ویژه

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۲۴۸

متروی تهران دسترنج 30 سال تلاش است

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: متروی تهران دسترنج بیش از 30 سال تلاش افراد زیادی است و امروز نیازمند حمایت از سوی بخش‌های مختلف هستیم تا این سرمایه را حفظ و نگهداری کنیم.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه همزمان با هفته هوای پاک جلسه مشترکی با حضور مدیرکل محیط زیست استان تهران با مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه برگزار شد. فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: متروی تهران پاک‌ترین مجموعه حمل و نقل در کشور است و توانسته جایگاه خوبی را بین کشورهای دیگر کسب کند.

فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه متروی تهران از نظر تعداد ایستگاه‌ها رتبه 29 و از نظر طول خطوط در جهان رتبه15 و در آسیا 11 قرار دارد، افزود: تعداد ناوگان ما از کل مجموعه راه آهن بیشتر است اما هیچ قانون حمایتی نداریم حتی در شرایط کرونا نتوانستیم از هیچ بخشی کمکی دریافت کنیم.

وی تصریح کرد: افراد زیادی در زمینه ساخت و توسعه سامانه مترو زحمت کشیده‌اند وامروزدر دست ما قرار گرفته است باید در نگهداری ازآن تلاش کنیم و در این راه نیازمند حمایت همه‌جانبه بخش‌های مختلف در کشور هستیم.

کمبود نقدینگی آسمان شهر زیرزمینی را هم مه‌آلود کرده است

نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه کمبود نقدینگی را مهم‌ترین مشکل متروی تهران عنوان کرد و افزود: با تمام توان برای سرویس‌دهی مطلوب به مسافران شهر زیر زمینی تلاش می‌کنیم.

به گزارش مدیریت ارتباطات وامور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه فرنوش نوبخت ضمن گرامیداشت ۲۹ دی و هفته هوای پاک گفت: تمامی تلاش خود را کرده‌ایم تا بر اساس چشم‌انداز پیش‌بینی شده به عنوان شرکتی سرآمد در حمل و نقل شهری با رویکرد دقت، سلامت و سرعت بهترین خدمات‌رسانی را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در این سنوات گذشته تاکنون که به عنوان مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در حال خدمت‌رسانی به شهروندان هستم همیشه سعی کرد ه‌ام به جای بیان مشکلات راهکاری برای سرویس‌دهی مناسب‌تر ارایه دهیم و این موضوع را با کاهش سرفاصله حرکت قطارها به اثبات رسانده‌ایم.

نوبخت گفت: کار در متروی تهران یک کار تیمی است و این مهم بدون همکاری و تک‌تک پرسنل محقق نمی‌شود اما توانسته ایم در این سال‌ها با تمام مشکلات و کمبود‌ها طی ۲۹ مرحله سرفاصله حرکت قطارها در خطوط هفتگانه را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه افزود: در حال حاضر سرفاصله حرکت قطارها در خط ۲ سه دقیقه، درخطوط ۱ و ۴ سه و نیم دقیقه، در خط ۳ شش دقیقه، در خط ۶ سرفاصله حرکت قطارها 15 دقیقه و در خط ۷ ده دقیقه اجرا می‌شود.

این در حالی است که اگر منابع مالی لازم برای اورهال کردن قطارها تامین و ناوگان مورد نیاز خریداری و در اختیار شرکت بهره‌برداری مترو قرار گیرد همچنین پایانه‌های خطوط تکمیل و تحویل این شرکت شود، می‌توانیم سر فاصله حرکت قطارها را در خطوط مترو دو دقیقه هم اجرا کنیم.

تخفیف طرح «آب امید» به مشترکان کم‌مصرف

بر اساس طرح ملی ابتکاری «آب امید» به مشترکان خانگی کم‌مصرف، تخفیف صد درصدی آب‌بها تعلق می‌گیرد. تخفیف طرح ملی «آب امید» به مشترکانی اختصاص می‌یابد که مصرف ماهانه آنها حداکثر تا یک سوم الگوی مصرف است. بر اساس قانون توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی کشور که در سال ۹۴ تصویب شد، الگوی مصرفی آب برای نقاط مختلف کشور با توجه به آب و هوای هر نقطه تعریف شده است و طبق آن در هر منطقه سردسیری الگوی مصرف آب بین ۱۳ متر مکعب به ازای هر نفر است که این رقم برای مناطق گرمسیری ۱۸ متر مکعب مشخص شده است و به‌طور کلی متوسط الگوی مصرف در کل کشور ۱۵ مترمکعب در ماه محاسبه شده است. این در حالی است که الگوی مصرف آب در اصفهان 14 مترمکعب تعریف شده است.

برگزاری جلسه بررسی تامین برق  شهرک صنعتی تشبندان محمودآباد

جلسه بررسی تامین برق شهرک صنعتی تشبندان محمودآباد، با حضور مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران وگلستان، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندارمحمود آباد و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران در محل فرمانداری محمودآباد برگزار شد. در این جلسه که با بازدید از زمین نیروگاه 500 مگاواتی سرخرود و پست 230 کیلوولت محمودآباد صورت پذیرفت، حاضرین آخرین وضعیت و اقدامات انجام‌شده تامین برق شهرک تشبندان محمودآبادرا مورد ارزیابی قرار دادند.

 

ارسال نظر