سکه 12 میلیون شد

۱۴۰۰/۰۸/۱۷ - ۰۳:۰۶:۳۸
کد خبر: ۱۸۳۷۴۰
سکه 12 میلیون شد

نایب‌رییس اتحادیه طلا و جواهر از کاهش حباب سکه به دلیل افت تقاضا خبر داد

گروه بانک و بیمه | محسن شمشیری |

در بازار آزاد ارز قیمت دلار 27 هزار و 794 تومان، قیمت یورو 32 هزار و 142 تومان، پوند انگلیس 37 هزار و 630 تومان و درهم امارات 7 هزار و 565 تومان اعلام شده است.محمد کشتی آرای نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه هر اونس جهانی طلا ۱۸۱۹ دلار قیمت‌گذاری شده است افزود: قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید ۱۲ میلیون، نیم سکه ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.نرخ ارز نیز در بازار نسبت به روز قبل، با افزایش مواجه است. قیمت دلار ۲۷ هزار و ۷۸۰ تومان و هر یورو ۳۲ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش می‌رسد.وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز و اونس جهانی، قیمت سکه را بالا برده است ادامه داد: هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۱۹۶ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان فروخته می‌شود.کشتی‌آرای با بیان اینکه حباب سکه به ۲۵۰ هزار تومان رسیده گفت: با توجه به نوسانات کم بازار طلا میل برای سرمایه‌گذاری در این بازار کم شده و به همین دلیل حباب سکه نیز کاهش داشته است.

    سکه وارد کانال ۱۲ میلیون تومانی شد

قیمت سکه در بازار تهران (یکشنبه، ۱۶ آبان‌ماه) با ۱۵۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به رقم ۱۲ میلیون و ۳۰ هزار تومان رسید.سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.همچنین نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت خورد.علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۹۸ هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا نیز پنج‌میلیون و ۱۹۱ هزار تومان شد.همچنین اونس جهانی طلا با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییر و به قیمت یک‌هزار و ۸۱۸ دلار و ۵۰ سنت ارزش‌گذاری شد. مهم‌ترین عوامل موثر در رشد قیمت طلا و سکه، بالا رفتن نرخ دلار و اونس جهانی است. نرخ دلار در صرافی‌های بانکی بدون تغییر و با قیمت ۲۷ هزار تومان معامله می‌شد. قیمت اونس جهانی طلا نیز با توجه به تعطیلی بازارها تغییری نداشت. قیمت سکه از روز گذشته با توجه به رشد اونس جهانی طلا و نرخ ارز افزایش یافته است.

  کاهش قیمت یورو و ثبات نرخ دلار

هر دلار در صرافی‌های بانکی (یکشنبه، ۱۶ آبان‌ماه) در مقایسه با روز گذشته بدون تغییر قیمت به ارزش ۲۷ هزار و ۷۳ تومان داد و ستد شد.قیمت فروش یورو نیز در مقایسه با روز کاری گذشته با ۱۰۸ تومان کاهش برابر ۳۰ هزار و ۹۷۳ تومان بود.قیمت خرید هر دلار ۲۶ هزار و ۵۳۷ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۳۰ هزار و ۳۶۰ تومان بود.علاوه بر این، نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۶ هزار و ۵۴۸ تومان و نرخ فروش آن ۲۶ هزار و ۷۸۹ تومان اعلام شد.نرخ خرید یورو در این بازار ۳۰ هزار و ۶۹۰ تومان و نرخ فروش آن نیز ۳۰ هزار و ۹۶۹ تومان اعلام شد.همچنین در سامانه نیما در معاملات روز یکشنبه، حواله یورو به نرخ ۲۶ هزار و ۹۰۳ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۳ هزار و ۲۷۱ تومان معامله شد.قیمت دلار از خردادماه وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد و همواره در این محدوده نوسان داشت و حتی در مقطعی به سمت رقم ۲۷ هزار تومان نیز حرکت کرد. در شهریورماه نرخ دلار نزولی یا ثابت بوده است. البته برای چند روزی در محدوده قیمتی ۲۸ هزار تومان نیز معامله می‌شد اما این شرایط دوامی نداشت.براساس این گزارش، از یازدهم مهرماه نرخ دلار کاهشی شد. قیمت دلار در هفته‌های گذشته در کانال ۲۶ هزار تومان نوسان داشت و در هفته نخست آبان‌ماه به کانال ۲۷ هزار تومان صعود کرد، اما دوباره در محدوده ۲۶ هزار تومان در نوسان بود، که از روز گذشته وارد کانال ۲۷ هزار تومان شده است.

   روز آرام دلار

ارزش دلار مقابل بیشتر ارزهای مهم کم نوسان بود. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات با ۰.۰۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۴.۲۰۷ واحد بسته شد.شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می‌شود که شاخص دلار در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگیت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است.به گزارش رویترز، نرخ بیکاری بزرگ‌ترین اقتصاد جهان تا پایان ماه اکتبر باز هم کاهشی شد و رقم ۴.۶ درصد را ثبت کرد. این نرخ بیکاری که ۰.۲ درصد کمتر از ماه قبل بوده، کمترین نرخ بیکاری این کشور در طول ۲۰ ماه اخیر است. از آوریل پارسال که نرخ بیکاری امریکا با رسیدن به ۱۴.۸ درصد رکوردشکنی کرد، روند نزولی نرخ بیکاری امریکا ادامه داشته است. طی این مدت شمار جمعیت بیکاران با تغییری محسوس نسبت به ماه قبل به هفت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده است. 

    صعود رمزارزها

بیشتر ارزهای دیجیتالی مهم افزایش قیمت را تجربه کردند. به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، مجلس نمایندگان امریکا لایحه بودجه پیشنهادی یک تریلیون دلاری دولت را برای تقویت سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها تصویب کرد که قرار است بخش بزرگی از بودجه این لایحه از طریق مالیات گرفتن از تراکنش‌های مربوط به رمزارزها تصویب شود. به این ترتیب اگرچه معامله گران بابت پرداخت مالیات ناراحت خواهند بود اما نسبت به اینکه امریکا قرار نیست راه چین را در پیش بگیرد مطمئن‌تر هستند. شهردار جدید شهر نیویورک اعلام کرد حقوق سه ماه ابتدایی کار خود را بر حسب بیت کوین دریافت خواهد کرد. با توجه به اینکه شهر نیویورک بزرگ‌ترین قطب مالی و بانکی جهان محسوب می‌شود روی کار آمدن اریک ادامز که در پیامی توییتری گفته است این شهر را به قطب ارزهای دیجیتالی دنیا نیز تبدیل خواهد کرد، خبری بسیار مثبت تلقی شده و باید منتظر روزهای سبزتری برای بازار در آینده بود.  کلاهبرداری بزرگ صورت گرفته توسط تیم توسعه‌دهنده رمزارز بازی مرکب نگرانی‌ها از در امان نبودن سرمایه معامله گران را به‌شدت افزایش داده است. این رمزارز پس از آنکه تنها طی یک هفته حدود ۲۸ میلیون درصد رشد قیمت را تجربه کرد پس از آغاز روند نزولی خود به صفر رسید. صرافی باینانس با صدور بیانیه‌ای از آغاز تحقیقات برای شناسایی کلاهبرداران خبر داده اما اعلام کرده است هویت آنها فعلا نامشخص است.مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۷۴۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۷۹ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت. 

 

ارسال نظر