اخبار

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۲۲۳

تولید ریل در ذوب‌آهن انقلاب در زیرساخت‌های حمل و نقل

عباس خطیبی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و هیات همراه دوشنبه 30 تیرماه از خط تولید ذوب‌آهن اصفهان و کارگاه تولید ریل این شرکت بازدید کرد . خطیبی گفت: از همه تلاشگران ذوب‌آهن اصفهان که در راستای تولید ریل ملی و خودکفایی کشور نسبت به تامین این کالای استراتژیک تلاش کردند به ویژه مهندس یزدی‌زاده مدیرعامل این شرکت که اهتمام ویژه‌ای در این خصوص داشتند تشکر و قدردانی می‌کنم. وی افزود: در سال 97 صحبت از ریل ملی مطرح شد و هم‌اکنون که در سال 99 قرار داریم مصرف ریل ما در پروژه‌های مختلف کشور در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از ذوب‌آهن اصفهان تامین می‌شود. خطیبی بیان کرد: با توجه به کیفیت، ظرفیت و توان تولید ریل در این شرکت، صلاح بر این است که متکی به تولید داخل باشیم و این مهم یک ارزش برای ما تلقی می‌شود زیرا انقلاب بزرگی را در زیر ساخت‌های حمل و نقل کشور رقم زد. معاونت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اضافه کرد: شرکت ساخت، حدود 50 هزار تن ریل نیاز دارد اما در کل کشور پیش بینی می‌شود که تا 100 هزار تن ریل در سال مورد نیاز باشد.  منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان نیز گفت: اگر بخواهیم تولید سایر محصولات را در کنار ریل ادامه بدهیم، توان تولید این محصول تا 200 هزار تن وجود دارد اما در صورت توقف تولید سایر محصولات، ذوب‌آهن اصفهان توان تولید 400 هزار تن ریل را دارا است. 

مهندس مهدی نصر معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت گفت: ذوب‌آهن اصفهان به عنوان پرچم‌دار تولید فولاد در کشور، بهای بسیار زیادی برای تولید ریل داد و ایثارگرانه و فرای از اینکه یک بنگاه اقتصادی است این محصول استراتژیک را برای توسعه حمل و نقل ریلی کشورمطابق با آخرین استاندارد‌ها تولید می‌کند. محمد امین یوسف‌زاده مدیر مهندسی نورد ذوب‌آهن نیز گفت: این مجتمع عظیم صنعتی هم‌اکنون توانایی تولید انواع ریل را دارد و متناسب با درخواست مشتری این محصول استراتژیک را وارد بازار می‌کند.

جناب ایرانسل بی‌خیال کنسرت سالار عقیلی شو

قرار است جمعه سالار عقیلی یک کنسرت آنلاین برگزار کند؛ رویدادی که در فضای مجازی واکنش‌های بسیاری در پی داشته است.  کاربران، شرکت ایرانسل را به عنوان برگزارکننده این رویداد نشانه گرفته‌اند.یکی دو ماه پیش هم ایرانسل کنسرتی را برای همایون شجریان برگزار کرد، خیلی‌ها هم برای خرید بلیت دست به جیب شدند؛ اما در شب مورد نظر سامانه‌های برگزاری این کنسرت آنلاین قطع شدند و مخاطبان نتوانستند از کنسرت مورد نظرشان استفاده کنند.مخاطبان که ظاهرا دل بسیار پری از اتفاق قبلی دارند، خط و نشان می‌کشند که جناب ایرانسل کوتاه بیا؛ چرا می‌خواهی باز هم همان بلای قبلی را سرمان بیاوری.

نخستین گزارش سالانه دیجی‌کالا منتشر شد

کتاب گزارش سال ۹۸ دیجی‌کالا روز دوشنبه ۳۰ تیر ماه در رویدادی آنلاین با حضور سعید و حمید محمدی، بنیان‌گذاران و مدیران عامل گروه‌ دیجی‌کالا رونمایی و منتشر شد.براساس این گزارش تعداد کاربران یکتــای ماهانــه  (Monthly Unique Visitors) دیجی‌کالا در سال ۹۸ به ۲۶ میلیون نفر رسید و متوسط مبلغ هر سفارش در این سال ۴۹۶ هزار تومان بوده است. در سال ۹۸ تنوع کالاهای این شرکت به بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار کالا رسید. طبق گزارش سال ۹۸ ناوگان دیجی‌کالا در این سال برای ارسال کالاهای مشتریان ۳۳ میلیون کیلومتر مسافت را طی کرده است. گزارش سال ۹۸ دیجی‌کالا بــه بیش از ۶۰ هزار کسب‌وکار ایرانی که محصولات خود را از طریق بازارگاه یا مارکت پِلیس (Marketplace) این شرکت به فروش می‌رسانند، کمک می‌کند تا فرآیندهای فروش و عرضه کالاهای خود را بهینه کنند.سعید محمدی در مورد فعالیت‌ کسب‌وکارهای ایرانی در سال ۹۸ در پلتفرم مارکت پلیس این شرکت گفت: «دیجی‌کالا حمایت از کسب‌وکارهای ایرانی را مهم‌ترین مسوولیت اجتماعی خود می‌داند. در حال حاضر بیش از ۶۱ هزار کسب‌وکار ایرانی در مارکت‌ پلیس دیجی‌کالا مشغول به فعالیت هستند. براساس آمارهای استخراج شده هر فروشنده فعال مارکت پلیس در سال ۹۸ به‌طور متوسط ماهانه ۳۹ میلیون تومان فروش داشته است».در ادامه این رویداد حمید محمدی، موسس و مدیرعامل دیجی‌کالا از برنامه‌های این شرکت برای ورود به بورس و همین‌طور ریبرندینگ و تغییر هویت بصری دیجی‌کالا خبر داد.

مشمولان جامانده سهام عدالت تعیین تکلیف شدند

«مهدی طغیانی» در تشریح جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: در جلسه امروز جزییات مرتبط با طرح ساماندهی سهام عدالت و جاماندگان نهادهای حمایتی، جمع‌بندی و تعیین تکلیف شد. در واقع به افرادی که جزو ۶ دهک نخست جامعه هستند و همچنین خانواده ایثارگران، شهدا و... که سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند، این سهام تعلق می‌گیرد. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: همچنین از آنجا که از وضعیت جاماندگان ۶ دهک نخست، برآورد عددی دقیقی وجود نداشت، مقرر شد، معاون وزیر کار برآورد عددی آن را به‌طور کامل به کمیسیون ارایه دهد تا بتوان این موضوع را هم به نتیجه رساند.

 

ارسال نظر