اخبار

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۲۸۹

شفاف‌سازی بانک رفاه درمورد گواهی سکه طلا 

 در پی انتشار برخی اخبار در فضای مجازی و رسانه‌ها مبنی بر خرید و فروش سکه طلا توسط برخی بانک‌ها، بانک رفاه توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی منتشر کرد. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، شورای بورس در خرداد ماه سال 1393 «گواهی سپرده کالایی» را به عنوان ابزار مالی قانون بازار اوراق بهادار، شناسایی و تصویب کرد که بر اساس این مصوبه «گواهی سپرده کالایی؛ اوراق بهاداری است که موید مالکیت دارنده آن بر مقدار معینی کالاست و پشتوانه آن قبض استانداردی است که در انبارهای مورد تأیید بورس صادر می‌شود.» در همین راستا، اواخر سال 1394 بازار معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالا آغاز به کار کرد و علاوه بر بانک رفاه تا سال 1398 سه بانک صادرات، سامان و ملت نیز به این بازار وارد شده‌اند. بر این اساس، دارندگان سکه طلا با ارایه مدارک شناسایی معتبر به خزانه بانک رفاه مراجعه و سکه‌های خود را به انبار تحویل می‌دهند و پس از اعتبار سنجی سکه‌ها و پرداخت هزینه ارزیابی، در مقابل قبض انبار موقت گواهی سپرده دریافت می‌کنند. سپس می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌ها یا سامانه معاملات برخط سهام، سکه‌های خود را به فروش برسانند.  با توجه به فرآیند فوق، بانک رفاه هیچ نقشی در خرید، فروش و عرضه سکه نداشته و تنها انباردار بورس کالاست. از این رو بانکی که بر اساس مستندات قانونی به عنوان انباردار بورس کالا شناخته می‌شود، نمی‌تواند نقشی در قیمت‌گذاری سکه در بورس کالا داشته باشد.

برندگان جشنواره «زمستان طلایی با *720#» معرفی شدند

مراسم قرعه‌کشی جشنواره «زمستان طلایی #720*» برگزار و اسامی برندگان این دوره از جشنواره اعلام شد. به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، قرعه‌کشی جشنواره «زمستان طلایی #720*» در تاریخ 22 اردیبهشت سال 1399 انجام شد و برندگان خوش‌شانس شمش طلا و سه عدد سکه تمام بهارآزادی معرفی شدند. بر این اساس، نرگس رزاقی از زنجان موفق به دریافت جایزه اول جشنواره زمستان طلایی شد. همچنین مرتضی شجاعی از کرج، حسین عباسپور از مشهد و رضا کمانگر از قروه کردستان به عنوان برندگان یک عدد سکه تمام بهار آزادی معرفی شدند. این جشنواره در فصل بهار نیز ادامه خواهد داشت و مشتریان فرصت دارند تا با خرید شارژ و بسته اینترنت و پرداخت قبض از #720*، امتیاز کسب کرده و در قرعه‌کشی‌های این فصل شرکت کنند. به این ترتیب که برای شرکت در قرعه‌کشی و افزایش شانس خود کافی است با شماره‌گیری کد #720*، با هر 1000 تومان خرید شارژ و بسته و پرداخت قبض، 1 امتیاز کسب کنند. با هر 10 امتیاز، 1 شانس به مجموع شانس‌های مشتریان برای شرکت در قرعه‌کشی افزوده خواهد شد. گفتنی است با شماره‌گیری کد *720*720# ضمن اطلاع از جوایز، می‌توانید امتیازات خود را به شانس تبدیل کنید. همچنین شماره تلفن 89515253-021 نیز آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات هم‌میهنان است.

دسترسی بیمه‌گذاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات

رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد که تمامی شرکت‌های بیمه‌ای از اول خردادماه زیر ساخت‌های لازم را برای دسترسی الکترونیکی بیمه‌گذاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات مورد نیاز فراهم آورند. ‌غلامرضا سلیمانی امیری به شرکت‌های بیمه‌ای ابلاغ کرد که به منظور تسهیل دسترسی بیمه‌گذاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات بیمه‌نامه‌های خود و ارایه خدمات بیمه‌ای به آنها بدون نیاز به ارایه نسخه فیزیکی بیمه‌نامه، از ابتدای خردادماه سال جاری اقدامات چهار گانه زیر را انجام دهند.بر اساس این گزارش رییس شورای عالی بیمه در این ابلاغیه شرکت‌های بیمه‌ای راموظف کرده است تا زیرساخت‌های لازم برای دسترسی و اخذ الکترونیکی تمامی اطلاعات بیمه‌نامه شخص ثالث صادره را با حفظ امنیت اطلاعات شخصی اشخاص، برای بیمه‌گذاران خود فراهم کنند. وی همچنین به شرکت‌های بیمه‌ای تاکید کرده است که تمامی بیمه‌نامه‌های شخص ثالث خود را پس از دریافت کد یکتا از بیمه مرکزی ایران صادر کرده و لینک دریافت نسخه قابل چاپ بیمه‌نامه را از طریق ارسال پیامک، کد یکتا، آدرس الکترونیکی صفحه استعلام اصالت بیمه‌نامه از بیمه مرکزی ایران و نیز از آن شرکت را به بیمه‌گذاران خود اعلام کنند.

سیاست‌های پولی بانک مرکزی چین برای حمایت از اقتصاد

رییس بانک مرکزی چین متعهد شد تا با استفاده از سیاست‌هایی تسهیلی از اقتصاد کرونازده این کشور حمایت کند. «یی‌گنگ» رییس بانک مرکزی چین در یادداشتی که در نشریه کیوشی به چاپ رسید، نوشت که بانک مرکزی بر انعطاف سیاست‌های اتخاذی تمرکز بیشتری داشته و در عین حال ثبات بازارهای مالی را حفظ خواهد کرد. گنگ در ادامه تاکید کرد که ویروس کرونا به اقتصاد چین ضربه زده و اگرچه چین این ویروس را مهار کرده، اما گسترش و شیوع آن به خارج از کشور چالش‌های تازه‌ای را برای این کشور به همراه می‌آورد. وی در این یادداشت افزود که بانک مرکزی چین با استفاده از سیاست‌هایی همچون وام مجدد (اعطای وام به بانک‌ها از محل درآمدهای دولت)، تخفیف مجدد (در اوراق قرضه)، در نظر گرفتن زمان تنفس در بازپرداخت وام‌ها همچنین سازوکارهای پیشرفته انتقال پولی در راستای حمایت از اقتصاد و تثبیت بازار کار گام برخواهد داشت. 

 

ارسال نظر