دلار در کانال 27 هزار، سکه در کانال 12 میلیون

۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۴۰۸

گروه بانک و بیمه| محسن شمشیری |

روز اول شهریور 1400، در بازار آزاد ارز، قیمت دلار27 هزار و 400 تومان، قیمت یورو 32 هزار تومان و درهم امارات 7 هزار و580 تومان اعلام شد. به دنبال کاهش 100 تومانی دلار، قیمت سکه و طلا نیز کاهش یافته است.  در صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار 26 هزار و 862 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 26 هزار و 330 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل 31 هزار و 680 تومان و قیمت خرید یورو نیز 31 هزار و 53 تومان اعلام شده است. نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند. نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز (دوشنبه، اول شهریورماه) با ۱۳۳ تومان افزایش در مقایسه با روز گذشته (۳۱ مردادماه) به ۲۶ هزار و ۸۶۲ تومان رسید.قیمت فروش یورو امروز در مقایسه با روز گذشته (۳۱ مردادماه) با ۲۶۳ تومان افزایش به ۳۱ هزار و ۶۸۰ تومان رسید.امروز قیمت خرید هر دلار ۲۶ هزار و ۳۳۰ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۳۱ هزار و ۵۳ تومان بود.علاوه بر این، نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۶ هزار و ۲۶۲ تومان و نرخ فروش آن ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد. نرخ خرید یورو در این بازار ۳۰ هزار و ۷۱۹ تومان و نرخ فروش آن نیز ۳۰ هزار و ۹۹۸ تومان اعلام شد. همچنین در سامانه نیما در معاملات روز گذشته (۳۱ مردادماه)، حواله یورو به قیمت ۲۶ هزار و ۹۸۷ تومان فروخته و حواله دلار به قیمت ۲۳ هزار و ۷۱ تومان معامله شد. قیمت دلار از خردادماه حرکت آرامی به سوی کانال ۲۵ هزار تومان حرکت کرد و بیش از دو هفته در این کانال نوسان داشت و بعد وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد.

     کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت سکه

ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش ۱۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته (۳۱ مرداد) به رقم ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد.علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۵۷ هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا نیز پنج میلیون و ۱۳ هزار تومان شد.همچنین هر انس جهانی طلا نیز امروز یک‌هزار و ۷۸۸ دلار و ۹ سنت قیمت خورد. مهم‌ترین عوامل موثر در رشد قیمت طلا و سکه، بالا رفتن دلار و انس جهانی است. بر این اساس قیمت دلار بیش از دو هفته است که وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد. بهای انس جهانی نیز از یک هزار و ۷۳۳ دلار به یک هزار و ۷۸۸ دلار رسیده است. از نیمه اردیبهشت‌ماه، به دنبال رشد تدریجی قیمت ارز، بهای سکه اندکی رشد کرد و در این مدت همواره در کانال ۱۱ میلیون تومان در نوسان بوده و حرکت آرام را به سمت قیمت ۱۲ میلیون تومان آغاز کرده است و از روز گذشته و با پایان یافتن تعطیلات یک هفته‌ای کرونا وارد کانال ۱۲ میلیون تومانی شده است.دبیر هیات‌مدیره اتحادیه طلا و جواهر گفت: امروز به دلیل کاهش نرخ ارز، شاهد افت اندک قیمت‌ها در بازار طلا و سکه هستیم.نادر بذرافشان با بیان اینکه امروز انس جهانی طلا ۱۷۸۶ دلار قیمت‌گذاری شده است افزود: هم‌اکنون هر قطعه سکه طرح جدید ۱۲ میلیون تومان، سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بفروش می‌رسد.امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار, ۱ میلیون و ۱۵۴ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

    کاهش نرخ ارز در بازار

نرخ ارز امروز در بازار با کاهش همراه است؛ امروز هر دلار ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان و هر یورو ۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان فروخته می‌شود. همچنین هر دلار در بازار متشکل ارزی, ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان و هر یورو ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان به‌فروش می‌رسد.

      قیمت بیت‌کوین از ۵۰ هزار دلار فراتر رفت

قیمت بیت‌کوین، مهم‌ترین رمزارز جهان، در معاملات امروز، دوشنبه جهش کرد و با عبور از ۵۰ هزار دلار به بالاترین رقم در ۳ ماه اخیر رسید.قیمت بیت‌کوین، مهم‌ترین رمزارز جهان، در معاملات امروز، دوشنبه جهش کرد و با عبور از ۵۰ هزار دلار به بالاترین رقم در ۳ ماه اخیر رسید. قیمت بیت‌کوین تا ساعت 7:37 به وقت تهران، ۳.۲۱ درصد جهش کرد و در ادامه روند صعودی روزهای اخیر خود به رکورد ۳ ماهه ۵۰,۱۸۹.۳۹ دلار رسید. قیمت بیت‌کوین پیش از این در ماه آوریل به بالاترین سطح تاریخ خود رسیده و از ۶۴ هزار دلار بالاتر رفته بود اما با سقوط سنگینی در ماه ژوئن و جولای روبرو شده و حتی از ۳۰ هزار دلار هم پایین‌تر رفته بود.عامل اصلی سقوط قیمت اخیر افزایش بازرسی‌های ناظران چینی بود که باعث شد بخش بزرگی از فعالیت‌های مربوط به استخراج بیت‌کوین تعطیل شوند.اما از اواسط جولای بیت‌کوین به‌طور مداوم رشد کرده است. دو خبر مهمی که در این هفته باعث شدند قیمت بیت‌کوین به رکورد ۳ ماهه برسد این بودند که کوین‌بیش اعلام کرد ۵۰۰ میلیون دلار رمزارز خریداری خواهد کرد و پی‌پل اعلام کرد خدمات مربوط به خریدوفروش رمزارزها را در انگلستان راه‌اندازی می‌کند.

 

ارسال نظر