اخبار

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۵۴۰

تکذیب جایگزینی سکه 5 تومانی با اسکناس 5 هزارتومانی

بانک مرکزی اعلام کرد: با توجه به انتشار خبری مبنی بر اظهارنظر دکتر همتی در خصوص جایگزینی سکه 5 تومانی با اسکناس 5 هزارتومانی، به آگاهی می‌رساند رییس کل بانک مرکزی طی روز سه‌شنبه در جلسه صحن علنی مجلس حضور نداشته و ظرف دو ماه گذشته و از زمان تشکیل مجلس جدید در خصوص لایحه حذف صفر از پول ملی هیچ گونه اظهارنظری نکرده است. بنابراین از رسانه‌ها درخواست می‌شود در خصوص انعکاس اخبار و رویدادهای مرتبط با بانک مرکزی، نسبت به صحت متن و منبع خبر، قبل از انتشار اطمینان حاصل کنند.

بلامانع بودن تامین مالی لیزینگ با مصوبات شورای فقهی

در بیست و پنجمین جلسه شورای فقهی بانک مرکزی، مساله نحوه تامین مالی شرکت‌های واسپاری (لیزینگ) توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری بررسی شد.به گزارش انجمن مالی اسلامی، در بیست و پنجمین جلسه مورخ 4 تیرماه 99 شورای فقهی بانک مرکزی، گزارش معاونت بانک مرکزی در خصوص نحوه تامین مالی شرکت‌های واسپاری (لیزینگ) توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی از حیث ابعاد فقهی مطرح و مقرر شد:  تامین مالی شرکت‌های واسپاری لیزینگ توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی در قالب عقود مشارکت مدنی، فروش اقساطی و مرابحه امکان‌پذیر است. اجاره عملیاتی توسط شرکت‌‎های واسپاری (لیزینگ) از جهت انطباق با موازین شرعی مورد تایید است. انتشار اوراق بهادار مالی اسلامی از جمله اوراق مرابحه، وکالت، اجاره، مشارکت و استصناع برای تامین مالی توسط شرکت‌های واسپاری (لیزینگ) بلامانع است.

آغاز ثبت‌نام بنگاه‌های  فاقد بیمه برای وام کرونا

معاون اشتغال وزیر کار از ثبت نام بنگاه‌های فاقد بیمه برای دریافت تسهیلات کرونا در هفته جاری خبر داد و گفت: مطابق هماهنگی‌ها از این هفته ثبت نام کسب و کارها و افراد متقاضی که بیمه نیستند آغاز و پرداخت تسهیلات به آنها از هفته آینده شروع می‌شود.  به گزارش تسنیم، کارگروه پیامدهای ناشی از ویروس کرونا برای حمایت از واحدهایی که آسیب بیشتری دیدند و برای حفظ اشتغال آنها تسهیلات کرونایی در نظر گرفت. بر اساس تصمیمات اولیه مقرر شد این تسهیلات توسط وزارت کار تا پایان خرداد سال جاری به بنگاه‌های مشمول پرداخت شود. اما 5 شرط برای پرداخت تسهیلات به کارفرمایان وجود داشت. اول اینکه دارای لیست بیمه کارفرمایی یا خویش فرمایی باشند, دوم اینکه بنگاه‌ها درسال 98 فعال بوده و در سال 99 فعال باشند. سوم اینکه کارگران واحدهای مشمول از بیمه بیکاری استفاده نکرده باشند. چهارم اینکه نیروی کار خود را تعدیل نکرده باشند و پنجم اینکه بنگاه‌ها با نیروی کار خود قرارداد همراه با بیمه منعقد کرده باشند .

کاهش ۸.۳۲  درصدی  نسبت خسارت بیمه شخص ثالث

آمارهای منتشر شده از سوی بیمه مرکزی نشان می‌دهند که نسبت خسارت در رشته بیمه شخص ثالث و مازاد آن ۸.۳۲ درصد نسبت به مدت زمان سال قبل کاهش یافته است.شرکت‌ها و موسسات بیمه در ۲ ماهه نخست امسال رقمی معادل ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده‌اند که ۳هزار و ۳۳۳ میلیارد تومان آن مربوط به حق بیمه در رشته بیمه شخص ثالث و مازاد بوده است و سهم رشته شخص ثالث و مازاد از کل حق بیمه تولید شده در ۲ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ برابر با ۳۸.۹۹ درصد بوده است.

حق بیمه تولید شده در این رشته 33.43 درصد بیشتر از مدت زمان مشابه سال قبل است. بیمه مرکزی توضیح داده است که بررسی آمار عملکرد شرکت‌ها و رشته‌های بیمه از نظر «نسبت خسارت» (حاصل تقسیم خسارت پرداختی به حق‌بیمه تولیدی برحسب درصد) در این مدت ارزیابی مطلوبی از عملکرد آنها در دسترس قرار نداده و فعالیت واقعی‌شان را نشان نمی‌دهد، چرا که با گذشت تنها ۲ ماه از سال، دریافت کامل حق بیمه‌های مربوط به برخی از بیمه‌نامه‌های صادره در این مدت انجام نشده و این مبالغ تا پایان سال وصول خواهند شد.

 

ارسال نظر