اخبار

۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۲۱۰

سهامداری را با کارگزاری بانک صادرات تجربه کنید

​شعب منتخب بانک صادرات ایران در تهران و مراکز استان‌های کشور تمامی خدمات کارگزاری و مشاوره‌های مالی و سرمایه‌گذاری را ارایه می‌کنند. به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، شعب منتخب ارایه‌دهنده خدمات مالی و سرمایه‌گذاری این بانک به پیشخوان‌ کارگزاری بازار پول مجهز شده و همزمان با استقبال علاقه‌مندان به حضور در بازار سرمایه، تمامی خدمات کارگزاری و مشاوره‌های مالی و سرمایه‌گذاری را به مشتریان و هموطنان ارایه می‌کنند. اخذ کد بورسی، صدور کد کاربری معاملات برخط، معاملات آفلاین، تغییر کارگزار ناظر و معاملات گواهی سپرده سکه مهم‌ترین خدمات قابل ارایه در شعب منتخب بانک در این زمینه است که در این میان، دریافت کد کاربری معاملات برخط (آنلاین) از جمله مهم‌ترین و مطمئن‌ترین ابزار برای انجام خدمات غیرحضوری بازار سرمایه توسط کارگزاری بانک صادرات ایران در شرایط فعلی است. بیش از ٥٠ شعبه منتخب بانک صادرات ایران جهت اجرای این طرح در تمامی استان‌های کشور به سامانه پیشخوان کارگزاری در بازار پول تجهیز و مورد استفاده قرار گرفته و همزمان با پیشرفت این پروژه به مرور تمامی شعب بانک مجهز به سوپرمارکت مالی (ویژه معاملات سهام و ارایه خدمات مشاوره مالی) خواهند شد. بهبود روند تعمیق بازار سرمایه، ارتقای فرهنگ سهامداری، ورود نقدینگی جدید به بورس و افزایش توان حرفه‌ای فعالان بازار سرمایه، از جمله اهداف بانک صادرات ایران است تا همزمان با توجه ویژه تیم اقتصادی دولت به بازار سرمایه و ضرورت افزایش توان تامین مالی بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی کشور از طریق بازار سرمایه، با بهره‌گیری از ظرفیت گسترده‌ترین شبکه بانکی داخل و خارج از کشور، بتواند گام‌های موثری برای دسترسی عموم مردم در نقاط دور و نزدیک ایران به بازار سرمایه کشور بردارد.

کارنامه ١٨ ماهه سامانه پیشخوان کارگزاری بانک صادرات نشان می‌دهد که از شهریورماه سال ١٣٩٧ تا ٢٩ اسفندماه ١٣٩٨، تعداد مشتریان «حضوری» و «برخط» شرکت کارگزاری بانک بیش از ١٠ هزار نفر افزایش یافته که از این میزان شش هزار و ٧٦٧ نفر کد کاربری آنلاین دریافت کرده و در عین حال بیش از ١٤هزار میلیارد ریال اوراق بهادار از طریق «پیکاپ» (سامانه پیشخوان کارگزاری در بازار پول) مورد داد و ستد قرار گرفته است.

ایثارگری بانک ملت  در خدمات رسانی به ایثارگران 

مشاور وزیر اقتصاد در امور ایثارگران با ارسال نامه‌ای به مدیرعامل بانک ملت اظهار داشت: اقدام بانک ملت در اجرای ماده ۵۱ قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران نوعی ایثارگری بود. به گزارش روابط عمومی بانک ملت، حجت‌الاسلام والمسلمین ثقفی در این نامه خطاب به دکتر بیگدلی، اجرایی شدن ماده ۵۱ قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران در بانک ملت همزمان با ۲۲ اسفند سال گذشته، روز بزرگداشت شهدا را ستوده است و آن را موجب دلگرمی قشر معزز ایثارگر و در راستای تاکیدات رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی) و رییس‌جمهوری ایران دانسته است. مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی این اقدام بانک ملت در اجرای ماده قانونی مذکور در شرایطی که از نظر قانونی خصوصی تلقی می‌شود را نوعی ایثارگری توصیف کرده است. براساس این گزارش، دکتر بیگدلی مدیرعامل بانک ۲۲ اسفندماه سال گذشته همزمان با روز بزرگداشت شهدا، از مصوبه پرداخت فوق‌العاده ایثارگری و معوقات آن بر مبنای ماده ۵۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به کارکنان ایثارگر مشمول در این بانک خبر داده بود.

ایران، نایب‌رییس گروه  ۲۴ صندوق بین‌المللی شد 

ایران نایب‌رییس اول گروه ۲۴ صندوق بین‌المللی پول شد و معاون اقتصادی بانک مرکزی در جلسه مجازی گروه ۲۴ صندوق بین‌المللی پول شرکت کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

 به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، پیمان قربانی در این جلسه مجازی گفت: در طول سه ماه گذشته، شیوع گسترده و جهانی ویروس کووید-۱۹، جان انسان‌های بی‌شماری را بر روی کره زمین گرفته و علاوه بر تحمیل آسیب‌های بزرگ انسانی، اختلالات شدیدی را در اقتصاد جهان به همراه داشته است. ایران نیز، با حدود ۷۵ هزار مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و نزدیک به ۵ هزار مرگ ناشی از این بیماری، شدیدترین آسیب را در میان کشورهای خاورمیانه و گروه ۲۴ متحمل شده است. نماینده نایب‌رییس گروه ۲۴ صندوق بین‌المللی پول افزود: مقامات ایرانی از هیچ تلاشی در جهت نجات زندگی انسان‌ها فروگذار نکرده و با اتخاذ اقدامات مالی، پولی و بودجه‌ای ضربتی، سعی در مدیریت خدمات بهداشتی و اضطراری در راستای مهار مرگ و میر ناشی از این بیماری و کاهش آثار منفی اقتصادی، اجتماعی و انسانی آن، به ویژه بر خانوارها و کسب‌وکارهای آسیب‌پذیر داشته‌اند. معاون اقتصادی بانک مرکزی همچنین اظهار داشت: به دلیل تحمیل تحریم‌های ناعادلانه و یک‌جانبه مالی و تجاری بر ایران، واردات و تأمین محصولات پزشکی حیاتی و موردنیاز و سایر ملزومات به‌شدت تحت تأثیر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پاندمی کووید-۱۹ با هرگونه بحران مشابه قابل قیاس نبوده، بیان کرد: به عنوان یک چالش جهانی نیازمند راه‌حلی جهانی است. بدیهی است که تا زمان ریشه‌کن شدن این بیماری در همه کشورهای جهان و بازگشت کامل امنیت، هیچ کشوری مصون نخواهد ماند.

 

ارسال نظر