روند نرخ ارز و اونس جهانی طلا نزولی شد

۱۴۰۰/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۵۸۵

گروه بانک و بیمه | محسن شمشیری |

روز چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت‌ماه، روند نرخ ارز، طلای جهانی و طلا و سکه در داخل کشور نزولی شد و همه قیمت‌ها در حال کاهش بودند. دلار به کانال 22 هزار، و سکه به کانال 9 میلیون تومان رسید. 

نرخ دلار در بازار آزاد به 22780 تومان و نرخ اونس جهانی طلا به 1857 دلار رسید. براین اساس، قیمت سکه و طلا نیز کاهش یافت و سکه به قیمت 10 میلیون تومان رسید. 

در بازار آزاد ارز قیمت دلار 22 هزار و 780 تومان، قیمت یورو 27 هزار و 800 تومان و درهم امارات 6 هزار و 216 تومان اعلام شده است. 

 در صرافی‌های بانکی قیمت‌ دلار و یورو نسبت به روز کاری قبل کاهش یافته است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار 22 هزار و 334 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 21 هزار و 892 تومان تعیین شده است. 

قیمت فروش یورو نیز معادل 27 هزار و 118 تومان و قیمت خرید یورو نیز 26 هزار و 581 تومان اعلام شده است.

علاوه بر این، نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۲ هزار و ۲۲۵ تومان و نرخ فروش آن ۲۲ هزار و پنج تومان اعلام شد.همچنین نرخ خرید یورو در این بازار ۲۷ هزار و ۱۲۳ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۶ هزار و ۸۵۵ تومان اعلام شد.در سامانه سنا نیز دلار ۲۲ هزار و ۷۴ تومان و یورو ۲۶ هزار و ۹۳۵ تومان قیمت خورده است.

همچنین در سامانه نیما در معاملات، حواله یورو به قیمت ۲۴ هزار و ۹۵۵ تومان فروخته و حواله دلار به قیمت ۲۰ هزار و ۴۱۵ تومان معامله شد.

با توجه به تحولات سیاست خارجی و افزایش امیدواری به موفقیت مذاکرات وین، آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در سایر کشورها و کاهش سفته‌بازی در بازار ارز، قیمت انواع ارز در هفته‌های اخیر روند کاهشی داشته است.

   نرخ سکه به زیر ۱۰ میلیون رسید

در ساعات عصر نیز با کاهش قیمت دلار به 22740 و اونس 1857 دلاری، قیمت سکه 9 میلیون و 980 هزار، طرح قدیم 9.9 میلیون، نیم سکه 5.8، ربع سکه 3.8 و سکه گرمی 2 میلیون، مظنه مثقال 4 میلیون و 350 هزار و هر گرم طلای 18 عیار 1 میلیون و4 هزار تومان معامله شد. 

   قیمت سکه و دلار در کانال کاهش

نایب‌رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ به دلیل کاهش نرخ ارز، شاهد افت قیمت‌ها در بازار طلا و سکه هستیم.

محمد کشتی آرای با بیان اینکه امروز انس جهانی طلا هزار و ۸۷۲ دلار قیمت گذار شده است افزود: هم‌اکنون قیمت سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۸۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بفروش می‌رسد.هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۳ هزار تومان و هر مثقال طلا 4 میلیون و 370 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

 گفتنی است، به دلیل موج جدید کرونا و اعلام شرایط قرمز در تهران، بازار طلا و جواهر تهران نیز به مدت 4 هفته تعطیل بود و از 18 اردیبهشت ماه بعد از یک دوره تعطیلی، مجدداً فعالیت خود را آغاز کرده است. قیمت‌های درج شده در این خبر با استناد به نرخ‌های اعلامی از سوی اتحادیه طلا و جواهر است.

نوسان قیمت در بازار ارز درحالی رخ داده که در تعطیلات نوروز، با تلاش سفته بازان، قیمت دلار به مرز 26 هزار تومان هم رسیده بود اما انتشار خبرهای مربوط به مذاکرات هسته‌ای و ... باعث عقب‌نشینی دلار از این سطح قیمتی شده است.

به اعتقاد کارشناسان دو باور در بازار ارز وجود دارد که موجب نوسانات قیمتی می‌شود، ‌نخست اینکه با مذاکره و بازگشت به برجام و ... قیمت ارز کاهش چشمگیری خواهد داشت و دوم اینکه حتی مذاکره هم نمی‌تواند مانع از واقعیات موجود اقتصاد ایران شود و امکان کاهش 

چشم گیر قیمت ارز وجود ندارد و نهایتا دلار در کانال 23-22 هزار تومان جا خوش می‌کند.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

  امهال اقساط دریافت‌کنندگان تسهیلات ارزی و ریالی ویژه کرونا

نخستین جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی امسال به ریاست حسن روحانی رییس‌جمهور برگزار و برای رفع مشکلاتی که کرونا برای افراد دریافت‌کننده تسهیلات ریالی و ارزی این صندوق ایجاد کرده بود، تصمیماتی اتخاذ شد.

اعضای هیات امنای صندوق به عنوان اولین دستور، با توجه به وضعیت اقتصادی متاثر از شیوع کرونا و تحریم‌های همه‌جانبه، با امهال اقساط تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری که از محل اعتبار یک و نیم میلیارد دلاری تخصیص یافته از این صندوق پرداخت شده بود، موافقت کردند.

 

ارسال نظر