اخبار

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۸۱۸

ونزوئلا به سمت اقتصاد دیجیتال پیش می‌رود

رییس‌جمهور ونزوئلا با اشاره به اینکه پول کاغذی در نهایت از بین خواهد رفت گفت کشورش در سال جاری میلادی به سمت یک اقتصاد دیجیتال عمیق‌تر پیش می‌رود و هدفش رسیدن به اقتصاد صد در صد دیجیتال است.

به گزارش بلومبرگ، دولت ونزوئلا قصد دارد در شرایطی که تورم فوق‌العاده بالا ارز این کشور را کاملاً بی‌ارزش کرده و استفاده از دلار در سراسر سیستم مالی آن فراگیر شده، به سمت یک اقتصاد کاملاً دیجیتال حرکت کند.

نیکلاس مادورو، رییس‌جمهور ونزوئلا در یک مصاحبه تلویزیونی گفت دلار راه فراری برای ونزوئلا در بحبوحه تهدیدهای امریکا و سقوط درآمد نفتی آن بوده است.

وی اشاره کرد 18.6 درصد از کل نقل و انتقال‌های مالی ونزوئلا به دلار است در حالی که 77.5 درصد توسط کارت‌های بانکی با بولیوار انجام می‌شود. تنها 3.4درصد از پرداخت‌ها با اسکناس‌های بولیوار صورت می‌گیرد. بولیوار واحد پول ونزوئلا است.

جایگزینی دلار با بیت‌کوین در میامی فلوریدا

بیت‌کوین۳۳ هزار دلار را هم رد کرد. شهردار شهر میامی در ایالت فلوریدا مذاکره خود را با کارشناسان ارزهای رمزگذاری شده یا رمز ارز در مورد جایگزینی درصدی از ذخایر خزانه داری این شهر با بیت‌کوین آغاز کرده است. رسانه‌های امریکا اعلام کردند که فرانسیس سوارز، شهردار شهر میامی در ایالت فلوریدا مذاکره خود را با کارشناسان ارزهای رمزگذاری شده یا رمز ارز در مورد جایگزینی درصدی از ذخایر خزانه داری این شهر با بیت‌کوین آغاز کرده است.

سوارز که اولین شهردارمیامی است که متولد همین شهر است، پیش از این به مدت هشت سال به عنوان کمیسر میامی در منطقه 4 خدمت می‌کرد.آنتونی پمپلیانو، یکی از شرکای صندوق سرمایه‌گذاری رمز ارز «مورگان کریک دیجیتال» که قرار است به زودی ساکن شهر میامی شود، درباره این موضوع که بیت‌کوین چه کاری می‌تواند برای میامی انجام دهد و چرا سوارز باید 1 درصد از ذخایر خزانه داری این شهر را به ارز رمزنگاری شده تبدیل کند، توضیح داده است.

پومپلیانو در توییتی نوشت: این توییت را پخش کنید اگر می‌خواهید وقتی که شهردار فرانسیس سوارز 1 درصد از ذخایر خزانه داری میامی را به بیت‌کوین تبدیل کرد، ساکن این شهر شوید.سوارز نیز در پاسخ به این توییت نوشت: قطعاً فضا برای کاوش کردن درباره این موضوع باز است. یک سرمایه‌گذار رمز ارز دیگر در پاسخ نوشت که: این موضوع بی‌سابقه نیست. وی تأکید کرد که سینتیا لومیس، سناتور منتخب ایالت وایومینگ که طرفدار بیت‌کوین است، قبل از اینکه دیگران حتی به این موضوع فکر کنند، این کار را با خزانه داری وایومینگ انجام داده است.سوارز پاسخ داد: آنچه را که نها انجام داده‌اند بررسی خواهیم کرد.لومیسیک سرمایه‌گذار بزرگ بیت‌کوین است که گفته است» بیت‌کوین به من نوید بزرگی داده است و ممکن است به عنوان یک جایگزین مناسب و ارزشمند برای دلار امریکا در سطح نهادی و شخصی افزایش یابد. وی همچنین وعده داده است کاری خواهد کرد تا کنگره امریکا متوجه شود که بیت‌کوین ذخیره ارزشمندی است.

فروش 35درصد سهام ایران‌مال

در پی اعلام مزایده فروش بخشی از سهام ایران‌مال که چند هفته پیش در رسانه‌های کشور منتشر شد، بانک آینده اعلام کرد ۳۵ درصد از سهام این مجموعه چندمنظوره تجاری، فرهنگی، و رزشی به فروش رسیده است. طبق تصمیم نهاد ناظر بر بانک آینده، مقرر گردیده ۶۵ درصد سهام الباقی این پروژه ملی از طریق بازار سرمایه بفروش برسد تا اقشار مختلف مردم و دیگر خریداران سهام از این فرصت اقتصادی بهره مند شوند. این خبر در حالی اعلام شده است که قرار است به زودی سهام ایران‌مال در بازار بورس ایران عرضه شود . ایران‌مال یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تجاری، فرهنگی ورزشی است که با سرمایه‌گذاری بانک آینده در کشور ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، این پروژه بزرگ تجاری، فرهنگی که از آن به عنوان پروژه ملی کشور نام برده می‌شود یکی از پنج مال برتر جهان است. ایران‌مال یا بازار بزرگ ایران واقع در منطقه ۲۲ تهران یکی از مراکز تجاری مهم کشور است که علاوه بر فروشگاه‌های متعدد، امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی نیز دارد.

ایران‌مال یکی از پنج مال برتر جهان و جزو بزرگ‌ترین پروژه‌های تجاری، فرهنگی و اجتماعی ایران و خاورمیانه است. این مجموعه دارای امکانات فوق‌العاده‌ای‌ مانند مراکز خرید، شهربازی، پردیس سینمایی، مجموعه ورزشی و هتل است که هم مکانی برای خرید کردن و هم تفریح و سرگرمی به شمار می‌رود. مساحت ایران‌مال یک میلیون و ۶۶۹ هزار و ۵۰۴ مترمربع و هم‌ردیف مال‌های بزرگ دنیا است. این مرکز کمی بزرگ‌تر از The Trafford center انگلستان و Mall of America امریکا است.

 

ارسال نظر