رویداد

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۲۶۲

بیت‌کوین به 22 هزار دلار عقب‌نشینی کرد

بیت‌کوین کماکان در دوام در محدوده مقاومتی ۲۳هزار دلاری ناکام مانده است. به گزارش سی ان بی سی، بیت‌کوین در دومین تلاش خود نیز در فتح کانال ۲۳ هزار دلاری ناکام ماند و پس از ورود به این کانال تنها پس از اندکی مجددا به محدوده ۲۲ هزار دلاری عقب نشست. 

 بازدهی هفتگی محبوب‌ترین ارز دیجیتالی جهان به مثبت ۲۶.۴۷ درصد رسیده است. طی ۲۴ ساعت گذشته بیت کوین با ثبت ریزش ۳.۷۲ درصدی به ۲۲ هزار و ۷۶۰.۰۵ دلار رسید. بالاترین رکورد ثبت شده ارزش بیت کوین مربوط به روز هجدهم دسامبر سال ۲۰۲۰ بوده که در آن این ارز به قیمت ۲۳ هزار و ۴۰۰ دلار رسید. رکورد قبلی این ارز مربوط به روز شانزدهم دسامبر سال ۲۰۲۰ بوده که در آن این ارز به قیمت ۲۰ هزار و ۷۷۶.۱۶ دلار رسید. بیت‌کوین امسال را رویایی سپری کرده و ارزش آن نسبت به ابتدای سال حدود ۱.۷ برابر افزایش یافته است. معامله گران ارزهای دیجیتالی مدعی هستند که شرایط با سال ۲۰۱۷ متفاوت است و این ارز می‌تواند کانال شکنی‌های جدیدی را تجربه کند. ارزش بازار بیت‌کوین در حال حاضر بیش از ۳۸۰ میلیارد دلار است. چارلز هیتر- مدیر موسسه کرایپتو کامپیر گفت: در ماه‌های اخیر شاهد توجه بیشتر سرمایه‌گذاران به پتانسیل بالای ارزهای دیجیتالی بوده ایم و حالا بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتالی سهم محسوسی از سبد دارایی سرمایه‌گذاران دارند. این به معنی آن است که آینده روشن‌تری برای این بازار خواهیم داشت.  برخی از معامله گران معتقدند بیت‌کوین پتانسیل شکستن سقف ۱۰۰ هزار دلاری را نیز در طولانی مدت دارد. البته ریزش قیمتها در بازار ارزهای دیجیتالی محدود به بیت کوین نبود و قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتالی دیگر نزولی بود؛ به گونه‌ای که اتریوم با ۳.۸۶ درصد کاهش به ۶۴۵.۱۹ دلار، بیت کوین کش با ۴.۴۳ درصد ریزش به ۳۰۹.۵۷ دلار، لایت کوین با ۰.۴۲ درصد نزول به ۱۰۷.۲۵ دلار، مونرو با ۴.۴۷ درصد کاهش به ۱۵۵.۵۲ دلار، دش با ۵.۴۵ درصد عقبگرد به ۱۰۶.۸۲ دلار، زدکش با ۰.۸۱ درصد ریزش به ۷۴.۳۲ دلار و میکر با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۵۵۸.۵۹ دلار رسید.

اختصاص ۱۸۰۰ میلیارد به شرکت‌های دانش بنیان

با هدف رشد و شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان و با حمایت‌های صندوق توسعه ملی، در سه سال اخیر بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتباربا نرخ سود ۱۲درصد به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص یافت. به گزارش ایسنا، در نامه ستاری - معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری - به رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری اعلام شده که صندوق توسعه ملی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در سه سال اخیر مبلغی بالغ بر ۱۸۳۵ میلیارد تومان نزد بانک‌های عامل ویژه فعالیت‌های دانش بنیان و فناور سپرده گذاری کرده است.در ادامه این نامه تاکید شده که این اعتبارات به صورت تسهیلات سرمایه در گردش و طرح با نرخ سود ۱۲ درصد در اختیار شرکت‌های دانش بنیان در بخش‌های کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و صنعت و معدن قرار گرفته و نقش موثری در پویایی و بالندگی شرکت‌های دانش بنیان داشته است.همچنین اعلام شده تاکنون ۱۶۶ شرکت دانش بنیان توانسته‌اند از این حمایت‌ها برای ایجاد و توسعه فعالیت‌های اشتغال، تولید و خدمت به کشور بهره‌مند شوند. معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری البته از همکاری و مساعدت‌های صورت گرفته از سوی صندوق توسعه ملی به ویژه برای توسعه فعالیت اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان و پیشبرد اهداف زیست بوم دانش بنیان ابراز رضایت کرده است.گفتنی است‌؛ منابع صندوق توسعه ملی سالانه از محل سهم تعیین شده از درآمدهای ناشی از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی تامین شده و در راستای توسعه کشور در قالب تسهیلات به گروه‌های مشمول به استناد اساسنامه این صندوق ارایه می‌شود.

سپرده‌های ارزی کره جنوبی رکورد زد

داده‌های بانک مرکزی کره جنوبی نشان داد که سپرده‌های ارزی این کشور در ماه گذشته به دلیل تقاضای زیاد برای دارایی‌های امن در پی موج جدید شیوع ویروس کرونا، به بالاترین سطح خود رسیده است. به گزارش شینهوا، داده‌های بانک مرکزی کره جنوبی روز جمعه نشان داد که سپرده‌های ارزی این کشور در ماه گذشته به دلیل تقاضای زیاد برای دارایی‌های امن در پی موج جدید شیوع ویروس کرونا، به بالاترین سطح خود رسیده است.این سپرده که به ارزهای خارجی اعلام می‌شود، در پایان ماه نوامبر به بالاترین سطح خود یعنی 93.61 میلیارد دلار رسید که طبق اعلام بانک مرکزی کره 0.29 میلیارد دلار بیشتر از یک ماه قبل از آن است.این سپرده متعلق به ساکنان کره جنوبی است از جمله شرکت‌های داخلی و مردم عادی و همچنین شرکت‌ها و اشخاص خارجی که حداقل شش ماه در این کشور اقامت داشته‌اند.تقاضا برای دارایی‌های امن، به ویژه در میان اشخاص، با موج جدید کرونا افزایش یافت. تعداد روزانه موارد ابتلا به بیماری کووید_19 از 8 نوامبر از 100 مورد عبور کرده است.سپرده‌هایی که در اختیار اشخاص می‌باشند در پایان ماه نوامبر 0.43 میلیارد دلار نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافت و به 19.02 میلیارد دلار رسید در حالی که سپرده‌های متعلق به شرکت‌ها 0.14 میلیارد دلار کاهش یافت و به 74.59 میلیارد دلار رسید. سپرده‌های دلاری در دوره ذکر شده 0.46 میلیارد دلار کاهش یافت و به 79.86 میلیارد دلار رسید اما سپرده‌هایی که به یوان چین، یورو و ین ژاپن هستند به ترتیب به 1.68 میلیارد دلار، 4.5 میلیارد دلار و 5.33 میلیارد دلار افزایش یافتند.

 

ارسال نظر