خبر

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۳۰۶

53 درصد تماس مردم با بانک مرکزی برای دریافت وام است

پرونده ۹۶.۵ درصد از درخواست‌های مخاطبان در سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی طی بازه زمانی آبان و آذر ماه سال جاری به مرحله نهایی رسید و بسته شد.به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، سامانه ارتباطات مردمی این بانک به‌طور میانگین روزانه 520 تماس مردمی را ثبت و رسیدگی می‌کند. بانک مرکزی در بازه زمانی ذکر شده به بیش از 20 هزار تماس مخاطبان خود پاسخ داده است که 63درصد تماس‌ها به صورت برخط توسط کارشناسان سامانه راهنمایی شده و پاسخ مقتضی را دریافت کرده‌اند. 37 درصد درخواست‌ها نیز پس از ثبت به کارشناسان ادارات تخصصی ارجاع و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ داده شده است. لازم به ذکر است این تماس‌ها از طریق شماره 2706 و پورتال این بانک به آدرس www.crm.cbi.ir به ثبت رسیده است.همچنین در این بازه زمانی 53.4 درصد تماس‌ها با موضوع تسهیلات و 29درصد آنها با موضوع خدمات بانکی و 12درصد با موضوع خدمات ارزی بوده است.گفتنی است سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی به شماره 2706 دهم آبان ماه سال جاری با هدف تسهیل و یکپارچه‌سازی امر پاسخگویی توسط دکتر همتی رونمایی شد.

صندوق بین‌المللی پول به مصر وام کرونایی داد

هیات اجرایی صندوق بین‌المللی پول توافق کرد که مقامات مصر به منظور مقابله با تأثیر بحران کرونا ۱.۶۷ میلیارد دلار دیگر تحت یک قرارداد «استندبای» ۱۲ ماهه از این صندوق برداشت کنند.

به گزارش راشاتودی، هیات اجرایی صندوق بین‌المللی پول توافق کرد که مقامات مصر به منظور مقابله با تأثیر بحران کرونا 1.67 میلیارد دلار دیگر تحت یک قرارداد «استندبای» 12 ماهه از این صندوق برداشت کنند.بر اساس بیانیه صندوق بین‌المللی پول که در واشنگتن مستقر است، این وام که در نتیجه بازنگری برنامه اصلاحات مصر پرداخت می‌شود، مجموع کمک مالی به این کشور را به 3.6 میلیارد دلار رسانده است.اوایل سال جاری میلادی، صندوق بین‌المللی پول یک بسته 5.2 میلیارد دلاری را برای مصر تصویب کرد. گفته می‌شود این کشور عربی 1.6 میلیارد دلار باقیمانده را پس از یکسری اصلاحات اقتصادی دریافت خواهد کرد.به گفته آنتوانت مونسیو سایه، معاون صندوق بین‌المللی پول، اقتصاد مصر همچنان در برابر نوسانات اقتصاد جهان آسیب‌پذیر است.وی افزود: بدهی بالای دولت و نیازهای ناخالص مالی این کشور تهدیدی برای بهبود اقتصادی آن محسوب می‌شود.این مقام صندوق بین‌المللی پول در ادامه تأکید کرد: مقامات مصری بیماری همه گیر کووید-19 و اختلالات مربوط به فعالیت اقتصادی را به خوبی مدیریت کرده‌اند. [اما] هنوز خطرات چشم‌انداز وجود دارد به ویژه که موج دوم شیوع کرونا، عدم اطمینان در مورد سرعت بهبود وضعیت اقتصاد داخلی و جهانی را افزایش می‌دهد.

 

ارسال نظر