اخبار

۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۳۲۱

نرخ جدید سود سپرده‌های مدت‌دار بانک رفاه اعلام شد 

نرخ جدید سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار بانک رفاه از اول اردیبهشت ماه سال جاری اعلام شد. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، با توجه به تصمیمات متخذه در سی و هشتمین نشست مدیران عامل نظام بانکی کشور، نرخ سود انواع سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار در این بانک شامل: سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی 8 درصد، سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت ویژه شش ماهه و بالاتر تا کمتر از یک‌سال 11 درصد و سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت یک‌ساله 15درصد است. گفتنی است، سپرده‌های بلندمدت یک‌ساله مفتوحی قبلی تا سررسید قرارداد مربوطه، تابع نرخ سود زمان انعقاد/تمدید قرار داد است.

تقویت تسهیلات‌دهی  به دانش‌بنیان‌ها در زمان کرونا

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر ضرورت تلاش مستمر در جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: مجلس حامی سیاست‌های بانک مرکزی در حوزه تسهیلات‌دهی به شرکت‌های دانش بنیان به ویژه در زمان شیوع کرونا است. احمد انارکی محمدی با اشاره به آمادگی بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کمک به درمان بیماران درگیر ویروس کرونا، گفت: اعلام آمادگی شبکه بانکی برای تسهیلات‌دهی به این شرکت‌ها جای تقدیر دارد.

آغاز ثبت نام «وام ضروری» بازنشستگان 

ثبت نام مرحله دوم اینترنتی وام ضروری بازنشستگان کشوری از روز، دوشنبه، اول اردیبهشت‌ماه آغاز ‌شد.ثبت نام مرحله دوم وام ضروری ۷ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری از اول اردیبهشت‌ماه ۹۹ شروع می‌شود. مبلغ این وام هفت میلیون تومان و با اقساط ۳۶ ماهه و کارمزد ۴ درصدی است. بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری می‌توانند از روز دوشنبه اول اردیبهشت تا اول خردادماه به مدت یک ماه با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی به نشانی cspf.ir به صورت اینترنتی ثبت‌نام کنند. پرداخت مرحله دوم وام ضروری ۷میلیون تومانی به حساب واجدین شرایط براساس نوبت‌بندی و با توجه به سقف تعیین شده توسط بانک عامل به صورت ماهانه انجام خواهد شد.

دریافت جریمه وام قرض‌الحسنه تخلف است

مدیر رسیدگی به شکایات بانک مرکزی اعلام کرد: بانک‌ها و موسسات اعتباری نباید در مقطع زمانی سه ماهه ابلاغ شده بابت عدم پرداخت اقساط وام قرض الحسنه جریمه‌ای محاسبه کنند و انجام آن تخلف است. مدیر رسیدگی به شکایات بانک مرکزی درباره مهلت ۳ ماهه پرداخت اقساط وام قرض الحسنه اظهار داشت: بر اساس بخشنامه بانک مرکزی که در مقطع ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ به سیستم بانکی ابلاغ شد، بانک‌ها و موسسات اعتباری نباید از وام گیرندگان و تسهیلات گیرندگان تسهیلات قرض الحسنه در مقطع زمانی اسفند ماه ۹۸ تا پایان اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ بابت عدم پرداخت اقساط جریمه‌ای منظور کنند.اخذ جریمه یا محاسبه جریمه بابت عدم پرداخت اقساط وام در این مقطع ۳ ماهه تخلف است و اگر بانکی این کار را انجام داد مشتریان می‌توانند با استفاده از سامانه شکایت‌های مربوط به وام قرض‌‌الحسنه در پایگاه بانک مرکزی «Cbi.ir» شکایت خود را ارسال کنند .

تخریب ۱۵۰ خودپرداز  با ضدعفونی غیراصولی

ضدعفونی اماکن عمومی از جمله خودپردازها با شیوع کرونا در دستور کار قرار گرفت اما ضدعفونی غیراصولی باعث شده تا به بیش از ۱۵۰ دستگاه خودپرداز آسیب‌ وارد شود و بانک‌ها با چالش روبرو شوند.خودپردازها از ابزارهایی هستند که توسط تعداد زیادی از شهروندان برای انجام امور بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ضمن اینکه باید در استفاده از آن نکات بهداشتی را رعایت کرد، نیاز است تا در بازه‌های زمانی معین و با فاصله کوتاه دستگاه توسط افراد متخصص با ابزارهای مخصوص از جمله محلول‌های الکلی ضدعفونی شود. رسیدگی مالیاتی به تراکنش‌های مشکوک بانکی   بر اساس بخشنامه امید علی پارسا، رییس کل سازمان مالیاتی، نحوه بررسی تراکنش‌های مشکوک بانکی در ادارات امور مالیاتی کشور مشخص و ابلاغ شد. این بخشنامه در 24 بند، نکات قابل توجهی را مطرح کرده است. 

در این ابلاغیه آمده است، به منظور هدایت هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه در هر یک از ادارات کل امور مالیاتی کمیته ویژه متشکل از مدیرکل امور مالیاتی، معاون حسابرسی مالیاتی و سایر معاونین حسب مورد رییس امور حسابرسی مالیاتی ذی‌ربط، نماینده دادستانی انتظامی مالیاتی، مسوول حراست اداره کل و روسای گروه حسابرسی ویژه حسب مورد تشکیلات دریافت اطلاعات پولی و مالی از جمله تراکنش‌های بانکی از دفتر مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی با امعان نظر به اینکه کلیه اقلام پولی وارده به حساب‌های بانکی مودیان مالیاتی به تنهایی دلیلی بر وجود درآمد نبوده و باید در بررسی و حسابرسی مالیاتی واقعیت امر مدنظر قرار گیرد. 

 

ارسال نظر