اخبار

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۷۴۳

ممنوعیت اضافه بر کارمزد قانونی به کارگزاران بیمه

 بیمه مرکزی در بخشنامه‌ای به شرکت‌های بیمه، اعطای اختیارات غیرمجاز و پرداخت‌های غیرقانونی و خارج از چارچوب آیین‌نامه‌های مربوطه را ممنوع کرد. 

مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه‌ای بیمه مرکزی در بخشنامه‌ای برای مدیران عامل شرکت‌های بیمه ممنوعیت انعقاد هرگونه تفاهم‌نامه با کارگزاران رسمی بیمه مبنی بر اعطای اختیارات غیرمجاز و پرداخت‌های غیرقانونی و خارج از چارچوب آیین‌نامه‌های مربوطه را مورد تاکید قرار داد.

در این بخشنامه آمده است: حسب بررسی‌های به عمل آمده مشخص شده است برخی از شرکت‌های بیمه با انعقاد تفاهم‌نامه‌های غیرمتعارف فیمابین با کارگزاران رسمی بیمه، اقدام به اعطای وظایف و اختیاراتی خارج از چارچوب‌های قانونی با آنها می‌کنند و همچنین مبالغی افزون بر میزان کارمزد قانونی متعلقه، پرداخت می‌کنند.

کاهش سهم چک رمزدار  در فروردین 99

در فروردین ماه 99 به دلیل شیوع کرونا و رکود حاکم بر اقتصاد، نه تنها وصول چک و مبادلات چک کاهش یافته بلکه سهم چک رمزدار که بیش از 70 درصد در دوره‌های قبل از وصولی بانک‌ها سهم داشته نیز کاهش یافته و به حدود 50 درصد وصولی بانک‌ها رسیده است.  به گزارش تعادل، حدود ٥ میلیون و ۳۰۰هزار فقره چک در فروردین ماه ١٣٩٩ در کل کشور وصول شد که از این تعداد حدود ٥ میلیون فقره عادی و حدود ۳۰۰ هزار فقره رمزدار بوده است. بر این اساس درکل کشور ۹۴.۹ درصد از کل تعداد چک‌های وصولی، عادی و ۵.۱ درصد رمزدار بوده است. در ماه مورد بررسی درکل کشور بالغ بر ١٠٤٠هزار میلیارد ریال چک وصول شد که بیش از ٥٢١ هزار میلیارد ریال چک عادی و حدود ٥١٩هزار میلیارد ریال چک رمزدار است. به عبارتی در کل کشور ۵۰.۱ درصد از کل ارزش چک‌های وصولی، عادی و ۴۹.۹ درصد رمزدار بوده است براساس آمار بانک مرکزی ۲۶۸ هزار فقره چک رمزدار در فروردین ماه ۹۹ در کشور وصول شد. براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی حدود ٢٦٨ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی حدود ٥١٩ هزار میلیارد ریال در فروردین ماه ١٣٩٩ در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۷۱.۳ درصد و ۷۰.۷ درصد کاهش داشته است. در ماه مورد بررسی در استان تهران بالغ بر ٧٤هزار فقره چک رمزدار به ارزشی بیش از ٣٠٨هزار میلیارد  ریال وصول  شد.

 

ارسال نظر