اخبار

۱۴۰۰/۰۵/۲۳ - ۰۱:۰۸:۱۱
کد خبر: ۱۸۱۲۸۹

چگونگی استعلام چک‌های جدید صیادی براساس اقلام اطلاعاتی

سخنگوی اجرای قانون جدید چک چگونگی استعلام سریع چک‌های بنفش صیادی جدید را با استفاده از اقلام اطلاعاتی تشریح کرد.

آمنه نادعلی زاده، سخنگوی اجرای قانون چک در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما توضیحاتی را درخصوص «سرویس استعلام چک براساس اقلام اطلاعاتی» ارایه کرد که اهم این موارد به شرح زیر است: 

 از ابتدای سال جاری قانون جدید چک اجرایی شده است و دارندگان چک‌های جدید ملزم هستند، اطلاعات مربوط به چک را در سامانه صیاد ثبت کنند و چک را تحویل‌گیرنده بدهند.‌گیرنده چک نیز ضروری است نسبت به تأیید چک اقدام کند تا بتواند وجه چک را دریافت کند. با سرویس جدیدی که برای گیرندگان در نظر گرفته شده است، افراد می‌توانند با مراجعه به وب سایت بانک مرکزی استعلام لازم را انجام دهند و پس از حصول اطمینان از ثبت شدن چک نسبت به دریافت آن اقدام کنند. دریافت کننده چک می‌تواند در زمان مبادله چک و دریافت آن با استفاده از این خدمت و وارد کردن مبلغ و تاریخ چک و کد ملی و شناسه صیادی برای استعلام چک اقدام و اطمینان حاصل کندکه این چک به نفع‌گیرنده ثبت شده است. گیرنده چک بعد از اطمینان خاطر از ثبت چک می‌تواند تایید چک را بعدا در سامانه صیاد انجام دهد. این خدمت بیشتر مورد استفاده شرکت‌های پخش و بازاریاب‌ها و افرادی است که در طی روز تعداد زیادی چک را دریافت می‌کنند. این سرویس در واقع استعلام فوری و سریع است که در لحظه مبادله چک انجام می‌شود و برای اطمینان از این است که صادرکننده ثبت چک را انجام داده است. برای استفاده از این خدمت افراد باید به وب سایت بانک مرکزی مراجعه کنند و در بخش قانون جدید چک و قسمت استعلام چک با وارد کردن اقلام اطلاعاتی استعلام را دریافت کنند.

هکرها ۶۰۰ میلیون رمز ارز دزدیده شده را پس می‌دهند

هکرهایی که دو روز پیش بزرگ‌ترین سرقت تاریخ رمزارزها را انجام دادند با پس دادن یک سوم ۶۱۳ میلیون دلار سرقت شده، اعلام کردند این کار را برای تفریح انجام داده‌اند.هکرهایی که دو روز پیش بزرگ‌ترین سرقت تاریخ رمزارزها را انجام دادند با پس دادن یک سوم ۶۱۳ میلیون دلار سرقت شده اعلام کردند این کار را برای تفریح انجام داده‌اند. یک روز پس از انجام این سرقت از بورس پلی‌نتورک، مسوولان این بورس اعلام کردند که هکرها تا به حال ۲۶۰ میلیون دلار از سکه‌های رمزارز، اتروم و پلی‌گون را پس داده‌اند.پلی‌نتورک اعلام کرد تا عصر پنج‌شنبه حدود ۳۵۳ میلیون دلار از سکه‌های مجازی به سرقت رفته هنوز برگردانده نشده‌اند.این حمله سایبری موجی از نوسانات را در بازار رمزارزها ایجاد کرد. بیت کوین، اتروم و اکس‌پی‌آر هر کدام بیش از ۴ درصد ارزش خود را از دست داده‌اند.هکرهایی که مسوولیت این حمله را به عهده گرفتند مدعی شدند این اقدام را برای نشان دادن آسیب‌پذیری‌های سیستم رمزارزها انجام داده‌اند.

کفگیر دولت امریکا  به ته دیگ خورد

کسری بودجه ماهانه دولت امریکا به یک رکورد تاریخی جدید رسید.به گزارش ایسنا، وزارت خزانه داری امریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد کسری بودجه این کشور در ماه جولای به ۳۰۲ میلیارد دلار رسیده که این رقم، بیشترین کسری بودجه ماهانه در طول تاریخ معاصر امریکا بوده است.با توجه به وضعیت وخیم کرونایی مخارج دولت کماکان رو به افزایش است اما از سوی دیگر سررسید دریافت مالیات‌ها برای بسیاری از مالیات‌دهندگان به تاخیر افتاده که این مساله به نوبه خود موجب کاهش محسوس درآمد دولت شده است.  طبق اعلام وزارت خزانه داری امریکا، درآمدهای دولت در ماه جولای با کاهش قابل توجه ۵۴ درصدی نسبت به ماه قبل به ۲۶۲ میلیارد دلار رسیده در حالی که میزان مخارج به ۵۶۴ میلیارد دلار رسیده است.با در نظر گرفتن ۱۰ ماهه نخست سال مالی جاری، کسری بودجه به دو تریلیون و ۵۴۰ میلیارد دلار رسیده که اگرچه نسبت به کسری دو تریلیون و ۸۰۷ میلیارد دلاری سال مالی قبلی کمتر شده اما کماکان در سطح بسیار بالایی باقی مانده است.  به گفته یک مقام وزارت خزانه داری، اصلی‌ترین دلیل رکوردشکنی کسری بودجه ماهانه در ماه جولای مربوط به مخارج کرونایی دولت بوده به ویژه آنکه وزارت کار مجبور شده است تا حدود ۳۵۹ میلیارد دلار مزایای بیکاری پرداخت کند. خبر خوب در این بین آنکه کسب و کارهای امریکایی به تدریج در حال احیا هستند و ۳۲۴ میلیارد دلار مالیات به دولت در این زمان پرداخت کرده‌اند.  تصمیم بانک مرکزی امریکا برای رساندن نرخ بهره به محدوده صفر درصدی انگیزه مهمی در افزایش تقاضا برای استقراض دولت بوده است. با موافقت کنگره و دولت، تاکنون حدود هفت تریلیون دلار به شکل بسته‌های مختلف حمایتی از بخش‌های مختلف اقتصادی امریکا توسط دولت هزینه شده است.این در حالی است که برخی از قانونگذاران کنگره به دنبال اقدامات حمایتی بیشتری نظیر کاهش مجدد مالیات‌ها، تزریق نقدینگی و بسته‌های حمایتی از اقشار آسیب پذیر هستند که تصویب آنها می‌تواند کسری بودجه دولت را بیش از پیش تشدید کند.

 

ارسال نظر