اخبار

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۷۶۰

تسریع در تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا

قائم مقام بانک مرکزی بر لزوم تسریع شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، دکتر اکبر کمیجانی، در دومین نشست «بحث و بررسی عملکرد شبکه بانکی در اجرای طرح اعطای تسهیلات به صاحبان کسب‌وکارهای آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا»، ضمن قدردانی از همکاری شبکه بانکی در اعطای تسهیلات به خانوارهای یارانه‌بگیر، گفت: در طرح اعطای تسهیلات به صاحبان کسب‌وکار آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا، تا تاریخ ۱۴تیرماه ۱۳۹۹، تعداد ۱۴۷ هزار و ۹۰۰ واحد کسب‌وکار با آمار شاغلان ۳۳۲ هزار و ۷۳۰ نفر که مورد تایید دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط قرار گرفته بودند، از طریق سامانه کارا به شبکه بانکی کشور معرفی شده‌اند که لازم است در پرداخت تسهیلات ستاد ملی مقابله با کرونا به این واحدها تسریع و تسهیل شود. در این جلسه موضوع تسریع در اعطای تسهیلات یاد شده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که براین اساس پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی پرداخت تسهیلات به صاحبان کسب‌وکار با رشد قابل توجهی روبرو شود.  معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون پایش و سیاست‌های اقتصادی معاونت اقتصادی ریاست‌جمهوری و اعضای هیات مدیره ناظر بر امور اعتباری بانک‌ها و موسسات اعتباری عامل در این جلسه حضور داشتند.

   پایان تیرماه آخرین مهلت ثبت‌نام

در این رابطه، رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت با اشاره به طرح حمایتی دولت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، میزان تسهیلات به ازای هر نفر شاغل دارای لیست بیمه از ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان بر مبنای دایر یا غیردایر بودن کسب و کار و بازپرداخت ۲۴ماهه با نرخ ۱۲ درصد و بازپرداخت اقساط ابتدای مهر سال جاری را عنوان کرد. به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام شاتا، جمشید گلپور - دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور - با اعلام‌ آخرین مهلت ثبت‌نام صنوف آسیب‌دیده متقاضی دریافت تسهیلات تا پایان تیرماه گفت: طبق مصوبه کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، امکان ثبت‌نام متقاضیان فاقد بیمه نیز در سامانه کارا فراهم شده و تا پایان تیرماه متقاضیان مشمول دریافت تسهیلات، با مراجعه به سامانه کارا ثبت نام به عمل آورند. لازم به توضیح است که طبق اعلام قبلی کارگروه، کسب و کارهای مشمول مصوبه اعم از صنفی و غیر صنفی نظیر مراکز تولید و توزیع صنایع دستی، مراکز تولید و فروش پوشاک، کیف و کفش، مراکز باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مراکز و موسسات فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و آموزشی، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، بستنی و آبمیوه و قنادی‌ها، رانندگان مسافر برون‌شهری جاده‌ای، هوایی، ریلی و دریایی، آموزشگاه‌های رانندگی، گرمابه‌ها، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، مراکز تولید و فروش غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها و بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها، مراکز مربوط به گردشگری، هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، موزه‌ها و مراکز اقامتی و گردشگری و بوم‌گردی، مجاز به ثبت‌نام در سامانه کارا هستند.

آخرین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک شرکت‌های بیمه

بیمه مرکزی آخرین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک و قبولی اتکایی شرکت‌های بیمه را بر‌مبنای اطلاعات آخرین صورت‌های مالی مصوب تا روز دهم تیرماه اعلام کرد. براساس آمار اعلام شده از سوی بیمه مرکزی که بر مبنای اطلاعات آخرین صورت‌های مالی مصوب تا روز دهم تیرماه ۱۳۹۹ منتشر شده، شرکت‌های بیمه ایران، البرز، پارسیان، پاسارگاد، کوثر، ملت و ایران معین از بین شرکت‌های بیمه عمومی و ۲ شرکت بیمه اتکایی امین و ایرانیان، مجوز قبولی اتکایی دارند. بر اساس جدول منتشره از سوی بیمه مرکزی، بیمه ایران با ۲۳ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۲۳۰ میلیون ریال، بیمه آسیا با ۴ میلیون و ۵۶۴هزار و ۶۹۴ میلیون ریال و بیمه البرز با ۳ میلیون و ۷۴۸هزار و ۵۱۱ میلیون ریال بالاترین ظرفیت مجاز قبولی ریسک را در بین شرکت‌های بیمه دارا هستند. این ارقام با ارقام اعلام شده در آمار قبلی بیمه مرکزی که در روز دهم خردادماه اعلام شده بود، تغییری نکرده و ثابت بوده است. براساس این گزارش ظرفیت مجاز نگهداری ریسک بیمه دانا با ۳ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۷۳۸ میلیون ریال اعلام شده که نسبت به دوره قبلی تغییری نداشته است. بر این اساس بیمه ایران ۱۱ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۶۱۵ میلیون ریال ظرفیت مجاز قبولی اتکایی دارد. بعد از این شرکت، بیمه البرز با یک میلیون و ۸۷۴هزار و ۲۵۶ میلیون ریال، بیمه پارسیان با یک میلیون و ۳۹۸هزار و ۶۹۲ میلیون ریال و بیمه پاسارگاد با یک میلیون و ۱۳۸هزار و ۱۸۱ میلیون ریال قرار دارند. با این حال ظرفیت مجاز قبولی اتکایی بیمه کوثر ۹۰۹ هزار و ۲۱ میلیون ریال، بیمه ملت ۷۲۳هزار و ۵۷۱ میلیون ریال و بیمه ایران معین نیز ۴۷۸هزار و ۵۸۵ میلیون ریال اعلام شده است. از سوی دیگر ظرفیت مجاز برای قبولی اتکایی بیمه اتکایی امین یک میلیون و ۲۶۱هزار و ۷۷۲ میلیون ریال اعلام شده که نسبت به رقم ۸۴۱هزار و ۱۸۱ میلیون ریالی دوره قبلی افزایش یافته است. ظرفیت مجاز قبولی اتکایی بیمه اتکایی ایرانیان نیز بدون تغییر نسبت به دوره گذشته ۸۷۳هزار و ۲۶۴ میلیون ریال اعلام شده است.

 

ارسال نظر