ویژه

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۶۱۴

با حضور وزیر نیرو به صورت ویدئوکنفرانس صورت گرفت  

تجلیل از  مدیرعامل آبفا اصفهان

با حضور وزیر نیرو، به صورت ویدئو کنفرانس از مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان و دیگر فعالان پویش «هر هفته _الف_ب_ایران» استان اصفهان تجلیل شد. 

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان با اشاره به بهره‌برداری از ۷ پروژه آب وفاضلاب استان اصفهان در قالب «پویش هر هفته الف- ب ایران»، گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۷۵۸ میلیارد تومان در مدار بهره‌برداری قرار گرفتند. فاز اول پروژه بازسازی و اصلاح شبکه فاضلاب اصفهان از محل فاینایس خارجی، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال جنوب شرق اصفهان، آبرسانی به باغشاد و ۸ روستای لنجان، راه‌اندازی واحد ۲ و ۳ تصفیه خانه فاضلاب داران، تصفیه خانه فاضلاب اژیه، آبرسانی به مجتمع۱۹ روستای فلاورجان و تصفیه‌خانه فاضلاب هاشم آباد، پروژه‌هایی بودند که در قالب این طرح به بهره‌برداری رسیده‌اند. هاشم امینی افتتاح فاز اول بازسازی و اصلاح شبکه فاضلاب اصفهان از محل فاینانس خارجی را بسیار تاثیرگذار برشمرد و گفت: با اجرای این پروژه نگرانی مردم در محور جنوب و مرکز اصفهان به دلیل ریزش شبکه فرسوده فاضلاب در اقطار بالا رفع گردید. این در حالی است که این پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۶۰ میلیارد تومان معادل ۳۶۸ میلیون یوان اجرایی گردیده است.وی پیرامون اجرای پروژه ایستگاه پمپاژ و خط انتقال جنوب شرق اصفهان گفت: با اجرای تاسیسات فاضلاب جنوب شرق اصفهان، صد درصد کلان‌شهر اصفهان دارای زیرساخت جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب می‌شود و دیگر در هیچ منطقه‌ای از شهر فاضلاب شهری از طریق چاه‌های جذبی دفع نمی‌گردد.مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه راه‌اندازی واحد ۲ و ۳ تصفیه خانه فاضلاب داران با هدف جلوگیری از آلودگی منابع زیرزمینی در دستور کار قرار گرفت خاطرنشان ساخت: با راه‌اندازی مدول دوم وسوم تصفیه خانه فاضلاب داران ۳ هزار و ۳۴۴ متر مکعب درروز پساب در این تصفیه خانه تولید می‌شود. وی ضمن اشاره به آبرسانی به باغشاد و ۸ روستای لنجان گفت: این مجموع آبرسانی برای ۴ شهر باغشاد، شهرک زاینده رود، باغبهادران و چرمهین و ۲۰ روستا در شهرستان لنجان طراحی شده که هم‌اکنون با انتقال ۲۵۶ لیتر در ثانیه آب جمعیت ی معادل ۶۰ هزار نفر تامین می‌شود.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در ادامه افزود: آبرسانی به مجتمع ۱۹ روستای فلاورجان در راستای بهره مندی پایدار روستاییان از آب شرب سالم و بهداشتی است.وی تصریح کرد: در قالب این طرح، آبرسانی پایدار به ده‌ها روستای استان اصفهان در سال پیش رو ادامه دارد. در این جلسه همچنین کتاب «دلگرمی‌ها و همراهی‌ها» در سی و سومین هفته پویش هر هفته_الف_ب_ایران در ساختمان مرکزی وزارت نیرو رونمایی شد.

مهلت یک هفته‌ای استاندار فارس به شهرداری‌ها

استان فارس برای سومین سال پیاپی رتبه برتر سوادآموزی کشور را کسب کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت‌الله رحیمی در صد‌و‌چهلمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس به ضرورت پرداخت سهم ۵درصد آموزش و پرورش از عوارض شهرداری‌ها اشاره و بیان کرد: تاکنون ۱۸ شهرداری در فارس از جمله مناطق ۱۱گانه شهر شیراز، بدین‌منظور دستگاه کارت‌خوان نصب نکرده‌اند که موظف‌اند ظرف مدت یک هفته در این زمینه اقدام کنند؛ در غیر این صورت مدیرکل دفتر امور شهری استانداری اخطار لازم را به شهرداری‌ها خواهد داد و پس از آن موضوع به سازمان تخلفات اداری ارجاع می‌شود. وی در ادامه به اهمیت اجرای طرح آجر‌به‌آجر و مشارکت مردمی در ساخت مدارس اشاره کرد و افزود: این موضوع باعث ایجاد حس تعلق خاطر به آموزش و پرورش خواهد شد؛ اما فرهنگ‌سازی مطلوب در این زمینه صورت نگرفته است. نماینده عالی دولت در استان فارس اظهار کرد: آموزش و پرورش و نوسازی مدارس باید با همکاری یکدیگر این طرح را تقویت کنند و به‌ویژه آموزش و پرورش باید طرح را متعلق به خود بداند. دکتر رحیمی با بیان اینکه آجر‌به‌آجر رقیب نیکوکاران و تضعیف‌کننده عملکرد آنان نیست، بیان داشت: کمک‌های خیران در زمینه مدرسه‌سازی بسیار ویژه است و طرح آجر‌به‌آجر با نیت فراگیری فرهنگی و ایجاد احساس تعلق خاطر به اماکن عمومی صورت می‌گیرد.او در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت اجرای عملیاتی سند تحول بنیادین اشاره و بیان کرد: اقدامات لازم برای تبدیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به برش‌های خرد‌تر صورت پذیرفته است؛ اما هم‌اکنون زمان آن رسیده است که عملیاتی شود.استاندار فارس در این زمینه بر ضرورت توسعه مدارس امین در فارس تاکید کرد و گفت: این موضوع با توجه به تاثیری که بر مصون‌سازی در نواحی آسیب‌پذیر می‌گذارد، باید با سرعتی بیشتر پیگیری شود. مدارس امین، طرحی است که برپایه آن روحانیون حدود 30 ساعت در هفته، در مدارس فعالیت فرهنگی و تربیتی دارند و برای این هدف روحانیون باید متناسب با نیازهای پایه‌های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم آموزش ببینند و گزینش شوند.روحانیون پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و تخصصی و اخذ مدرک، در مدارس متقاضی اجرای طرح امین حضور پیدا می‌کنند و در این مدارس برنامه‌ای براساس توافق آموزش و پرورش تعریف و حیطه کاری روحانیون مشخص می‌شود تا موازی‌کاری و تداخلی با سایر برنامه‌های مدرسه ایجاد نشود.

 

ارسال نظر