اخبار

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۴۲۷

نخستین تراکنش با ایران از طریق کانال  بشردوستانه

براساس اعلام دولت سوییس، یک شرکت داروسازی نخستین تراکنش خود را با ایران تحت ساز و کار کانال تجارت بشردوستانه با موفقیت به انجام رساند. به‌گزارش رویترز، کانال تجارت بشردوستان سوییس (SHTA) به منظور انتقال غذا و دارو به ایران در ژانویه فعالیت آزمایشی خود را آغاز و به تامین اقلام سوییسی برای ایران بدون دور زدن تحریم‌های امریکا کمک کرد. دبیرخانه دولتی امور اقتصادی سوییس در ایمیلی اعلام کرد: می‌خواهیم تاکید کنیم که عملیاتی شدن شتا در حال پیشرفت بوده و تعدادی از شرکت‌ها همین حالا تایید شده‌اند و شرکت‌های بیشتری نیز همین روند را در پیش خواهند گرفت. تراکنش‌های بیشتر به زودی انجام خواهد شد.

«کارت‌های هدیه» بانک آینده با تنوع بسیار

با اهدای کارت‌های هدیه بانک آینده به مشتریان و عزیزان تان، خاطره‌سازی کنید. این کارت‌ها با تنوع بالا، قابلیت درج پیام یا متن دلخواه شما و در مبالغ مختلف، در دسترس مشتریان عزیز و عموم مردم قرار دارد. کارت هدیه بانک آینده با طرح‌های جذاب و متناسبی که به شما ارایه می‌کند این امکان را فراهم کرده است تا در مناسـبت‌های مختلف و تیراژ بالا، کارکـنان سازمان و شرکـت‌های مختلف، مهمانی‌ها و مـراسم‌های مختلف، از آن بهره مند شوند. توجه داشته باشید که اگر در شهرهای دارای سرویس پیشخوان مجازی زندگی می‌کنید، می‌توانید برای سفارش کارت هدیه از پیشخوان مجازی بانک آینده استفاده نمایید تا کارت هدیه در محل مورد نظر شما، تحویل گردد. صدور بیش از 100 هزار کارت هدیه در سه ماهه نخست امسال، حاکی از استقبال خوب مشتریان بانک آینده است و البته آینده روشن است.

بانک تجارت استخدام می‌کند

بانک تجارت به‌منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود در زمینه بانکداری و متصدی امور اداری از طریق آزمون، استخدام می‌کند. این بانک با هدف مشتری‌مداری و ارایه بهینه خدمات بانکی به مشتریان و تکمیل کادر اجرایی شعب و ادارات خود بر اساس ضوابط، مقررات و آیین‌نامه استخدامی بانک، در نظر دارد در سمت بانکدار  و متصدی امور اداری از بین متقاضیان مرد و زن واجد شرایط در 17 استان کشور در مقطع تحصیلی کارشناسی نیروی انسانی مورد نیاز خود را استخدام کند. داوطلبان پس از کسب موفقیت در آزمون کتبی علمی، آزمون روانشناختی، مصاحبه عمومی و تخصصی، گزینش و معاینات پزشکی، با انعقاد «قرارداد کار با مدت معین و بیمه درمان و بازنشستگی تأمین اجتماعی» استخدام می‌شوند.  حداکثر سن برای شرکت در آزمون استخدامی «28» سال تمام تعیین شده و حداقل معدل کل در مقطع تحصیلی لیسانس در تمامی رشته‌ها و گرایش‌ها «16» تمام است.

علت افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن علت افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن در روزهای اخیر را تشریح کرد. در حالی که طی روزهای اخیر قیمت هر فقره اوراق ۵۰۰ هزار تومانی تسهیلات مسکن به کانال ۹۰ هزار تومان وارد شد، محمد حسن مرادی، مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن گفت: علت افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن در روزهای اخیر مربوط به تحولات بیرونی بازار اوراق است و ارتباطی به سیاست‌ها و تحولات داخلی بانک مسکن ندارد. مرادی در تشریح این موضوع اعلام کرد: علت افزایش محسوس قیمت اوراق تسهیلات مسکن را نباید در بانک مسکن و سیاست‌ها و برنامه‌های آن در این زمینه جست‌وجو کرد بلکه مهم‌ترین دلایل این موضوع در بازار معاملات اوراق و تا حد زیادی، تحولات و نوسانات بازار سرمایه نهفته است. وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در تغییر سطح قیمت اوراق تسهیلات مسکن از جانب تحولات درون بانک، وضعیت عرضه و تقاضای اوراق است خاطرنشان کرد: نه تنها در هفته‌های گذشته و از زمانی که افزایش قیمت اوراق آغاز شد عرضه اوراق تسهیلات مسکن کمتر نشده است بلکه به علت افزایش مانده سپرده‌های ممتاز که پشتوانه انتشار اوراق تسهیلات است و حل مشکل سجامی تعدادی از دارندگان حساب عرضه تا حدی نسبت به قبل افزایش یافته است. بنابراین افزایش قیمت اوراق در روزهای گذشته را نمی‌توان ناشی از کاهش انتشار اوراق از سوی بانک و کاهش مانده سپرده‌های حساب ممتاز دانست. مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با بیان اینکه در وضعیت و شرایط مصرف اوراق تسهیلات مسکن به لحاظ دریافت تسهیلات خرید و ساخت مسکن هم افزایش قابل توجهی ایجاد نشده است که بتوان از آن به عنوان عامل افزایش قیمت اوراق در روزهای گذشته یاد کرد گفت: عمدتاً دو دلیل و تغییر عمده در سیاست‌ها و برنامه‌ها و عملکرد بانک مسکن می‌تواند قیمت اوراق را تحت تاثیر قرار دهد که یکی از آنها تغییر در سطح تخصیص اوراق به افراد صاحب حساب به پشتوانه سپرده‌گذاری آنها در حساب سپرده ممتاز است و دیگری تغییر در شرایط تسهیلات مسکن همچون تغییر در سقف تسهیلات یا تغییر در شرایط دریافت تسهیلات همچون مدت زمان بازپرداخت تسهیلات است که می‌تواند تقاضا برای خرید اوراق را افزایش داده یا کاهش دهد. اما در شرایط فعلی هیچ تغییر خاصی در سیاست‌ها و عملکردهای بانک مسکن در این دو مورد اتفاق نیفتاده است تا بتوان از آنها به عنوان عوامل تغییر قیمت اوراق یا عوامل موثر در افزایش قیمت اوراق در روزهای اخیر یاد کرد.

 

ارسال نظر