افزایش ۱۵۰ هزار تومانی سکه همزمان با کاهش 150 تومانی دلار

۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۰۹۲

گروه بانک و بیمه |

بازار ارز روز ‌یکشنبه با کاهش ۱۵۰ تومانی قیمت دلار و ۱۰۰ تومانی یورو در صرافی‌های بانکی همراه شد. بر این اساس فروش هر دلار در این صرافی‌ها با قیمت ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان انجام می‌شود. بازار ارز روندی آرام داشت، بهای خرید و فروش هر دلار امریکا در صرافی‌های بانکی نسبت به روز کاری گذشته کاهشی ۱۵۰ تومان را تجربه کرد و به بهای ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری و به قیمت ۲۱ هزار و ۹۰۰ تومان فروخته شد.  تابلوی صرافی‌های بانکی برای خرید و فروش یورو نیز کاهش ارزش ۱۰۰ تومانی را ثبت کرد. به این ترتیب فروش یورو در این صرافی‌ها با قیمت ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان انجام شد و عدد ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان نیز برای خرید هر یورو در این صرافی‌ها مشاهده شد.

ارزیابی بازار غیررسمی ارز گویای آن است که نرخ خرید و فروش دلار در این بازار پس از تجربه چند روز روند تدریجی کاهش قیمت، با شیب ملایمی افزایش داشت. بر این اساس در این بازار قیمت خرید و فروش هر دلار امریکا ابتدا با محدوده قیمت ۲۲ هزار و ۱۰۰ تومان آغاز شد و در محدوده قیمت ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان معامله می‌شود. این در حالی است که در آخرین ساعات قیمت دلار تا آستانه ۲۲ هزار تومان هم رسیده بود. همچنین در سامانه سنا نیز در روز 25 مرداد برای فروش هر یورو مبلغ میانگین ۲۶ هزار و ۷۵ تومان و برای فروش دلار نیز رقم میانگین ۲۲ هزار و ۶۷ تومان ثبت شده، تا نشان دهد آرامش بازار در این سامانه همچنان برقرار است. علاوه بر این، در سامانه نیما اعداد کاهش قیمت‌ها را نشان می‌دهد و در روز معاملاتی ۲۵ مرداد، میانگین بهای فروش هر حواله یورو به قیمت ۲۲ هزار و ۴۸۲ تومان و هر حواله دلار با میانگین قیمت ۱۸ هزار و ۸۱۸ تومان معامله شد. براین اساس اختلاف قیمت دلار آزاد و صرافی نیمایی به حدود 3 هزار تومان رسیده است.

در بازار آزاد قیمت دلار با کاهش نسبت به روز کاری قبل 22 هزار تومان، یورو 26 هزار تومان و درهم امارات 6 هزار و 100 تومان اعلام شده است. در بازار طلا با علام قیمت دلار ۲۲ هزار تومان و هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1945 دلار قیمت طلا و سکه کاهش یافت و البته برخی فعالان بازار، دلیل آن را نزدیک شدن به ماه محرم می‌دانند. در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم999 هزار تومان، سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 10 میلیون و 300 هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم 10 میلیون تومان قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 5میلیون و 200 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 3 میلیون تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و 650 هزار تومان معامله شد. بسیاری از بازاری‌ها پیش‌بینی می‌کنند که به‌زودی ریزش شدید قیمت‌ها در بازار ارز رخ خواهد داد و این موضوع حتی در کانال‌های دلالی ارز نیز مطرح شده است و به خریداران هشدار می‌دهند که فعلاً در قیمت‌های بالا خرید ارز نداشته باشند 5 صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت 10 تا 15 تا 2000 دلار امریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند. این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

     افزایش ۱۵۰ هزار تومانی بهای سکه 

بهای سکه در بازار داخلی ‌یکشنبه تحت تاثیر افزایش قیمت ارز، با افزایش اندک مواجه بود و سکه تمام بهار آزادی با افزایشی ۱۵۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. بهای سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۵۰ هزار تومانی به عدد ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. همچنین نیم سکه به بهای پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تومان، ربع سکه به قیمت سه میلیون تومان و هر قطعه سکه یک گرمی نیز با ارزش یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین معامله شدند.بازار طلا هم با افزایش اندک قیمت مواجه بود و یک گرم طلای خام ۱۸عیار به ارزش یک میلیون و ۱۸ هزار تومان فروخته شد و هر مثقال طلا نیز با قیمت چهار میلیون و ۴۱۳ هزار تومان به فروش رسید. 

 

ارسال نظر