ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۳/۲۶ - ۱۵:۳۶:۳۴
کد خبر: ۱۷۹۴۵۹

افزایش وام مسکن ملی به ۲۵۰ میلیون تومان

طبق شنیده‌ها، وام بانکی طرح اقدام ملی مسکن از 150 میلیون تومان به 250 میلیون تومان افزایش می‌یابد. یک مقام آگاه در گفت‌وگو با ایلنا از افزایش سقف وام مسکن ملی به 250 میلیون تومان خبر داد که شامل ثبت‌نامی‌های جدید می‌شود.هرچند به دلیل سفر معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی به سوریه هنوز موضوع به صورت رسمی اعلام نشده اما شنیده‌ها از منابع موثق حاکی از آن است که فرآیند افزایش میزان تسهیلات توسط وزارت راه و شهرسازی به انجام رسیده و متقاضیان جدید طرح اقدام ملی مسکن امکان دریافت تسهیلات 250 میلیون تومانی را خواهند داشت. به همین علت انتظار می‌رود با افزایش سقف وام طرح اقدام ملی مسکن، این طرح با استقبال بسیار بالایی مواجه شود. هفته گذشته «محمود محمودزاده»معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از آغاز مرحله پنجم ثبت نام متقاضیان این طرح در 246 شهر کشور خبر داده بود و این ثبت‌نام تا پایان روز جاری هم ادامه دارد و قرار بر این است که به ثبت نامی‌های جدید نیز این وام تعلق گیرد.باید دید با این میزان تامین مالی که به واسطه افزایش سقف تسهیلات اعطایی طرح اقدام ملی مسکن صورت گرفته و به دنبال آن سهم آورده متقاضیان به‌شدت کاهش خواهد داشت، استقبال مردم تا چه حد افزایش خواهد داشت.گفتنی است در حال حاضر 530 هزار واحد مسکن ملی در سراسر کشور در مراحل مختلف ساخت قرار دارد و مرحله پنجم ثبت‌نام مسکن ملی هم آغاز شده است.

آخرین وضعیت پروازهای خارجی آزاد و ممنوعه کرونایی

در پی شیوع ویروس کرونا و به ویژه بروز واریانت انگلیسی این ویروس در جهان، ممنوعیت و محدودیت‌های سفر به صورت زمینی و هوایی روز به روز و با و موج‌های جدید بیشتر و بیشتر می‌شود که البته اخیرا درپی کنترل این بیماری و گسترش واکسیناسیون در کشورهای مختلف، پروازها و سفرهای هوایی به سمت از سرگیری سوق پیدا کرده است. به گزارش ایسنا، در پی شیوع ویروس کرونا و خصوصا گسترش واریانت انگلیسی در جهان محدودیت‌های کرونایی به ویژه در حوزه پروازهای خارجی روز به روز بیشتر شد و کشورهای متعددی در لیست سیاه و ممنوعه برای پروازهای مسافری قرار گرفتند. بر اساس آخرین وضعیت اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره مقاصد ممنوعه برای پروازهای خارجی ۱۵کشور از جمله فرانسه و پاکستان در فهرست مقاصد ممنوعه پروازی به دلیل شیوع واریانت انگلیسی کرونا قرار داشتند و ۲۶ کشور نیز در فهرست کشورهای پر خطر بودند که پرواز به این مقاصد با محدودیت همراه بود و مسافران ملزم به رعایت پروتکلهای خاصی در این زمینه بودند. به این ترتیب مقاصد پروازی ممنوعه کرونایی به ۱۳ کشور کاهش پیدا کرد. یعنی در شرایط فعلی هند، بوتسوانی، برزیل، جمهوری چک، عراق، استونی، ایرلند، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، اسلواکی، آفریقای جنوبی و زامبیا در لیست کشورهای با شرایط ویژه دارای واریانت انگلیسی قرار دارند پرواز به این مقاصد ممنوع است. از سوی دیگر فرانسه، پاکستان، آلبانی، آندورا، بحرین، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، کلمبیا، مصر، اکوادور، مجارستان، اردن، کوزوو، لتونی، لبنان، مالت، مولداوی، مونته‌نگرو، مقدونیه شمالی، فلسطین، سنت لوسیا، صربستان، سیشل، اسلوونی، سوئد، سوریه، تانزانیا و امارات متحده عربی در لیست کشورهای پرخطر با بروز بالای بیماری قرار دارند اما پرواز به آنها ممنوع نبوده و نیازمند پروتکل‌ها و محدودیت‌های کرونایی خاصی است. البته بر اساس آخرین آمار دریافت شده از سوی خبرنگار ایسنا به زودی محدودیت‌های بیشتری برداشته می‌شود چرا که در بسیاری از کشورهای جهان شیوع ویروس کرونا تا حد بسیار زیادی کنترل شده و واکسیناسیون نیز در سطح وسیعی انجام گرفته است. به نظر می‌رسد دوباره پروازهای خارجی ایران روند افزایشی به خود گرفته و آسمان ایران رونق بیشتری بگیرد.

افزایش قیمت مسکن بعد از انتخابات؟

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اقدامات دولت و مجلس شامل طرح اقدام ملی مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی و کنترل بازار اجاره در ثبات بازار مسکن موثر بوده و بعد از انتخابات نیز دلیلی بر افزایش قیمت مسکن وجود ندارد. محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بازار مسکن یک بازار چندوجهی است که نوسانات آن چندان به موضوعات درون بخشی مربوط نمی‌شود و بازارهای موازی روی آن تاثیر می‌گذارد. وی افزود: طی حدود سه سال گذشته که بازار روند افزایشی به خود گرفته بود نمی‌شد به‌طور مطلق گفت این موضوع ناشی از اقدامات مثبت و منفی یک بخش یا دستگاه است و یک بعدی به آن نگاه کرد. در حال حاضر نیز همینطور است. اما قطعا برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در ایجاد ثبات بازار مسکن در ماه‌های اخیر تاثیرگذار بوده است. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی به مرحله اجرا رسیده است گفت: طرح اقدام ملی مسکن، مالیات خانه‌های خالی و اقداماتی که برای کنترل بازار اجاره انجام شد تاثیر خود را در بازار مسکن ایجاد کرده است. اما تاکید می‌کنم که نمی‌توان از این موارد به عنوان عوامل اصلی کاهش قیمت‌ها نام برد. محمودزاده درباره پیش‌بینی بازار مسکن بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: دلیلی بر افزایش قیمت مسکن بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌بینم و امیدواریم هرچه جلوتر می‌رویم با به ثمر رسیدن پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی، بازار از پایداری بیشتری برخودار شود.

 

ارسال نظر