اخبار

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۷۸۹

ثبت سفارش فروش سهام عدالت در شعب بانک آینده

تمامی شعب بانک آینده، سفارش فروش «سهام عدالت» مشتریان خود را دریافت و ثبت می‌کنند. بر این اساس، آن دسته از مشتریان بانک آینده که واجد شرایط بوده و خواهان فروش سهام عدالت خود باشند، می‌توانند درخواست خود را به یکی از شعب بانک آینده اعلام کنند. این مشتریان باید دارای سهام عدالت بوده و شماره شبای معرفی شده در برگه سهام عدالت آنها متعلق به بانک آینده باشد.  شعب بانک آینده، در حال حاضر عاملیت شرکت کارگزاری بانک آینده را بر عهده دارند و به نیابت از کارگزاری، درخواست فروش سهام عدالت مشتریان این بانک را ثبت می‌کنند.  بانک آینده امکان ثبت غیرحضوری و الکترونیکی سفارش فروش سهام عدالت را نیز برای ارایه خدمات مذکور به مشتریان عزیز، برای سهولت هر چه بیشتر، فراهم کرده است. مشتریان محترم بانک آینده، برای بهره مندی از خدمات الکترونیکی ثبت و سفارش فروش غیرحضوری سهام عدالت خود، می‌توانند به نشانی اینترنتی: edalat.ba24.ir  مراجعه نمایند. گفتنی است؛ مرکز ارتباط بانک ‌آینده به شماره 27663200-021، به‌صورت شبانه‌روزی آماده‌ پاسخگویی به مشتریان محترم است.

چابک‌سازی نظام بانکی در گام دوم انقلاب

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس یازدهم برنامه‌های مجلس جدید در زمینه انجام اصلاحات در قوانین نظام بانکی را تشریح کرد. محسن زنگنه در گفت‌وگو با ایبِنا با اشاره به عملکرد بانک‌ها در سال‌های اخیر، گفت: نرخ سود بانکی یکی از مواردی است که برای بخش تولید مضر بوده و تاکنون نتوانسته جهشی در این بخش ایجاد کند. نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بخش تولید در کشور وارد دلالی نشود، در پایان سال ۱۰ الی ۱۲ درصد سود خالص خواهد داشت، افزود: وقتی تسهیلات ۱۸ درصدی به تولید داده می‌شود عملا بدهی بخش تولیدی افزایش می‌یابد، از این‌رو تدبیری جدی در حوزه سود بانکی لازم است. وی با تاکید بر اینکه دولت به ویژه بانک مرکزی باید جلوی بحث‌های دلالی در بخش تولید را بگیرد، تصریح کرد: اگر دولت حامی تولید در کشور نباشد سرمایه‌ها به سمت سرمایه‌گذاری در زمین، مسکن و غیره هدایت خواهد شد تا هزینه‌های بانکی تامین شود که نتیجه این مهم تورمی شدن قیمت‌ها است. زنگنه با بیان اینکه مجلس یازدهم وارد بررسی راهکارهای کاهش نرخ سود بانکی خواهد شد، گفت: نظام بانکداری دارای مشکل بوده و باید اصل قانون بانکداری اصلاح شود که این موضوع در مجلس یازدهم با فوریت در دستور کار قرار خواهد گرفت. وی با تاکید بر اینکه متاسفانه اصلاح نظام بانکداری ۴ سال در مجلس دهم معطل ماند، افزود: در کمیسیون اقتصادی این طرح را با اولویت پیگیری خواهیم کرد و متناسب با گام دوم انقلاب نظام بانکداری را چابک کرده و اصلاح می‌کنیم. نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید تدبیری برای نرخ سود تسهیلات اعطایی و همچنین سپرده‌های بانکی صورت بگیرد تا تعادلی در این زمینه نیز برقرار شود و بانک‌ها نیز متضرر نشوند.

رشد 101 درصدی  مبلغ تراکنش‌های شاپرکی

آمار اعلام شده از وضعیت شبکه پرداخت الکترونیک در اردیبهشت ماه سال جاری نشان می‌دهد که تعداد و مبلغ تراکنش‌های شاپرکی نسبت به فروردین به ترتیب با رشد ۳۵ و ۱۰۱ درصدی همراه بوده است. گزارش اقتصادی اردیبهشت ماه سال جاری شرکت شاپرک نشان می‌دهد که تعداد و ارزش تراکنش‌های شاپرکی در این ماه نسبت به فروردین ماه با رشد همراه بوده است؛ آمار شاپرک حاکی از آن است که در اردیبهشت ۹۹ بالغ بر دو میلیارد و ۶۰۶ میلیون و ۱۳۸ هزار تراکنش به ارزش دو هزار و ۹۷۷ هزار میلیارد میلیون ریال در شبکه پرداخت انجام شده که نسبت به فروردین در تعداد و ارزش به ترتیب ۳۵.۶۲ و ۱۰۱.۰۲درصد رشد داشته که نشان از افزایش حجم و مبالغ تراکنش‌ها به صورت گسترده در شبکه پرداخت دارد که یکی از دلایل آن رفع محدودیت‌های اعمال شده به خاطر شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها یاد می‌شود.همچنین گزارش شاپرک بیانگر آن است که در اردیبهشت ماه ۹۹ نسبت به اردیبهشت ۹۸ در تعداد و ارزش تراکنش‌های شاپرکی رشدی به ترتیب ۲۱.۵۷ و ۴۴.۱۳ درصدی حاصل شده که نشان از افزایش استقبال و استفاده از شبکه پرداخت الکترونیک در این دوره یک‌ساله دارد. بر اساس گزارش شرکت شاپرک بالغ بر ۸۹.۹۸ درصد از تراکنش‌های اردیبهشت ماه سال جاری از طریق پایانه‌های فروش (کارتخوان) به عنوان رایج‌ترین ابزار پذیرش در شبکه پرداخت الکترونیک کشور انجام شده و این آمار نسبت به فروردین با رشدی حدود یک درصد همراه بوده است؛ همچنین سهم هر یک از ابزارهای پذیرش از تعداد تراکنش‌ها حاکی از آن است که ابزار پذیرش اینترنتی و موبایلی به ترتیب سهمی ۵.۹۹ و ۴.۰۳ درصدی دارند که بررسی وضعیت سهم ابزارهای پذیرش در شبکه پرداخت نشان از ثبات نسبی و عدم تغییرات چشمگیر در طول‌ ماه‌های اخیر دارد. گزارش شاپرک در خصوص سهم شرکت‌های پرداخت الکترونیک از نظر تعداد تراکنش در اردیبهشت ماه حاکی از آن است که شرکت‌های به پرداخت ملت با ۲۲.۲۶ درصد و پرداخت الکترونیک سامان با ۱۸.۸۷ درصد و تجارت الکترونیک پارسیان با ۱۶.۲۳ درصد توانسته‌اند جایگاه اول تا سوم بیشترین تعداد تراکنش در میان شرکت‌های پرداخت را کسب کنند.

 

ارسال نظر