اخبار

۱۴۰۰/۰۷/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۹۳۸

۶۶ درصد از متقاضیان  وام ازدواج گرفتند

براساس گزارش تفریغ بودجه، در سال گذشته فقط ۶۶ درصد از متقاضیان وام ازدواج این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.یکی از تکالیف هر ساله بودجه به بانک‌ها پرداخت وام ازدواج است که بانک‌ها مکلف بودند در سال گذشته به هر یک از زوجین ۵۰ میلیون تومان وام بدهند. این تسهیلات در سال جاری افزایش یافته و برای هر یک از زوج‌ها معادل ۷۰ میلیون تومان و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است. همچنین، به منظور کاهش سن ازدواج جوانان، بانک مرکزی مکلف شد که تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوج‌های زیر ۲۳ سال واجد شرایط دریافت تسهیلات ازدواج را تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان افزایش دهد.در این زمینه، بانک‌ها باید برای ضمانت صرفا یکی از سه مورد اعتبارسنجی، یعنی یک ضامن و سفته یا سهم فرد از حساب یارانه هدفمندی را به منزله ضمانت بپذیرند و طبق گفته مدیر اداره اعتبارات بانک تعداد ضامن‌ها در متن قانون پیش‌بینی نشده و مبنای اعتبارسنجی (وضعیت مالی متقاضی و ضامن) اعلام شده است. اکنون، طبق آنچه در گزارش تفریغ بودجه آمده است، در سال گذشته از یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۳۶۰ میلیون متقاضی استفاده از تسهیلات ازدواج، به تعداد ۷۳۵ هزار و ۱۱۴ نفر، معادل ۶۶ درصد متقاضـــیان، به میزان ۳۸ هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان، تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.

میرتاج‌الدینی: بخشنامه‌های مکرر و متغیر بانک مرکزی حذف شود

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خواستار حذف بخشنامه‌های مکرر و متغیر بانک مرکزی برای بخش خصوصی و تولید‌کنندگان شد که موجب تعطیلی واحدهای تولیدی و کاهش صادرات شدند. سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل اخیر در مرزهای کشورمان با منطقه قفقاز بیان کرد: این مرزها را مرزهای صلح و دوستی بین مردمان قفقاز و ملت بزرگ ایران می‌دانیم، مخصوصا مرزهای ایران اسلامی و جمهوری آذربایجان به عنوان دو کشور مسلمان و شیعه مرزهای برادری است و همه باید مراقب سیاست‌های مخرب دشمنان اسلام در این مرزها باشیم. وی افزود: صهیونیست‌ها سال‌هاست که با نفوذ در جمهوری آذربایجان علیه ایران توطئه می‌کنند و ایران اسلامی تاکنون به خاطر مردم مسلمان آذربایجان با اغماض رفتار نموده است، اما دیگر بیش از این اجازه این اقدامات ناصحیح را نخواهد داد. صهیونیست‌ها به تخریب روابط دو همسایه ادامه می‌دهند و یک پیام مانورهای اخیر ما هشدار به صهیونیست‌ها بود که فکر شیطنت‌ها را از سر خود بیرون کنند. البته پاسخ صهیونیست‌ها را در جبهه بزرگ مقاومت می‌دهیم. امروز پهپادهای پیشرفته و با اقتدار ایران اسلامی در سراسر جبهه مقاومت خواب را از چشمان صهیونیست‌ها ربوده است. نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با پیامی به زبان آذری به آقای الهام علی اف رییس‌جمهور آذربایجان هشدار داد و به شعر یکی از شاعران آذربایجانی اشاره کرد و گفت: به دامن کشورهای اسلامی برگردید. میرتاجرالدینی در مورد مسائل داخلی نیز گفت: دولت آیت‌الله رییسی شکل گرفته و شخص رییس‌جمهور محترم تلاش‌های شبانه روزی خوبی دارند. بارقه‌های امید در میان مردم ایجاد شده و لازم است وزارتخانه‌ها خصوصا تیم اقتصادی پا به میدان بگذارند و اقدامات اساسی و تحول آفرین در جهت رفع مشکلات معیشتی مردم برداند.سیاست‌های اقتصادی دولت قبل نه تنها در حل مشکلات جواب نداد، بلکه گره‌های زیادی در اقتصاد کشور ایجاد کرد. دولتمردان امروز بدانند تا سیاست‌های غلط دولت قبلی را لغو نکنید و سیاست‌های درست را نیاورید مشکلات اقتصادی حل نخواهد شد.این سیاست‌های غلط خود تحریمی‌ها را در کشور دامن زد که از جمله آن بخشنامه‌های مکرر و متغیر بانک مرکزی و تعهدات ارزی غیر قابل عمل برای بخش خصوصی و تولید‌کنندگان بود که موجب تعطیلی واحدهای تولیدی و کاهش صادرات شدند. حذف این بخشنامه‌ها لازم است.چرا میلیون‌ها تن کالاهای اساسی در گمرکات انباشته شده است؟

هشدار در مورد تصویر رسید کارت به کارت  

تغییر دادن تصویر رسید کارت‌به‌کارت این‌روزها از ساده‌ترین روش‌های کلاهبرداری است. «عکس رسید را فرستاد و من هم کتاب‌ها را با پیک برایش فرستادم اما وقتی حسابم را چک کردم، متوجه شدم پولی برایم واریز نکرده.» این داستان تنها یکی از کسانی است که گول تصاویر جعلی واریز کارت به کارت را خورده‌اند. تغییر دادن تصویر رسید کارت‌به‌کارت این‌روزها از ساده‌ترین روش‌های کلاهبرداری است. یک جست‌وجوی ساده در گوگل شما را به انواع و اقسام سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی می‌رساند که برایتان رسید جعلی می‌سازند. مثلا حالتی را در نظر بگیرید که شخص کلاهبردار می‌خواهد از شما کالایی که به فروش گذاشته‌اید را بخرد. شماره کارت بانکی شما را می‌گیرد و با جایگزین کردن شماره کارت و نام شما روی رسید جعلی مبلغ مورد نظر را می‌نویسد و عکسش را برایتان می‌فرستد. به همین راحتی ممکن است فکر کنید کلاهبردار واقعا برای شما پول کارت به کارت کرده، اما اشتباه اینجا است که شما به یک عکس ساده اعتماد کرده‌اید و فریب کلاهبردار را خورده‌اید. برای مثال این عکس را با همین برنامه‌های کلاهبرداری ساخته‌ایم و هفت میلیارد تومان پول به حساب شخص دیگری کارت به کارت کرده‌ایم. آن هم در حالی که سقف مبلغ قابل انتقال روزانه تنها ۱۰ میلیون تومان است!  فرآیند کار به این شکل است که شخص کلاهبردار، ساعت و تاریخ مورد نظرش را همراه شماره کارت فروشنده و مبلغ معامله در اپلیکیشن جعلی وارد می‌کند و در کسری از ثانیه، رسید جعلی با مشخصات دقیق آماده می‌شود.

 

ارسال نظر