اخبار

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۶۵۰

قدردانی وزیر تعاون  از شرکت‌های بانک رفاه

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اقدامات شرکت پتروشیمی امیرکبیر در جریان مبارزه با ویروس کرونا در سطح شهرستان بندرماهشهر و بخش‌ها و روستاهای مجاور منطقه قدردانی کرد. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، در متن تقدیرنامه وزیر، خطاب به دکتر غلامپور مدیرعامل این شرکت آمده است: «با عنایت به نامه استاندار خوزستان و ابراز رضایت از خدمات ارزنده جنابعالی و پرسنل آن مجموعه در زمان شیوع ویروس کرونا از جمله تأمین تجهیزات، ملزومات برای مردم مناطق محروم، ضد عفونی معابر و اماکن شهرستان بندر ماهشهر و بخش‌ها و روستاهای مجاور و نیز تهیه و توزیع اقلام و بسته‌های معیشتی- بهداشتی، بدینوسیله مراتب قدردانی خود را اعلام نموده و از درگاه خداوند منان توفیقات روز افزون جنابعالی و همکاران شرکت پتروشیمی امیرکبیر را در سال «جهش تولید» مسئلت می‌نمایم.» گفتنی است، شرکت پتروشیمی امیرکبیر از شرکت‌های زیر مجموعه بانک رفاه پس از اعلام شیوع ویروس کرونا در کشور اقدامات پیشگیرانه‌ای در سطح شرکت، کارکنان و خانواده‌های آنها و شهرستان بندر ماهشهر و توابع آن و همچنین شهرستان‌های شادگان، رامشیر، رامهرمز و امیدیه آغاز کرد. علاوه بر این، توزیع اقلام معیشتی و بهداشتی بین خانواده‌های مناطق محروم از دیگر خدمات پتروشیمی امیرکبیر در این ایام بوده است.

صدورکارت اعتباری فرهنگیان توسط فناپ

شرکت پرداخت‌الکترونیک پاسارگاد از شرکت‌های زیرمجموعه فناپ طی نشستی با موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، قرارداد صدورکارت اعتباری فرهنگیان را منعقد کرد.  به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، جلسه انعقاد قرارداد ارایه کارت اعتباری به فرهنگیان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان، میان شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد به نمایندگی از هلدینگ فناپ و بانک‌پاسارگاد از یک سو و شرکت فرآیند نوین استحکام سازه به نمایندگی از هلدینگ خدماتی تدبیرگران اطلس و صندوق ذخیره فرهنگیان از سوی دیگر، در محل صندوق ذخیره فرهنگیان برگزار شد. ارایه خدمات باشگاه مشتریان آوند و رسانه اختصاصی معلم در قالب مجموعه خدمات کارت اعتباری اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان، از دیگر خدمات مورد توافق در این نشست بود. بر این اساس، طبق اعتبارسنجی صندوق ذخیره فرهنگیان و با استفاده از تسهیلات اعطایی بانک‌پاسارگاد، امکان اعطای اعتبار 50 تا 500 میلیون ریالی در قالب کارت اعتباری برای هر یک از فرهنگیان عضو صندوق فراهم شده است. دارنده کارت می‌تواند بخشی از اعتبار کارت که قابل مصرف در شبکه شاپرک است را به‌صورت حضوری یا اینترنتی در تمام فروشگاه‌های متصل به شاپرک خرج کند و مبلغ را به‌صورت اقساطی به اعتباردهنده بازگرداند. همچنین این امکان وجود دارد که دارنده کارت تمام موجودی اعتباری خود را در فروشگاه‌های اعلام شده که عمدتاً اقدام به ارایه تخفیف می‌کنند، مصرف کرده و علاوه بر دریافت تخفیف نقدی، مبلغ خرید خود را به‌صورت اقساطی به اعتبار‌دهنده بازگرداند. متقاضیانی که عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند، جهت دریافت این کارت باید از طریق پنلی که توسط صندوق به ایشان اعلام خواهد شد، اقدام به ثبت درخواست اعتبارسنجی کنند. پس از انجام اعتبار سنجی، میزان تسهیلات قابل اعطا برای هر کاربر مشخص شده و کارت اعتباری برای متقاضی صادر خواهد شد. نحوه و محل دریافت کارت اعتباری نیز متعاقباً از طریق صندوق ذخیره فرهنگیان به اعضا اعلام خواهد شد.

تمدید بخشودگی تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان

بخشودگی سود و جرایم تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان صرفا تا پایان خرداد از سوی بانک مرکزی تمدید شد. براساس بخشنامه منتشره از سوی بانک مرکزی، بخشودگی سود و جرایم تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان صرفا تا پایان خرداد تمدید شد. بر اساس نامه اخیر این بانک، با توجه به شرایط کرونا، مانده سهمیه مصرف نشده برای اجرای بند (ل) تبصره ۱۶ بودجه ۹۸ برای تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان اشخاص حقیقی و شرکت‌های تعاونی صرفا تا پایان خرداد قابل استفاده بوده و مشمولین می‌توانند برای آخرین بار از این مزیت قانونی استفاده کنند. بانک‌های عامل این مصوبه بانک‌های ملی، سپه، توسعه تعاون، صنعت و معدن، توسعه صادرات و کشاورزی، رفاه کارگران، ملت، صادرات و تجارت هستند و افراد با پرداخت اصل تسهیلات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان، از پرداخت سود و جرایم آن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان معاف می‌شوند. لازم به ذکر است در بودجه سال ۱۳۹۹ و پس از چهار سال، بخشودگی سود و جرایم تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان حذف شده و امسال بودجه‌ای به این امر اختصاص نمی‌یابد.

1500میلیارد ریال تسهیلات  به دستیاران پزشکی

مراسم امضای تفاهمنامه پرداخت تسهیلات به دانشجویان دوره‌های دستیاری پزشکی میان نظام بانکی و صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضا شد. این تفاهمنامه، روز (یکشنبه) با هدف پرداخت تسهیلات به ۱۰ تا ۱۵ هزار دانشجوی دوره دستیاری پزشکی به امضا رسید.دستیاران پزشکی، پس از اتمام دوره تحصیلی فارغ‌التحصیل شده و مشغول دوره‌های عملیاتی می‌شوند، اما هنوز مشغول به کار و کسب حقوق نشده‌اند.این تسهیلات به ۱۵ هزار دانشجوی دوره دستیاری با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود.

 

 

ارسال نظر