمت در کانال ۲۷ هزار تومان، به کانال ۲۶ هزار تومان بازگشت و این کاهش قیمت‌ها موجب افت قیمت سکه و طلا در روزهای گذشته شده است. 

نایب‌رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته کاهشی بود.

محمد کشتی‌آرای با بیان اینکه اونس جهانی به ۱۸۲۱ دلار رسیده افزود: هم‌اکنون قیمت سکه سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۱۶۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۱۹۲ هزار تومان به‌فروش می‌رسد.

 

ارسال نظر