سکه به کانال 10 میلیونی وارد شد

۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۳۵۰

گروه بانک و بیمه|محسن شمشیری|

در بازار آزاد ارز، قیمت دلار 22 هزار و 600 تومان، قیمت یورو 26 هزار و 800 تومان و درهم امارات 6 هزار و 146 تومان اعلام شد و با افزایش قیمت دلار و همچنین اعلام هر اونس طلا به قیمت 1840 دلار، قیمت طلا و سکه افزایش یافت و بار دیگر قیمت سکه وارد کانال 10 میلیون تومان شد.  نرخ دلار در صرافی‌های بانکی سه‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه با ۶۳۷ تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته به رقم ۲۲ هزار و ۳۳۵ تومان رسید.قیمت فروش یورو با افزایش ۴۰۵ تومانی نسبت به روز کاری گذشته به رقم ۲۶ هزار و ۱۰۸ تومان رسید.قیمت خرید هر دلار ۲۱ هزار و ۸۹۳ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۵ هزار و ۵۹۱ تومان بود.نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۲ هزار و ۲۹۴ تومان و نرخ فروش آن ۲۲ هزار و ۷۳ تومان اعلام شد. همچنین نرخ خریدیورو در این بازار ۲۶ هزار و ۲۱۷ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۵ هزار و ۹۵۷ تومان اعلام شد.در سامانه سنا نیز قیمت دلار ۲۱ هزار و ۳۸۶ تومان و قیمت یورو ۲۶ هزار و ۲۵ تومان رقم خورده است.همچنین در سامانه نیما حواله یورو به قیمت ۲۴ هزار و ۹۳۳ تومان فروخته و حواله دلار به قیمت ۲۰ هزار و ۴۸۸ تومان معامله شد. کشتی آرای نایب‌رییس اتحادیه طلا و جواهر تغییرات قیمت انواع سکه و دلار در بازار را طی روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ اعلام کرد. محمد کشتی‌آرای گفت: به دلیل بالا رفتن تقاضا برای خرید سکه و طلا و همچنین افزایش نرخ ارز، شاهد بالا رفتن قیمت طلا و سکه در بازار هستیم. نایب‌رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه اونس جهانی ۱۸۳۸ دلار قیمت‌گذاری شده است، افزود: قیمت سکه طرح جدید ۹ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۹۶۸ هزار و ۴۰۰ تومان فروخته می‌شود.

    قیمت سکه افزایش  یافت

در ساعات عصر نیز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید سه‌شنبه در بازار تهران با افزایش ۱۷۰ هزار تومانی قیمت نسبت به روز کاری گذشته به ۱۰ میلیون و 60 هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم‌سکه بهار آزادی پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰ تومان و سکه یک گرمی هم ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورد.در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۹۸۸ هزار و ۴۹۹ تومان رسید.قیمت مثقال طلا نیز چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تومان شد.همچنین اونس جهانی طلا نیزیک‌هزار و ۸۳۶ دلار و ۱۴ سنت فروخته شد.

    سکه ۱۰ میلیونی  شد

به دلیل موج جدید کرونا و اعلام شرایط قرمز در تهران، بازار طلا و جواهر تهران نیز به مدت 4 هفته تعطیل بود و از 18 اردیبهشت ماه بعد از یک دوره تعطیلی، مجدداً فعالیت خود را آغاز کرده است. نوسان قیمت در بازار ارز درحالی رخ داده که در تعطیلات نوروز، با تلاش سفته‌بازان، قیمت دلار به مرز 26 هزار تومان هم رسیده بود اما انتشار خبرهای مربوط به مذاکرات هسته‌ای و... باعث عقب‌نشینی دلار از این سطح قیمتی شده است. به اعتقاد کارشناسان دو باور در بازار ارز وجود دارد که موجب نوسانات قیمتی می‌شود، ‌نخست اینکه با مذاکره و بازگشت به برجام و... قیمت ارز کاهش چشمگیری خواهد داشت و دوم اینکه حتی مذاکره هم نمی‌تواند مانع از واقعیات موجود اقتصاد ایران شود و امکان کاهش چشمگیر قیمت ارز وجود ندارد و نهایتا دلار در کانال 23-22 هزار تومان جا خوش می‌کند. نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند. قیمت هر اونس طلا در معاملات با ۰.۰۵ درصد رشد به ۱۸۳۶ دلار و ۹۲ سنت رسید.در حالی که سوددهی اوراق قرضه دولت امریکا اندکی کاهش داشته و ارزش دلار به صورت جزئی تقویت شده است و سرمایه‌گذاران در انتظار آمارهای تورم امریکا هستند که اواخر این هفته منتشر خواهد شد، قیمت طلا امروز نوسان محدودی را شاهد بود. شاخص ارزش دلار شاهد 0.1 درصد افزایش بود و موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می‌کنند.پس از آنکه آمارهای اشتغال امریکا در ماه آوریل نشان داد که رشد فرصت‌هایشغلی کندتر از حد انتظار بوده است، ارزش دلار امریکا دیروز به پایینترین رقم بیش از 2 ماه گذشته رسیده بود.سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت امریکا امروز به زیر 1.6 درصد رسید. کاهش سوددهی اوراق قرضه هزینه فرصت سرمایه‌گذاری در بازارهایی همچون بازار طلا را کاهش می‌دهد.در حالی که شیوع کرونا موجب آسیب دیدن بخش خدمات ژاپن شده است، سیاست‌گذاران بانک مرکزی این کشور نسبت به وضعیت نامشخص ترمیم اقتصادی این کشور هشدار داده‌اند.فعالان بازار در انتظار انتشار آمارهای قیمت‌های مصرف‌کننده در امریکا در روز چهارشنبه هستند تا میزان فشار تورمی و سیاست پولی آینده فدرال رزرو را مورد بررسی قرار دهند. رییس فدرال رزرو شیکاگو گفته مقامات فدرال رزرو می‌خواهند نرخ تورم بالاتر برود، سطح دستمزدها افزایش یابد و چند ماه پیاپی تعداد فرصت‌های شغلی جدید به حدود یک میلیون شغل برسد تا بتوانند در مورد انقباضی کردن سیاست پولی تصمیم بگیرند.

 

ارسال نظر