کاهش 3 میلیونی قیمت سکه طلا

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۷۳۱

گروه بانک و بیمه| قیمت سکه طلا در بازار ایران در روزهای اخیر از بالای 15 میلیون تومان در روزچهارشنبه به 11 میلیون و 500 هزار تومان در عصر جمعه کاهش یافته و کارشناسان از کاهش بیشتر آن در هفته جاری خبر داده‌اند. براین اساس در روزهای اخیر سکه حدود 3 میلیون و 500 هزار تومان کاهش داشته است. 

کشتی‌آرای نایب‌رییس اتحادیه طلا و جواهر از کاهش ۷۰۰ هزار تومانی حباب سکه خبر داد و گفت: قیمت سکه با کاهش ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی به ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. درحالی که اونس جهانی طلا افزایش داشته و به 1916 دلار رسیده ولی در بازار داخلی به دلیل کاهش محسوس قیمت ارز، قیمت طلا و سکه کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه قیمت طلا و سکه متناسب با تحولات سیاسی کاهش یافته است، افزود: قیمت سکه روز چهارشنبه 15 میلیون و 200 هزار تومان بود ولی روز پنجشنبه با کاهش 2 میلیون و 400 هزار تومانی به 12 میلیون و 800 هزار تومان رسیده است.: حباب سکه از یک میلیون و 750 هزار تومان به یک میلیون و 50 هزار تومان کاهش یافته است.

نایب‌رییس اتحادیه طلا و جواهر با تأکید براینکه خرید و فروش در بازار با احتیاط انجام می‌شود، گفت: قیمت نیم سکه با 500 هزار تومان کاهش 7 میلیون و 300 هزار تومان، ربع سکه با 300 هزار تومان کاهش 5 میلیون و 200 هزار تومان و سکه یک گرمی با 150 هزار تومان کاهش 2 میلیون و 750 هزار تومان شده است.هر مثقال طلای آبشده با 550 هزار تومان کاهش با قیمت 5 میلیون و 150 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز با 140 هزار تومان کاهش با قیمت یک میلیون و 190 هزار تومان در بازار فروخته می‌شود.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدیدبا ثبت ریزش دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومانی بهای ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسیده است. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با افت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی به ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی با کاهش ۸۰۰ هزار تومانی به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی به پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی با افت ۲۵۰ هزار تومانی به دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نرخ داشت.علاوه بر این، در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک ‌میلیون و ۲۱۸ هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای پنج میلیون و ۲۷۵ هزار تومان فروخته شد.

این در حالی است که اونس جهانی طلا امروز با رشد ۲۹ دلاری به قیمت یک‌هزار و ۹۱۷ دلار و ۱۸ سنت معامله شد.طبق اعلام رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با توجه به افزایش اونس جهانی، قیمت طلا و سکه و ارز در داخل، هفته پرنوسانی را پشت سر گذاشت. 

ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی، اظهار کرد: اونس جهانی طلای در هفته گذشته تا پایان معاملات ۴۰ دلار افزایش یافت. ضمن اینکه پس از تعطیلی بازار تهران همزمان با افت ارزش دلار جهانی و مسائل مربوط به انتخابات امریکا، ۳۰ دلار دیگر رشد پیدا کرد و در حال حاضر آخرین قیمت را ۱۹۵۰ دلار ثبت کرده است.علاوه بر افزایش قیمت اونس جهانی، همزمان با نوسان نرخ ارز در کشور، قیمت طلا و سکه هم با افت و خیز فراوانی همراه شد؛ به‌طوری‌که هر قطعه سکه طلا در هفته‌ای که گذشت، بیش از دو میلیون تومان در نوسان بود. در حالی که در ابتدای هفته بهای سکه تمام بهار آزادی (در روز شنبه) به ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هم رسید، در طول هفته تا ۱۵ میلیون تومان هم پیش رفت و در پایان هفته روی رقم ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان آرام گرفت. در مجموع قیمت هر قطعه سکه در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته، ۴۰۰ تومان افزایش داشت. در حالی که ربع سکه ۲۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز ۱۰۰ هزار تومان رشد یافت اما نیم سکه برخلاف سایر قطعات سکه، در طول هفته ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافت. 

در حال حاضر هر قطعه سکه تمام بهار آزادی یک میلیون تومان حباب دارد که نشان می‌دهد نسبت به آخرین حباب در هفته گذشته که یک میلیون و ۴۰ هزار تومان بوده است، کاهش ۴۰۰ هزار تومانی داشته باشد.

 در هفته‌ای که گذشت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۰ هزار تومان افزایش یافت. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار هم با رشد ۱۷۵ هزار تومانی در هفته قبل در آخرین روز هفته پنج میلیون و ۲۷۲ هزار تومان معامله شد.

در حال حاضر قیمت هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید ۱۳ میلیون تومان و سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. هر قطعه نیم سکه هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارند.

همان‌طور که اشاره شد، هر مثقال طلا پنج میلیون و ۲۸۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۲۲۰ هزار و ۴۱ تومان قیمت دارند. همچنین آخرین نرخ ثبت شده برای اونس جهانی ۱۹۵۰ دلار و ۱۶ سنت است.

 

ارسال نظر