اخبار

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۹۴۵

سقف کارت به کارت به 6میلیون تومان افزایش یافت

با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و بنا به ابلاغیه بانک مرکزی، جهت رفاه حال مشتریان و کاهش مراجعه غیرضروری به شعبه‌ها، سقف خدمات مبتنی بر کارت افزایش یافت.  به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت (شتابی و درون بانکی) از طریق درگاه‌های اینترنتی، خودپردازها و کیوسک از مبلغ ۳۰ میلیون ریال در هر شبانه‌‌روز از مبدأ هر کارت به ۶۰میلیون ریال افزایش یافت. بانک‌پاسارگاد در اقدامی دیگر کارت‌های نقدی این بانک را که در ماه‌های تیر و مرداد منقضی می‌شوند، بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری به شعبه‌ها، تمدید کرد. به مشتریان توصیه می‌شود برای انجام خدمات بانکی خود تا حد‌امکان از ابزارهای بانکداری‌الکترونیک بهره برده و از مراجعه غیرضروری به شعبه‌ها خودداری کنند. گفتنی است مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی بانک‌پاسارگاد به شماره تماس 82890 و سامانه CRM در سایت این بانک به  آدرس https: //www.bpi.ir/crm آماده ارایه اطلاعات بیشتر به مشتریان است.

 

مجامع شرکت‌های بیمه با رعایت پروتکل 

برگزاری مجامع شرکت‌های بیمه بر اساس مصوبات ستاد کرونا و ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار صرفا با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان پذیر است. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، محمود حق وردیلو مدیرکل نظارت مالی بیمه مرکزی در خصوص شرایط برگزاری مجامع شرکت‌های بیمه گفت: شرکت‌های بیمه‌ای که پایان سال مالی آنها ۲۹ اسفند ۹۸ است در فصل جوامع قرار دارند و با توجه به شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا، سازمان بورس و اوراق بهادار مهلت برگزاری مجامع را تا پایان شهریور تمدید کرد. وی افزود: همچنین مقرر شد، شرکت‌هایی که به برگزاری مجمع اقدام می‌کنند باید مجمع خود را در سالن اصلی با حداکثر ۱۵ نفر (۱۵ سهامدار) برگزار کنند و در صورت افزایش ظرفیت باید افراد در سالن‌های دیگری و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مستقر شوند. حق وردیلو در ادامه گفت: شرکت‌های بیمه برای اطلاع همه سهامداران به ویژه سهامداران خرد از جزییات مجمع می‌توانند مجمع را به صورت برخط از طریق پرتال شرکت و شبکه‌های اجتماعی پخش کنند و سیستم پیامکی و امکان درج سوال در پرتال شرکت را برای آنها فعال کنند. مدیرکل نظارت مالی از برگزاری مجامع شرکت‌های بیمه پارسیان، پاسارگاد، تجارت نو، سرمد، اتکایی ایرانیان، موسسه متقابل قشم وکیش تاکنون خبر داد.

مردم تعهدنامه فروش سهام عدالت را به دقت مطالعه کنند

یکی از بانک‌های کشور در پی تماس‌های مکرر مشتریان درباره نحوه واریز مبالغ حاصل از فروش سهام عدالت، توضیحات تازه‌ای ارایه کرد.بر اساس تعهدنامه‌ای که، فروشندگان ۳۰ درصد از سهام عدالت هنگام ثبت درخواست فروش امضا می‌کنند؛ کارگزار مجاز است سهام را به قیمتی که در لحظه فروش سهام در بازار امکان فروش آن را دارد، به فروش برساند. فروشنده سهام همچنین تایید کرده است که انتخاب زمان فروش و سهامی که باید به فروش برسد؛ بر عهده کارگزار با هماهنگی ناظر بازار است و در این خصوص اختیار تام به ناظر بازار و کارگزار می‌دهد.از سوی دیگر دارنده سهام عدات هنگام ثبت سفارش فروش، تایید کرده که اعتبار سفارش تا زمان اجرای مفاد سفارش بوده و حق تغییر و لغو آن را ندارد.بند پایانی تعهدنامه نیز اذعان دارد که فروشنده حق هرگونه اعتراض در خصوص سهام انتخابی برای فروش، زمان فروش سهام و روش انتخابی بر مبنای تعداد سهام یا ارزش ریالی سهام، قیمت فروش سهام و هزینه‌های قانونی کسر شده را از خود سلب کرده است. مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک ملی ایران نیز با بیان اینکه نمی‌توان زمان مشخصی برای فروش سهام و واریز وجوه ناشی از آن مشخص کرد؛ گفته است: کارگزاری تلاش می‌کند سهام را به نفع سهامدار بفروشد؛ بنابراین نمی‌تواند این کار را به هر قیمتی انجام دهد.به گفته محمدحسن ابراهیمی، ثبت درخواست فروش سهام عدالت به معنی فروش قطعی آن نیست، فرآیند فروش ممکن است کمی زمان بر باشد، اما کارگزاری پس از فروش قطعی، مبالغ دریافتی را طی روال قانونی به حساب صاحب سهام واریز خواهد کرد.

اتصال کارت‌های بانکی ایران به شبکه بانکی روسیه

مدیرکل دفتر اروپا و امریکای سازمان توسعه تجارت گفت: کارت‌های بانکی مورد استفاده در شبکه شتاب ایران به شبکه «میر» روسیه متصل می‌شود که می‌تواند به تسهیل مبادلات مالی به ویژه در بخش گردشگری بسیار کمک کند.

به گزارش ایلنا، بهروز الفت مدیرکل دفتر اروپا و امریکای سازمان توسعه تجارت گفت: ارتباطات بانکی ایران با روسیه در مقایسه با سایر کشورهای جهان در شرایط تحریم بهتر بوده و در همین راستا اقداماتی از سوی بانک مرکزی و سایر بانک‌های تجاری در حال پیگیری است که یکی از آنها اتصال کارت‌های شتاب ایرانی در روسیه است که پروتکل‌های آن در حال بررسی است.کارت‌های بانکی مورد استفاده در شبکه شتاب ایران به شبکه «میر» روسیه متصل می‌شود که این می‌تواند به تسهیل مبادلات مالی به ویژه در بخش گردشگری بسیار کمک کند.

 

ارسال نظر