اخبار

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۶۲۳

تمدید بخشودگی جرایم تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان

بخشودگی سود و جرایم تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان صرفا تا پایان خرداد از سوی بانک مرکزی تمدید شد. براساس بخشنامه منتشره از سوی بانک مرکزی، بخشودگی سود و جرایم تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان صرفا تا پایان خرداد تمدید شد. بر اساس نامه اخیر این بانک، با توجه به شرایط کرونا، مانده سهمیه مصرف نشده برای اجرای بند (ل) تبصره ۱۶ بودجه ۹۸ برای تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان اشخاص حقیقی و شرکت‌های تعاونی صرفا تا پایان خرداد قابل استفاده بوده و مشمولین می‌توانند برای آخرین بار از این مزیت قانونی استفاده کنند. بانک‌های عامل این مصوبه بانک‌های ملی، سپه، توسعه تعاون، صنعت و معدن، توسعه صادرات و کشاورزی، رفاه کارگران، ملت، صادرات و تجارت هستند و افراد با پرداخت اصل تسهیلات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان، از پرداخت سود و جرایم آن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان معاف می‌شوند. لازم به ذکر است در بودجه سال ۱۳۹۹ و پس از چهار سال، بخشودگی سود و جرایم تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان حذف شده و امسال بودجه‌ای به این امر اختصاص نمی‌یابد.

ایران‌مال میزبان مشتریان  بانک آینده

بانک آینده مجموعه ایران‌مال را میدان اجرای طرح ویژه «آینده‌داران» برای خرید اعتباری کرده است. مشتریان بانک آینده می‌توانند از اول خردادماه، با دریافت اعتبار حداقل 10 (ده) میلیون ریال و حداکثر 50 (پنجاه) میلیون ریال، از فروشگاه‌های ایران‌مال که دارای نشان «آینده‌داران» است خرید کرده، سه ماه بعد به‌صورت قرض‌الحسنه پرداخت کنند. مبلغ اعتبار بر اساس موجودی حساب انتخابی خود مشتریان، تعیین می‌شود. ساعات فعالیت مجموعه ایران‌مال در روزهای عادی از 10:00 تا 23:00 و در روزهای پایان هفته (پنجشنبه و جمعه) با یک ساعت افزایش تا 24:00 است؛ فروشگاه‌های ایران‌مال در روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد نیز از ساعت 13:00 تا 23:00 آماده خدمت‌رسانی به هموطنان گرامی است.

آغاز ساماندهی بانک‌های نظامی با ادغام بانک حکمت

بانک حکمت با هدف ساماندهی نظام بانکی به عنوان نخستین بانک نظامی روز شنبه در بانک سپه ادغام شد، در گام بعدی قرار است چهار بانک و موسسه اعتباری انصار، قوامین، مهر اقتصاد و موسسه اعتباری کوثر نیز فرآیند ادغام را طی کنند. طرح ادغام ۵ بانک و موسسه مالی نظامی در بانک سپه با هدف ساماندهی شبکه بانکی کشور از اواخر سال ۹۷ آغاز شده و گام به گام در حال اجراست. قرار بوده است بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و موسسه اعتباری کوثر در بانک سپه ادغام شوند که روند ادغام آنها در مراحل پایانی قرار دارد.«محمدکاظم چقازردی» در این باره گفت: در پی اعلام ریس کل بانک مرکزی مبنی بر برگزاری مجامع بانک‌های حکمت ایرانیان و مهر اقتصاد در هفته جاری، بانک سپه با هماهنگی وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان بورس و اوراق بهادار، زمینه برگزاری مجامع این دو بانک را فراهم کرد و در اولین گام مجامع مربوط به بانک حکمت ایرانیان با حضور اکثریت سهامداران در روز شنبه (۱۰ خردادماه) برگزار شد.

هشدار به بانک‌ها و شرکت‌ها در اعمال امتیاز حقوق کارکنان

در راستای استفاده از افزایش امتیاز تا ۵۰ درصدی فوق‌العاده کارکنان، سازمان برنامه و بودجه به بانک‌ها و شرکت‌های دولتی وابسته به دولت هشدار داده که مراقب باشند بار مالی جدیدی در این رابطه ایجاد نشود که در غیر این صورت مسوولیت آن به عهده خود دستگاه خواهد بود. به گزارش ایسنا، از پایان سال گذشته و با موافقت سازمان برنامه و بودجه در رابطه با تامین مالی، سرانجام این اختیار به دستگاه‌های اجرایی داده شد تا بتوانند از امتیاز فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر افزایش امتیاز حقوق کارکنان تا ۵۰ درصد استفاده کنند. براین اساس برخی دستگاه‌ها نیز از آن زمان درصدی از این امتیاز را به حقوق کارکنان اضافه کردند. در سال جاری سازمان برنامه و بودجه گرچه همچنان این مجوز را در اختیار دستگاه‌ها قرار داده است، اما با توجه به اهمیت استفاده مناسب از منابع و عدم ایجاد هزینه و بار مالی در شرایط بودجه‌ای سال جاری، آن را برای دستگاه‌های اجرایی که از منابع عمومی دولت استفاده می‌کنند. همچنین بانک‌ها و شرکت‌های وابسته به دولت که بودجه جداگانه دارند منوط به عدم ایجاد بار مالی جدید دانسته است که در همین رابطه چندی پیش طی ابلاغیه‌ای به دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی موضوع را اعلام کرد. اما تازه‌ترین بخشنامه صادره نوبخت - رییس سازمان برنامه و بودجه - به تمام شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت نیز حاکی از تاکید بر مراقبت مالی در افزایش امتیاز تا ۵۰ درصدی است؛ به گونه‌ای که تاکید شده شرکت‌های تابعه مدیریت خدمات کشوری که تاکنون افزایش امتیاز فصل دهم را اجرا نکردند و از فوق‌العاده‌ها برخوردار نشدند، لازم است در افزایش ۵۰ درصد امتیاز فصل دهم عدم ایجاد بار مالی جدید را در نظر بگیرند، در غیر این صورت مسوولیت ایجاد هرگونه بار مالی برعهده بالاترین مقام دستگاه و ذی‌حسابان آنها گذاشته شده است. 

 

ارسال نظر