اخبار

۱۴۰۰/۰۶/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۸۹۱

پایان شهریور؛ آخرین فرصت بخشودگی بیمه ثالث

صندوق تامین خسارت‌های بدنی اعلام کرد موتورسیکلت‌ها و ماشین‌آلات کشاورزی تا پایان شهریورماه فرصت دارند از مزایای بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث بهره‌مند شوند .صندوق تامین خسارت‌های بدنی با رویکرد حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و پشتیبانی از صنعت بیمه کشور طرح بخشودگی جرایم بیمه نامه موتورسیکلت و ماشین‌آلات کشاورزی را با همکاری صنعت بیمه در دوره زمانی نیمه مرداد تا پایان شهریور سال جاری و به منظور توسعه فرهنگ بیمه اجرایی کرده است. براین اساس راکبین موتورسیکلت و دارندگان ماشین‌آلات کشاورزی در سراسر کشور که فاقد بیمه‌نامه هستند، می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌ها و دفاتر شرکت‌های بیمه‌ای و تهیه بیمه نامه شخص ثالث از مزایای این طرح استفاده کنند. این بخشودگی در خصوص جریمه بند «ب» ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری شخص ثالث انجام می‌شود و دارندگان وسایل نقلیه موتورسیکلت و ماشین‌آلات کشاورزی در صورت خرید بیمه نامه یکساله از پرداخت جریمه، معاف خواهند شد.در ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری شخص ثالث آمده است که مبلغی معادل حداکثر یک‌سال حق بیمه اجباری از دارندگان وسیله نقلیه‌ای که از انجام بیمه موضوع این قانون خودداری کنند وصول می‌شود. میزان مبلغ مذکور، نحوه وصول، تخفیف، تقسیط و بخشودگی آن به پیشنهاد بیمه مرکزی به تصویب مجمع عمومی‌صندوق می‌رسد.بیمه شخص ثالث، بیمه‌ای اجباری است که خسارات جانی و مالی اشخاص ثالث را در حوادث رانندگی پوشش می‌دهد. با تصمیم شورای عالی بیمه مرکزی، نرخ بیمه ثالث وسایل نقلیه ۱۴۰۰ با ۳۷ درصد (۸.۵ درصد تخفیف شرایط کرونا) رشد نسبت به سال ۹۹ به این صورت اعلام شد که وسایل نقلیه کمتر از چهار سیلندر یک میلیون و ۹۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان، پیکان، پراید و سپند دو میلیون و ۲۹۴ هزار و ۳۰۰ تومان، سایر چهار سیلندرها ۲ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۱۰۰ تومان و بیش از چهار سیلندر سه میلیون و ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان باید بپردازند.

 سهم ۹۴ درصدی بیمه درمان از خسارت‌های بیمه‌ای  

جریان پرداخت خسارت‌های بیمه‌ای در سال جاری نشان می‌دهد که بیمه درمان ۹۴ درصد از تعداد خسارت‌های پرداختی بازار بیمه را به خود اختصاص داده است.به گزارش ایسنا، در یکی - دو سال اخیر و با شیوع ویروس کرونا روند پرداخت هزینه‌های درمان و تعداد خسارت‌های پرداختی در این بخش نیز افزایش یافته است. بررسی تازه‌ترین گزارش از عملکرد صنعت بیمه در رابطه با پرداخت حق بیمه و خسارت پرداختی، نشان از رشد خسارت‌های پرداخت شده در بخش درمان دارد.این در حالی است که در چهار ماه ابتدایی امسال مبلغ حق بیمه تولیدی در صنعت بیمه ۳۱.۷ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵.۷ درصد افزایش دارد.همچنین خسارت پرداختی از سوی بیمه‌ها در این مدت ۱۴.۸ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با چهار ماهه اول پارسال ۴۰ درصد رشد دارد.در دوره مورد بررسی حدود ۲۰.۷ میلیون بیمه نامه صادر و ۱۵.۲ میلیون فقره خسارت پرداخت شده است که تعداد 

بیمه نامه‌های صادر شده ۴.۷ و تعداد موارد خسارت پرداختی ۱۹.۹ درصد رشد دارد. خسارت پرداختی بازار در حالی ۱۹.۹ درصد رشد دارد که عمده دلیل این افزایش رشد ۲۱ درصدی در تعداد بیمه‌های درمان است؛ به گونه‌ای که سهم بیمه‌های درمان از تعداد خسارت‌های پرداختی بازار بیمه ۹۴.۱ درصد است.در همین رابطه لازم به یادآوری است که گزارش‌های قبلی نشان داده بود که از آغاز شیوع کرونا و از اسفند ۱۳۹۸ تا نیمه مرداد ماه سال جاری بیمه‌ها بابت هزینه بیمه تکمیلی بالغ بر ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به مراجع درمانی پرداخت کرده‌اند.این در حالی بود که در چهار ماه ابتدایی سال جاری ۵۴۰۸ میلیارد تومان بابت هزینه‌های بیمه تکمیلی از سوی صنعت بیمه پرداخت شده بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۷۰ درصد افزایش داشت.

FATF گروه اقدام مالی جامع‌ترین مستند هویت دیجیتال را منتشر کرد

مستند راهنمای هویت دیجیتال تدوین شده توسط گروه اقدام مالی (FATF) در مارس ۲۰۲۰ منتشر شد. مستند راهنمای هویت دیجیتال که توسط گروهی از فارغ‌التحصیلان دوره دکترای مهارتی بانکداری دیجیتال ترجمه شده است، به حق یکی از جامع‌ترین و کامل‌ترین مستنداتی است که نه تنها برای بانک‌ها و موسسات مالی کاربرد دارد، بلکه سایر سازمان‌هایی که به نحوی به عنوان یک بازیگر سامانه ملی هویت دیجیتال نقش ایفاء می‌کنند، می‌توانند از راهنمایی‌های این مستند استفاده نمایند.این راهنما به یاری دولت‌ها، نهادهای قانونی و دیگر ذینفعان می‌شتابد تا برای‌شان مشخص شود که چگونه سامانه‌های هویت دیجیتال می‌توانند برای هدایت عناصر خاصی از شناسایی کامل مشتری استفاده شوند.همچنین توضیح می‌دهد که شناسایی مشتری و معاملات غیرحضوری که به سامانه‌های هویت دیجیتال قابل اعتماد، مستقل و با اقدامات مناسب برای کاهش ریسک متکی هستند، ممکن است یک سطح استاندارد از ریسک را ایجاد کنند و حتی ممکن است کم‌خطر باشند. با مطالعه این کتاب علاوه بر مفاهیم پایه استاندارد هویت دیجیتال، با منافع و ریسک‌های سامانه‌های هویت دیجیتال آشنا می‌شوید. چگونگی انتخاب یک سامانه هویت دیجیتال معتبر و تدوین چارچوب ملی هویت دیجیتال، تجارب سایر کشورها، اصول مربوط با هویت در توسعه پایدار، استانداردهای فنی و چارچوب‌های ضمانت هویت دیجیتال از موارد مهمی است که به آنها پرداخته می‌شود. این مستند با دریافت مجوز از کارگروه اقدام مالی و توسط انتشارات گپ منتشر شده است. 

 

ارسال نظر