رویداد

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۰۹۹

تحریم بانک مرکزی اصلی‌ترین مساله در مذاکرات آتی

با تحریم بانک مرکزی ذیل عنوان حمایت مالی از تروریسم از سوی دولت ترامپ، رفع تحریم از این نهاد دشوارتر شده است. به گزارش ایسنا، اندیشکده آتلانتیک در مقاله‌ای با اشاره به تحریم بسیاری از نهادهای اقتصادی ایران نظیر بانک مرکزی در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ نوشت: در راستای فشار حداکثری، دولت ترامپ بانک مرکزی ایران را با تگ تحریمی تروریسم تحریم کرد که این مساله شرایط را برای دولت بایدن در رفع تحریم‌ها پیچیده می‌کند. رهبران ایران خواهان آن هستند که دولت بایدن تحریم‌هایی که بنگاه‌های تجاری ایران را از تجارت آزادانه با جهان منع می‌کنند، بردارد.  به گفته برخی منابع، دولت بایدن در حال بررسی گزینه‌های متعددی برای احیای برجام است که یکی از محتمل‌ترین آنها ارایه یک برنامه زمان بندی شده گام به گام است که در آن ایران و امریکا متعهد می‌شوند گام‌های کوچک را برای بازگرداندن شرایط به تعهدات کامل برجامی به‌طور همزمان انجام دهند البته پیش از آن شماری از سیاست مداران جمهوری‌خواه امریکا خواهان تداوم فشار حداکثری تا زمان رسیدن به یک توافق جامع‌تر شده بودند.

مراجعه اتباع خارجی جهت اخذ کد شهاب به شعب بانک‌ها

 مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: اتباع خارجی دارای حسابهای بانکی جهت اخذ کد شهاب در مهلت تعیین شده از سوی بانک مرکزی به شعب بانک‌ها مراجعه کنند. مهدی محمودی پیرو فرصت اعلام شده از سوی بانک مرکزی جهت اخذ کد شهاب برای اتباع خارجی اعلام کرد: مسدود شدن کارت‌های بانکی نه تنها کلیه صاحبان حساب‌های بانکی اتباع خارجی بلکه اتباع ایرانی را نیز شامل می‌شود که حسب درخواست‌های مطرح شده و پیگیری‌های به عمل آمده با بانک مرکزی و متولیان آن، جهت آن‌دسته از مشتریانی که پیش‌تر موفق به ارایه مدارک هویتی نشده‌اند، فرصتی بر اساس بخشنامه‌های بانک مرکزی به صورت محدود برای کلیه دارندگان حساب‌های بانکی تمدید شده است.  بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی تاکید کرد: این مهلت زمانی تمدید نخواهد شد، بنابراین جهت جلوگیری از مسدود شدن کارت‌های بانکی، کلیه اتباع افغانستانی دارنده حساب بانکی فاقد کد شهاب نیز می‌توانند تا تاریخ اعلامی از سوی بانک مرکزی با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، هرچه سریع‌تر جهت تکمیل یا تصحیح اطلاعات حساب خود و اخذ کد شهاب به بانک‌های عامل مراجعه نمایند، تا ضمن بهره مندی از کد شهاب با خیالی آسوده به امور مربوطه بپردازند.

بیت‌کوین صعودی شد 

انتشار خبری از احتمال سرمایه‌گذاری یک بانک امریکایی دیگر روی بیت‌کوین ارزش این ارز را صعودی کرد. به گزارش سی ان بی سی، صندوق سرمایه‌گذاری بانک مورگان استنلی که ارزش دارایی‌های آن حدود ۱۵۰میلیارد دلار برآورد می‌شود از احتمال سرمایه‌گذاری این بانک بر روی ارز دیجیتالی بیت‌کوین خبر داده است. مورگان استنلی دومین بانک بزرگ امریکایی پس از جی‌پی مورگان است که نسبت به سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین ابراز علاقه کرد. هرچند هنوز بسیاری از فعالان مالی نسبت به نوسانات بسیار بالای ارزهای دیجیتالی انتقاد دارند اما روند ورود به این بازار اخیرا شدت یافته است. غول پرداختی پی پال اعلام کرد برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتالی ندارد. جان رینی- مدیر مالی این شرکت با تاکید بر اینکه فرصت‌های خوبی در حوزه ارزهای دیجیتالی وجود دارد افزود: ما از توسعه خدمات مالی با استفاده از فناوری بلاک چین استقبال می‌کنیم اما فعلا تمایلی به خرید ارزهای دیجیتالی موجود در بازار نداریم. نمی‌خواهیم پول نقد خود را در دارایی‌هایی نظیر ارزهای دیجیتالی فعلی سرمایه‌گذاری کنیم.

 

ارسال نظر