اخبار

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۴۳۰

دور جدید سرمایه‌گذاری‌های «همراه اول» در استارتاپ‌ها

طی مراسمی قرارداد سرمایه‌گذاری شرکت کسب‌وکارهای نوپای «حرکت اول» در شرکت فنی و مهندسی «همراه مکانیک» به امضا رسید.  محمدمهدی عباسخانی مدیرعامل «حرکت اول» از دور جدید فعالیت این شرکت در حوزه سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپ‌ها خبر داد و گفت: استراتژی «حرکت اول»، همراهی با کارآفرینان در حوزه‌های مالی، فنی و اجرایی است؛ به این شکل که علاوه بر تامین مالی مناسب برای افزایش سرعت رشد آنها، تیمی از متخصصان و خبرگان حوزه‌های گوناگون، به عنوان مشاور در کنار کارآفرینان قرار خواهند گرفت و استارتاپ‌ها را در رسیدن به اهداف خود کمک خواهند کرد.از مزیت‌های «همراه مکانیک» می‌توان به تیم باانگیزه، تسلط به بازار و اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای آن اشاره کرد. شرکت کسب و کارهای نوپای «حرکت اول» در راستای برنامه راهبردی پنج ساله همراه اول با ماموریت «تحقق رویای دیجیتال» تأسیس و رسالت این شرکت توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال در نقش سرمایه‌گذار جسورانه شرکتی (CVC) گروه همراه اول عنوان شده است.

ارز  را  تک نرخی‌کنیم

یک نماینده مجلس با اشاره به نگرانی‌های صادرکنندگان درباره بازگشت ارزصادراتی زیر قیمت بازار و تأمین ارز در آینده با قیمت بالاتر پیشنهاداتی را مطرح و تأکید کرد که باید به سمت ارز تک نرخی حرکت کنیم ضمن اینکه دلار۴۲۰۰ را هم میتوان حذف کرد. محسن زنگنه در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص لزوم بازگشت ارزهای صادراتی به کشور و تبعات عدم بازگشت ارزها با اشاره به اینکه شعار اقتصاد بدون نفت را می‌دهیم و همچنین موضوع اجرای اصل 44 و واگذاری امور به بخش خصوصی مطرح است، گفت: ‌اقتصاد بخش خصوصی و تقویت فعالیت‌ها در این بخش یک لوازمی دارد. اینکه بخش خصوصی نیز به منافع ملی کشور هم متعهد باشد دارای اهمیت است. این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه لازمه تقویت بخش خصوصی و کاهش شرکت‌های خصولتی این است که بخش خصوصی نیز منافع ملی و کشور را ارجحیت بدهد افزود: یکی از این شاخصه‌ها ارجحیت قرار دادن منافع ملی این است که ارز حاصل از صادرات را دوباره به کشور برگردانیم و بگذاریم نیازهای ارزی کشور تامین شود. زنگنه با تاکید بر اینکه اظهارات رییس‌جمهور در خصوص لزوم اقدام جدی‌تر بانک مرکزی در زمینه بازگشت ارزهای صادراتی، حرف درستی است افزود: اگر بخش خصوصی این کار را انجام ندهد، بار دیگر بخش دولتی ورود می‌کند و این موضوع با اصل 44 و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری تناقض دارد.

بزرگ‌ترین مرکز داده غرب و شمال‌غرب کشور 

همراه اول بزرگ‌ترین مرکز داده غرب و شمال‌غرب کشور را با حضور رییس مجلس و وزیر ارتباطات افتتاح می‌کند همراه اول به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور ارتباطی کشور یکی از بزرگ‌ترین مراکز داده اقماری شبکه ملی اطلاعات را در تبریز افتتاح می‌کند تا نویدی بر تحقق رویای دیجیتال در ایران باشد. این مرکز با اهدافی نظیر تأمین بستر و زیرساخت مورد نیاز برای مجازی‌سازی شبکه، افزایش پایداری شبکه، افزایش کیفیت خدمات، افزایش قدرت مانور و کنترل ترافیک، ارایه سرویس‌های دیجیتال و ارایه سرویس‌های ‌هاستینگ به مشتری‌های سازمانی و خصوصی طراحی شده و توسعه یافته است. این مرکز روز یکشنبه ٨ تیرماه در مراسمی باحضور محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران در ساختمان مرکزی همراه اول افتتاح شده و سپس این مرکز وارد مدار می‌شود.این مراسم بصورت زنده از طریق پرتال این اپراتور به نشانی live.mci.ir و صفحه رسمی همراه اول در اینستاگرام پخش می‌شود.

از تجدید ارزیابی تا عرضه زیر مجموعه‌های پاسارگاد

بانک‌پاسارگاد پس از رشد 50 درصدی قیمت سهام در پاسخ به سوالات کنفرانس مجازی هم تجدید ارزیابی خود را تأیید کرده و آن را در مرحله ارزیابی اعلام کرده و هم از برنامه خود برای عرضه 7 زیرمجموعه خود در بازار سرمایه خبر داده است. به گزارش تابناک، بر اساس پاسخ‌های منتشرشده، این بانک خصوصی در مرحله تجدید ارزیابی جهت افزایش سرمایه چشمگیر قرار گرفته است. برنامه شرکت برای عرضه اولیه هفت شرکت کلیدی غیربورسی خود همچون گسترش‌انرژی‌پاسارگاد، پرداخت‌الکترونیک پاسارگاد، فولاد زرند ایرانیان، فولاد سیرجان ایرانیان، فروسلیس غرب پارس، داتیس آریان قشم و مبنای خاورمیانه از مهم‌ترین اخبار مخابره شده در خصوص این نماد است و وپاسار از محل عرضه این شرکت‌ها می‌تواند تحولی در درآمد قابل توزیع خود ایجاد نماید. همچنین مجموع ارزش بازار کل سهام شرکت میدکو، شرکت سرمایه‌گذاری پارس‌آریان و بیمه پاسارگاد در پرتفوی بانک در تاریخ چهارم تیر 99 حدود 297.807 میلیارد ریال بوده است که با توجه به قیمت تمام شده سرمایه‌گذاری که تماماً بر مبنای قیمت اسمی سهام بوده است، پتانسیل بالایی برای شناسایی سود دارد.متن کامل سوالات مطرح شده و پاسخ‌ها در ذیل ارایه شده که حاوی اطلاعات کلیدی و بسیار مهمی در خصوص چشم‌انداز سودآوری این بانک است.

 

ارسال نظر