سکه در کانال 11 میلیون و دلار در کانال 25 هزار تومان

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۱۳۹

گروه بانک و بیمه | محسن شمشیری |

عصر روز سه شنبه 28 بهمن 99، نرخ دلار در بازار آزاد به 25620، یورو 31 هزار و درهم به 7080 تومان معامله شد و با اعلام اونس جهانی به قیمت 1820 دلار، نرخ سکه در کانال 11 میلیون تومانی قرار گرفت و سکه طرح جدید 11 میلیون و 900 هزار، طرح قدیم 11.5 میلیون، نیم سکه 6.6 میلیون، ربع سکه 4 میلیون و 350 هزار، سکه گرمی 2.5 میلیون، مظنه مثقال طلا 4 میلیون و 957 هزار و هر گرم طلای 18 عیار 1 میلیون و 144 هزار تومان اعلام شد. صبح سه شنبه نیز قیمت دلار 25 هزار و 700 تومان، قیمت یورو 31 هزار و 100 تومان و درهم امارات 7 هزار تومان اعلام شد.هر دلار سه‌شنبه در صرافی‌های بانکی ۲۴ هزار و ۹۸۰ تومان معامله شد که قیمت آن نسبت به روز کاری گذشته تغییری نداشت، نرخ هر یورو نیز به ۳۰ هزار و ۳۵۰ تومان رسید.قیمت فروش یورو نیز با افزایش ۵۰ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری دوشنبه به ۳۰ هزار و ۳۵۰ تومان رسید.قیمت خرید هر دلار ۲۴ هزار و ۴۸۰ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۹ هزار و ۸۵۰ تومان شد، همچنین قیمت خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۵ هزار و ۲۷۰ تومان و قیمت فروش آن ۲۵ هزار و ۵۲۳ تومان است.علاوه بر این، نرخ خرید یورو در این بازار ۲۹ هزار و ۹۸۰ تومان و نرخ فروش آن ۳۰ هزار و ۲۸۰ تومان اعلام شد.براساس این گزارش در سامانه نیما در روز معاملاتی دوشنبه، هر یورو به قیمت ۳۰ هزار و ۳۸ تومان و هر دلار ۲۵ هزار و ۲۵۶ تومان به فروش رسید. همچنین در سامانه سنا روز کاری   دوشنبه، حواله یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۷۷۹ تومان معامله و همچنین حواله دلار به قیمت ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان فروخته شد.قیمت دلار که در هفته‌های گذشته با توجه به افزایش امیدواری در زمینه صادرات نفت و دسترسی به منابع مالی کاهشی شده بود، در روزهای اخیر دوباره نوسان دارد. نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

   نوسان قیمت سکه در کانال ۱۱ میلیونی

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران روز سه شنبه، ۲۸ بهمن‌ماه با افزایش ۹۰هزار تومانی نسبت به روز کاری قبل (دوشنبه) به قیمت ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد.سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.همچنین نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۵۳ هزار تومان و هر مثقال طلا به چهار میلیون و ۹۹۸ هزار تومان رسید. اونس جهانی طلا نیز دیروز یک‌هزار و ۸۲۵ دلار و ۱۰ سنت فروخته شد.قیمت سکه از ۳۰ دی‌ماه تا چند روز گذشته در کانال ۱۰ میلیون تومانی در نوسان قرار داشت، اما به‌تدریج رشد کرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد در روزهای گذشته قیمت سکه و طلا متاثر از بازار ارز روند صعودی داشته است. قیمت طلا و سکه طرح جدید در روز جاری نسبت به روزکاری قبل با کاهش همراه شده است؛ سکه دیروز از کانال 12 میلیونی عقب‌نشینی کرده و به کانال 11 میلیونی بازگشت؛ از جمله دلایل اصلی نوسان در بازار طلا و سکه تغییرات قیمتی در طلای جهانی و دلار است؛ قیمت ارز در بازار تهران تحت تأثیر خبرهای سیاسی است. دلار که در روزهای اخیر بالای 26 هزار تومان قیمت می‌خورد از دیروز به کانال 25 هزار تومان بازگشته است. از سوی دیگر، نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به حفظ ارز ۴۲۰۰ تومانی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰، گفت: دولت طبق نظر مجلس الزامات حذف ارز ترجیحی را طی ۶ ماه فراهم می‌کند.

   قیمت جهانی طلا 

همچنین قیمت جهانی طلا با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۱۸۲۴ دلار و ۹۰ سنت رسید. در حالی که انتظار می‌رود ترمیم اقتصاد جهانی سبب افزایش تقاضا برای فلزات مورد استفاده در صنعت خودروسازی شود، قیمت پلاتین روز سه شنبه به بالاترین رقم در طی حدود 6 سال و نیم گذشته رسید. قیمت طلا نیز تحت تاثیر تقویت احتمال تصویب بسته محرک مالی دولت امریکا شاهد افزایش بود.پلاتین، فلز مورد استفاده در مبدل‌های کاتالیزوری خودروها، دیروز با 1.71 درصد جهش به 1327 دلار و 71 سنت رسید.بر اساس این گزارش، قیمت طلا نیز با 0.33 درصد افزایش به 1824 دلار و 90 سنت رسید.

 

ارسال نظر