رویداد

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۵۰۹

نحوه ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد

داوود محمد بیگی مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی از جزییات نحوه ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد خبر داد. وی در خصوص چگونگی ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد اظهار داشت: بهترین محل مراجعه برای ثبت اطلاعات چک در سامانه برای متقاضیان، وب سایت بانک صادرکننده چک است و آخرین اطلاعات نیز از طریق سایت تمامی بانک‌ها قابل دریافت است.تمامی شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری موظف شدند تا کلیه اطلاعات لازم در خصوص چگونگی ثبت اطلاعات در سامانه را به مردم آموزش و اطلاع‌رسانی کنند.همچنین با کمک برخی اپلیکیشن‌های پرداخت نیز این امکان برای مردم ایجاد شده تا با استفاده از این طریق نیز ثبت نام و نقل و انتقال چک‌ها را در سامانه صیاد انجام شود. به گفته محمد بیگی، متقاضیان می‌توانند از طریق مراجعه به اپلیکیشن‌هایی که در حال حاضر عملیات پرداخت خود را از طریق آن انجام می‌دهند، با توجه به افزوده شدن بخشی با عنوان سامانه صیاد امکانات را ملاحظه کنند. وی با اشاره به اینکه احراز هویت از طریق کارت بانکی دارنده چک انجام می‌شود و سپس امکان ثبت و تایید چک برای دریافت کننده نیز ایجاد می‌شود، گفت: همچنین نقل و انتقال چک نیز در این اپلیکیشن‌ها پس از احراز هویت برای مردم امکانپذیر خواهد بود.

سهم دلار از ذخایر ارز  به۶۰ درصد کاهش یافت

سهم دلار امریکا از ذخایر ارز جهان برای دومین فصل پیاپی کاهش یافت و در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به ۶.۹۳۷ تریلیون دلار معادل ۶۰.۴ درصد رسید.به گزارش رویترز، اطلاعات صندوق بین‌المللی پول نشان داد سهم دلار امریکا از ذخایر ارز جهان تا 60.4 درصد در سه ماهه سوم سال جاری میلادی پایین آمده است. سهم دلار در فصل بهار برابر با 61.2 درصد بود.ولی دلار همچنان بزرگ‌ترین ارز ذخیره در بانک‌های مرکزی جهان است.دلار در سال گذشته میلادی 61.5 درصد از کل ذخایر جهان را تشکیل می‌داد. سهم دلار دو فصل پیاپی است که رو به کاهش می‌رود.ذخایر جهانی سرمایه‌های بانک‌های مرکزی هستند که به صورت ارزهای مختلف ذخیره و در درجه اول برای پشتیبانی بدهی‌های آنها استفاده می‌شوند. بانک‌های مرکزی گاهی از این ذخایر برای حمایت از ارزهای خود بهره می‌برند.اطلاعات صندوق بین‌المللی پول همچنین نشان داد ذخایر جهانی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی تا رکورد 12.254 تریلیون دلار افزایش یافته، در حالی که در سه ماهه دوم برابر با 12.012 تریلیون دلار بوده است.کل ذخایری که به دلار امریکا نگهداری می‌شوند در فصل تابستان برابر با 6.937 تریلیون دلار معادل 60.4 درصد کل ذخایر جهان بوده است. ذخایر دلار در فصل بهار 6.899 تریلیون دلار معادل 61.2 درصد اعلام شده بود. برخی تحلیلگران بر این باورند که دلار احتمالاً به خاطر کاهش قدرت ژئوپلیتیکی امریکا، بارسنگین بدهی آن و ظهور ارزهای جایگزین، برتری خود را به عنوان یک ارز ذخیره از دست می‌دهد ولی این اتفاق به این زودی‌ها نمی‌افتددلار 6.4 درصد از ارزش خود را در سال جاری میلادی از دست داده که بدترین عملکرد سالانه آن از 2017 بوده است.اطلاعات صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد سهم یورو از ذخایر جهانی در سه ماهه سوم جاری میلادی ثابت و برابر با 20.5 درصد گزارش شده است. این رقم در سه ماهه دوم برابر با 20.1 درصد بود. بیشترین سهم یورو از ذخایر جهانی 28 درصد و مربوط به سال 2009 است.

صعود قیمت بیت کوین از ۲۵ هزار دلار

بیت‌کوین بار دیگر سد ۲۴ هزار دلاری را شکست و با افزایش معاملات، احتمال ورود آن به ۲۵ هزار دلار وجود دارد.به گزارش سی ان بی سی، بیت‌کوین سرانجام نه تنها جایگاه خود را در کانال ۲۳ هزار دلاری تثبیت کرد بلکه به لطف ورود تقاضاهای جدید برای نخستین بار به کانال ۲۴ هزار دلار نیز وارد شد. چارلز هیتر- مدیر موسسه کرایپتو کامپیر گفت: در ماه‌های اخیر شاهد توجه بیشتر سرمایه‌گذاران به پتانسیل بالای ارزهای دیجیتالی بوده ایم و حالا بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتالی سهم محسوسی از سبد دارایی سرمایه‌گذاران دارند. این به معنی آن است که آینده روشن‌تری برای این بازار خواهیم داشت. برخی از معامله گران معتقدند بیت‌کوین پتانسیل شکستن سقف ۱۰۰ هزار دلاری را نیز در طولانی مدت دارد. البته صعود قیمتها در بازار ارزهای دیجیتالی محدود به بیت کوین نبود و قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتالی دیگر افزایشی بود؛ به گونه‌ای که اتریوم با ۳.۸۵ درصد افزایش به ۶۱۵.۱۰ دلار، بیت کوین کش با ۸.۲۴ درصد صعود به ۳۱۰.۸۲ دلار، لایت کوین با ۱۲.۳۵ درصد جهش به ۱۲۰.۶۹ دلار، مونرو با ۲.۱ درصد صعود به ۱۵۵.۶۹ دلار، دش با ۶.۳۹ درصد پیشروی به ۱۰۰.۴۰ دلار، زدکش با ۲.۷۶ درصد افزایش به ۶۱.۲۱ دلار و میکر با ۲.۰۴ درصد صعود به ۵۲۸.۰۹ دلار رسید.به گزارش کوین دسک، قیمت بیت کوین (BTC) برای اولین بار، فقط یک هفته پس از شکستن مرز ۲۴ هزار دلار، در ۲۵ هزار دلار جای گرفت.قیمت این ارز رمزنگاری شده پیشرو روند نزولی اخیر خود را ادامه داد و قبل از سقوط از ۲۴۹۷۱.۲۳دلار، با ۶.۲۸ درصد افزایش در روز، بالاترین رقم ۲۵۰۰۵.۵۳ دلار را ثبت کرد. بیت کوین بیش از ۲۴۰ درصد در سال افزایش یافته است.تصور می‌شود که سرمایه‌گذاران در این روند ثبت رکورد پیش می‌روند. در میان آنها آنتونی اسکاراموچی از سرمایه‌گذاری کپیتال اسکای بریج (۲۵ میلیون دلار در دسامبر)؛ مس میوچوال (۱۰۰میلیون دلار در دسامبر) و گوگنهایم (تا ۱۰ درصد از صندوق کلان ۵ میلیارد دلاری‌اش) هستند.

 

ارسال نظر