اخبار

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۹۲۹

نوسان بیت‌کوین بین 36 تا 40 هزار دلار

ارزش بیت کوین که در روز گذشته به بالاترین رقم ۴۰۴۰۲.۴۶ دلار رسیده بود، تا ۳۶۶۱۸.۳۶ دلار کاهش یافت. به گزارش رویترز، بیت کوین در روز جمعه 5 درصد از ارزش خود را از دست داد یعنی یک روز پس از اینکه برای اولین بار به 40 هزار دلار رسیده بود.ارزش محبوب‌ترین ارز دیجیتال دنیا که در روز گذشته به بالاترین رقم 40402.46 دلار رسیده بود، تا 36618.36 دلار در صرافی بیت استمپ کاهش یافت. اتریوم، رقیب بیت کوین هم بیش از 10 درصد از ارزش خود را از دست داد و تا 1064.89 دلار پایین آمد.ارزش بیت کوین از ماه مارس تا حالا 700 درصد افزایش یافته است. این ارز مجازی که قبلاً در شانزدهم دسامبر مرز 20 هزار دلار را رد کرده بود، برای اولین بار در دوم ژانویه به 30 هزار دلار رسید. شرکت‌کنندگان بازار در مورد کاهش ارزش آن پس از رسیدن به 40هزار دلار هشدار داده بودند. افزایش تقاضا از طرف سرمایه‌گذاران سازمانی، شرکتی و سرمایه‌گذاران خصوصی باعث افزایش ارزش بیت‌کوین شده است. استراتژیست‌های جی پی مورگان در پنجم ژانویه نوشتند این ارز دیجیتال به عنوان رقیبی برای طلا ظهور کرده و اگر به عنوان یک سرمایه ایمن شناخته شود، می‌تواند تا 146 هزار دلار افزایش یابد.

قیمت جهانی طلا 1909 دلار

قیمت هر اونس طلا با ۰.۲۴ درصد کاهش به ۱۹۰۹ دلار و ۳۵ سنت رسید. به گزارش رویترز، در حالی که ارزش دلار امریکا و سوددهی اوراق خزانه داری این کشور تقویت شده قیمت طلا شاهد کاهش بود، هرچند که احتمال ارایه بسته‌های محرک مالی بیشتر در امریکا سبب شده تا طلا همچنان در مسیر ثبت دومین هفته افزایشی متوالی باقی بماند.بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا با 0.24 درصد کاهش به 1909 دلار و 35 سنت رسید. قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون 0.7 درصد رشد داشته است. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه نیز با 0.20 درصد افت به 1909 دلار و 70 سنت رسید.کایل رودا تحلیلگر موسسه‌ای جی مارکت در این باره گفت: «در کوتاه‌مدت عاملی برای رشد بیشتر قیمت طلا وجود ندارد.» وی افزود: «تاثیر ناشی از امیدواری‌ها به بسته‌های محرک مالی بیشتر سبب افزایش انتظارات تورمی در امریکا شده است، اما در عین حال شاهد رشد سوددهی اوراق خزانه داری این کشور هستیم که برای بازار طلا از اهمیت بالایی برخوردار است.»میزان سوددهی اوراق قرضه 10 ساله دولت امریکا به بالای یک درصد رسیده و این به ترمیم ارزش دلار کمک کرده است. تقویت ارزش دلار سبب گرانتر شدن طلا برای سرمایه‌گذارانی می‌شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می‌کنند.قطعی شدن کنترل سنا توسط دموکرات‌ها سبب شده تا امیدها نسبت به ارایه بسته‌های محرک مالی بیشتر در امریکا افزایش یابد و این مساله با بالا بردن انتظارت تورمی سبب رشد جذابیت بازار طلا برای سرمایه‌گذاران گردد.اما بالا رفتن انتظارت تورمی و رشد سوددهی اوراق خزانه در عین حال مقام‌های فدرال رزرو را امیدوار کرده که سیاست جدید پولی این بانک در حال نتیجه دادن است.

دلار در پایین‌ترین سطح قیمت ۳ ساله

بعد از تسلط دموکرات‌ها بر سنا، دلار نزدیک به پایین‌ترین سطح حدود ۳ ساله خود قرار گرفت.به گزارش رویترز، دلار پس از آنکه دموکرات‌ها کنترل سنای ایالات متحده را به دست آوردند، دلار نزدیک به کمترین سطح حدود سه سال گذشته قرار گرفت و زمینه را برای محرک مالی بزرگ‌تری تحت نظارت رییس‌جمهور جو بایدن فراهم کرد.با هجوم حامیان دونالد ترامپ به کاپیتول هیل، بازارهای ارز تا حدود زیادی با وجود آشفتگی در واشنگتن آشفته نبودند. عموماً تحلیل گران تصور می‌کنند که سنا با کنترل دموکرات‌ها برای رشد اقتصادی در سطح جهانی و در نتیجه برای بیشتر دارایی‌های دارای ریسک، مثبت است، اما برای اوراق قرضه و دلار منفی است در حالی که بودجه و کسری تجاری ایالات متحده بیشتر می‌شود.شاخص دلار در تجارت آسیا با افزایش ۰.۱ درصدی به ۸۹.۴۴۴ رسید، اما هنوز نزدیک به پایین‌ترین سطح یک شبه خود یعنی ۸۹.۲۰۶ قرار داشت، سطحی که از مارس ۲۰۱۸ مشاهده نشده است. به گفته یک استراتژیست ارشد: دلار در برابر ارزهایی مانند دلار استرالیا و بازارهای نو ظهور ضعیف‌تر خواهد ماند، که در صورت مثبت بودن احساس خطر، سود می‌برند.در عین حال، بازده بالاتر خزانه داری باید به سود دلار در برابر یورو و ین باشد، زیرا دلار از توانایی بالقوه بهبود اقتصادی ایالات متحده در دوران بایدن برخوردار نیست. بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری در ۱.۰۴۵۶ درصد بود، پس از صعود به ۱.۰۵۴ درصد روز چهارشنبه برای اولین بار از زمان ضرب وشتم بازار از اواسط ماه مارس.دلار استرالیا پس از رسیدن به بالاترین رقم تقریبا سه ساله ۷۸.۱۹۵ روز چهارشنبه، ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۷۷.۹۵۰ سنت ایالات متحده رسید. یورو پس از صعود به ۱.۲۳۴۹ دلار در چهارشنبه برای اولین بار از آوریل ۲۰۱۸، عمدتا در ۱.۲۳۲۶۰ دلار ثابت بود.دلار پس از آنکه برای اولین بار از ماه مارس در برابر ین به ۱۰۲.۵۹۵ کاهش یافت، ۰.۱ درصد کاهش داشت و به ۱۰۳.۱۴۵ ین رسید. اما پس از سقوط تقریباً ۷ درصدی در سال ۲۰۲۰ برای شاخص دلار و افت حتی ۰.۹ درصدی در سال جدید، ممکن است واحد پول ایالات متحده تا حدی از بازپرداخت یک تجارت شلوغ بازبماند.پس از اعلام مقامات چینی برای سرعت پایین‌تر سود، یوان تا حد زیادی ثابت و برابر ۶.۴۵۹۶ در هر دلار بود. طبق اظهارات روز چهارشنبه، اداره امور ارزی خارجه (SAFE) به دنبال افزایش حدود ۱۰ درصدی دلار از ماه می‌گذشته به دلیل بازگشت اقتصادی چین به بهبودی ازهمه‌گیری جهان بوده است.

 

ارسال نظر