خبر

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۸۶۶

کاهش سهم پول نقد از مبادلات بعد از شیوع کرونا

موسس و مدیر اجرایی بانک استارلینگ پیش‌بینی کرده که همه‌گیری، گذر به جامعه‌ای کاملاً بدون پول طی دهه آینده را تسریع می‌کند، اما این فرصتی است که کارآفرینان باید از آن استقبال کنند.به گزارش فایننشیال تایمز، پادکست کلینیک پول با موسس بانک دیجیتال استارلینگ ملاقات کرد، فردی که موفقیت شرکت‌های نوپای فن آور را پیش‌بینی می‌کند. آن بودن، موسس و مدیر اجرایی بانک استارلینگ، پیش‌بینی کرده که این همه‌گیری، گذر به جامعه‌ای کاملاً بدون پول طی دهه آینده را تسریع می‌کند، اما این فرصتی است که فکر می‌کند کارآفرینان باید از آن استقبال کنند.وی افزود که برخی از مشتریان استارلینگ در سن ۹۰ سالگی هستند و خوشحال هستند که از طریق نرم افزار تلفن هوشمند خدمات بانکی انجام می‌دهند. کاملاً اعتقاد دارم که درست مثل اجبار در تأمین آب و برق و آب و برق مردم، ما باید دسترسی سریع به باند پهن سریع را برای مردم فراهم کنیم. بانک‌های انگلیس تقریباً نیمی از شعب خود را بین سال های۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تعطیل کردند و همه‌گیری کرونا روند نزولی آن را تسریع کرده است. سانتاندر اخیراً اعلام کرد که یک پنجم شعب خود را در انگلیس تعطیل می‌کند و اداره پست، مراکز بانکی مشترک را آزمایش می‌کند تا دسترسی افراد به مشاغل کوچک و پول نقد را حفظ کند.بودن افزود: این همه‌گیری به این معنی است که همه‌چیز دیجیتالی شده و سریع‌تر دیجیتالی می‌شوند. وی گفت: برنامه واکسیناسیون و استفاده از فناوری ردیابی تأکید می‌کند که مردم برای اداره زندگی خود به فناوری و بنابراین به تلفن‌های هوشمند نیاز دارند و ما باید در نظر بگیریم که این یک سرویس ضروری بوده است. بانک استارلینگ این هفته سرمایه‌گذاری۵۰ میلیون پوندی از گلدمن ساکس را ضمانت کرد زیرا می‌خواهد پیش از لیست برنامه‌ریزی شده در بازار سهام گسترش یابد. بودن گفت که در روزهای اولیه فعالیت بانک، او هر روز صبح با ارسال ده‌ها ایمیل در مریلبون سعی در ترغیب مردم به عقاید خود داشت. وی گفت: از هر ۱۰ ایمیلی که ارسال کردم، حدود پنج پاسخ و شاید دو جلسه دریافت می‌کنم. با این حال، دو سال طول کشید و  پس انداز شخصی او بسیار بیشتر از آن چیزی بود که در ابتدا پیش‌بینی می‌کرد قبل از اینکه از سرمایه‌گذار فناوری ایالات متحده، هارالد مک پیک، حمایت مالی کند.

وی از کارآفرینان خواست که از هر جلسه به عنوان راهی برای بازخورد استفاده کنند: این کار را انجام دهید و از آن برای پیشرفت خود استفاده کنید. در ۱۲ ماه گذشته، بانک استارلینگ بیش از ۲ میلیارد پوند وام با حمایت دولت به ۳۰۰ هزار مشتری مشاغل کوچک خود داده است. بودن گفت: بسیاری از این فرصت استفاده کرده و به فضای دیجیتال روی آورده‌اند.

اعلام شرایط بازپرداخت تسهیلات کارت اعتباری سهام عدالت

تسهیلات کارت اعتباری سهام عدالت می‌تواند با شرایط مشخصی حتی بدون سود به متقاضیان تعلق بگیرد.این تسهیلات که در قالب کارت اعتباری و با توثیق سهام عدالت به متقاضیان پرداخت می‌شود؛ به صورت اقساطی یایک‌باره به بانک بازگردانده خواهد شد.

در صورتی که کل مبلغ تسهیلات تا 36 روز پس از دریافت آن به صورت یکجا بازگردانده شود؛ تسویه به‌طور کامل انجام شده است و سودی به آن تعلق نخواهد گرفت. با این حال در صورتی که مبلغ تسهیلات پس از انقضای این مدت به بانک بازنگردد، بازپرداخت آن در اقساط 36 ماهه و با نرخ 18 درصد خواهد بود.

گسترش دیپلماسی اقتصادی برای کنترل تورم و تقویت ریال

انور حبیب‌زاده بوکانی عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به لزوم گسترش دیپلماسی اقتصادی و ارتباط با دنیا، گفت: مهار تورم و تقویت ارزش پول ملی به عوامل مختلفی از جمله تقویت ارتباط با دنیا و برنامه‌ریزی‌های صحیح داخلی مرتبط است.

وی درباره عوامل موثر بر مهار تورم و تقویت ارزش ریال به ایبِنا گفت: ایجاد آرامش و آسایش برای بازار نیاز به عوامل گوناگونی دارد که یکی از آنها هماهنگی بیشتر بین ادارات دولتی و دیگر دستگاه‌های فعال در این زمینه است. موسسات بانکی و پولی از جمله مراکزی به حساب می‌آیند که باید این مساله را بیش از سایر نهادها مورد توجه قرار دهد.

مساله دیگر در این رابطه توجه به ارزش پول ملی که همواره بر آن تاکید شده، است. اهمیت حفظ این مساله به قدری واضح به نظر می‌رسد که بر کسی پوشیده نیست، بنابراین برای عملیاتی شدن این مهم بهتر آن است تا ضمن برقراری ارتباطات موثر با سرمایه‌گذاران، حمایت از فعالیت‌های اقتصادی هم در لیست کارهای ضروری قرار گیرد.

موضوع دیگر ارتباط با دیگر کشورهای دنیا است. گسترش دیپلماسی اقتصادی و ارتباط با دنیا به اندازه‌ای قابل اهمیت است که به هیچ‌وجه نباید آن را کوچک شمرد. این مساله نقش اساسی در حل مشکلات اقتصادی خواهد داشت، بنابراین ضمن آنکه نیاز است تا در این زمینه کوشش فراوان صورت گیرد، باید برای کسب نتیجه هم از مدیران حرفه‌ای استفاده کرد تا راه منجر به بیراهه نشود.

 

ارسال نظر