اخبار

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۳۷۷

مشارکت بانک ملت با ۱۷۰ هزار بسته غذایی برای نیازمندان

بانک ملت در قالب رزمایش کمک مومنانه، در تهیه و توزیع ۱۷۰ هزار بسته غذایی برای نیازمندان مشارکت می‌کند. به گزارش روابط عمومی بانک ملت، پیرو فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر کمک به نیازمندان در فرصت ماه رحمت الهی، بانک ملت با تامین هزینه بخشی از بسته‌های غذایی ویژه نیازمندان که از سوی برنامه عصر جدید در حال آماده‌سازی است، در این پویش ملی با عنوان پویش عصر همدلی مشارکت می‌کند. براساس این گزارش بانک ملت ۵ میلیارد ریال به این پویش نیکوکارانه اختصاص داده است و این کمک از طریق برنامه تلویزیونی پرمخاطب عصر جدید که در حال تدارک برای آماده‌سازی و توزیع ۱۷۰ هزار بسته غذایی است، صورت خواهد گرفت. این گزارش می‌افزاید بانک ملت پیش از این هم با اختصاص ۵ روز از مرخصی مدیران و یک روز از مرخصی کارکنان به اقشار آسیب دیده از بحران کرونا، در رزمایش کمک مومنانه مشارکت کرده بود.

ساعت کار جدید بانک‌ها از اول خرداد

طبق اعلام دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها از اول خرداد ماه دورکاری و شیفت‌بندی کارمندان بانک‌های دولتی و نیمه دولتی لغو می‌شود و کارمندان باید براساس ساعت کار جدید در بانک‌ها حضور داشته باشند. علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل بانک‌ها اعلام کرد: احتراماً پیرو نامه مورخ 20 فروردین 99 این دبیرخانه درمورد نحوه فعالیت شعب بانک‌ها با حضور دو سوم پرسنل به صورت شیفت بندی، چرخشی و دورکاری به استحضار می‌رساند موضوع در جلسه اصلی مورخ 21 اردیبهشت 99 شورای هماهنگی بانک‌ها مطرح و مقرر شد از تاریخ 1 خرداد 99 کلیه کارکنان صف و ستاد بانک‌ها در محل خدمت حاضر گردند و فقط ساعت کار کارکنان اناث دارای فرزند زیر ۸ سال و همکارانی که بیماری زمینه‌ای دارند، روزانه ۲ساعت تقلیل یابد. ضمنا چناچه در هر استان با توجه به شرایط روز، ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمی در خصوص ساعت کاری بانک‌ها اتخاذ نماید، تصمیم ستاد مذکور با هماهنگی استاندار محترم مد نظر قرار گیرد. برهمین اساس، ساعت کار کارکنان بانک‌ها از اول خردادماه ۹۹ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷ الی ۱۴ و روزهای پنجشنبه ۷ الی ۱۳ است.

درخواست شورای آتلانتیک برای موافقت با وام ایران 

درخواست وام پنج میلیارد دلاری ایران از صندوق بین‌المللی پول به دلیل مخالفت امریکا هنوز به نتیجه نرسیده است.شورای آتلانتیک در گزارشی به بررسی وضعیت اقتصاد ایران در زمان شیوع کرونا و درخواست وام این کشور از صندوق بین‌المللی پول پرداخت. ایران که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به ترتیب سومین و چهارمین صادرکننده بزرگ نفت سازمان اوپک بوده است به دلیل کاهش تقاضای جهانی وهمچنین تحریم‌های امریکا با کاهش ۹۰ درصدی صادرات روزانه نفت خود مواجه شده است. صندوق بین‌المللی پول که پیش بینی کرده بود اقتصاد ایران امسال از رشد منفی خارج خواهد شد در آخرین برآورد خود بار دیگر نسبت به منفی شدن رشد ایران با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها هشدار داد.

۶۰۰ هزار سهامدار عدالت شبای خود را اعلام کردند

معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: از ۵ میلیون سهامدار عدالت که قبلا شماره شبا حساب بانکی خود را نداده بودند، اخیراً حدود ۶۰۰ هزار نفر شماره شبا خود را اعلام کردند. حسن علایی در مورد اینکه ۵ میلیون نفر از سهامداران عدالت شماره شبا حساب بانکی خود را برای دریافت سود سهام ارایه نکرده بودند، گفت: از زمانی که بحث آزادسازی سهام عدالت مطرح شده تاکنون حدود ۶۰۰ هزار نفر شماره شبای خود را در سامانه سهام عدالت اعلام کردند و هنوز حدود ۴.۶ میلیون سهامدار عدالت شماره شبای خود را وارد سامانه نکرده‌اند. معاون سازمان خصوصی‌سازی همچنین در برابر این پرسش که کسانی که تاکنون شماره شبا نداده‌اند و در نتیجه سودی هم از سهام عدالت نگرفته‌اند با توجه به تبدیل شدن سهام عدالت به سهام بورسی، آیا سود آنها محفوظ می‌ماند، گفت: کسانی که شماره شبا بدهند، به صورت ماهانه سود سهام آنها را واریز می‌کنیم و سود آنها محفوظ می‌ماند. وی همچنین در مورد اینکه آیا سهامداران عدالت نیاز به احراز هویت در سامانه سجام دارند، گفت: آنهایی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده و شماره شبا حساب بانکی آنها وارد سیستم شده و تأیید شده، نیازی به احراز هویت ندارند.علایی همچنین در مورد انتخاب روش مدیریت مستقیم یا غیر مستقیم سهام عدالت گفت: اطلاعات آزادسازی سهام عدالت را داریم، اما نمی‌توانیم اعلام کنیم، در عین حال تا آخر ۸ خرداد ۹۹ فرصت برای انتخاب روش مدیریت سهام عدالت وجود دارد. وی همچنین در مورد ثبت نام صندوق‌ واسطه‌گری مالی یکم موسوم به‌ای تی اف گفت: تا پایان وقت فردا ۳۱ اردیبهشت ماه فرصت برای ثبت نام صندوق واسطه‌گری مالی یکم، ‌ای تی اف وجود دارد و اطلاعات متقاضیان چون هنوز نزد بانک‌هاست، به صورت مجموعه جمع‌آوری نشده و به زودی این اطلاعات از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی گردآوری و ارایه می‌شود. سازمان خصوصی‌سازی فقط سهام ارایه می‌کند. 

 

ارسال نظر