استمهال وام‌ها در دستور کار قرار گیرد

۱۳۹۸/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۴۳۴
استمهال وام‌ها در دستور کار قرار گیرد

مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: در شرایط شیوع کرونا استمهال وام‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با ایبِنا با بیان اینکه شبکه بانکی مانند هرزمان دیگری تدابیر خوبی برای کمک به بخش تولید و اقتصاد در شرایط شیوع کرونا در کشور داشته است، گفت: استمهال وام‌های تولیدکنندگان، کشاورزان، صنعتگران و غیره مطالبه جدی مجلس از بانک مرکزی بوده که خوشبختانه تدابیری در این حوزه اتخاذ شده است. نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی همزمان با شیوع کرونا و کاهش ساعات و همچنین کاهش تعداد نیروی کار واحدهای تولیدی وضعیت این بخش‌ها با رکود اقتصادی مواجه می‌شود، افزود: باید هیات دولت با تشکیل جلسه ویژه‌ای بررسی مشکلات رخ داده پیش پای بخش تولید از کارفرما گرفته تا کارگر را در دستور کار خود قرار دهد تا به این ترتیب با احصا مشکلات راهکاری برای رفع آن اتخاذ شود بائوج لاهوتی با بیان اینکه شیوع کرونا بازار شب عید و کاسبی بسیاری از کسب و کارها را مختل کرده است، تصریح کرد: ارایه تسهیلات ارزان به کسب و کارهای خرد و کوچک مهم‌ترین اقدامی است که می‌تواند از تعطیلی آنها جلوگیری کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه خوشبختانه بانک مرکزی در راستای استمهال یا معوق کردن مطالبات شبکه بانکی از وام گیرندگان مصوبات مناسبی داشته است، افزود: امیدواریم بانک‌ها به این مصوبات عمل کرده و با تسهیل شرایط تسهیلات گیرندگان زمینه احیای دوباره این نوع واحدهای تولیدی را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به بخش تولید و صنعت می‌تواند ضربه مهلکی به صادرات ما نیز وارد کند، گفت: حمایت دولت از بخش تولید در کشور عایدی‌های بسیاری را در آینده در نتیجه ورود ارز برای خزانه به دنبال خواهد داشت از این رو باید حمایت‌های در قالب یارانه به این بخش ارایه شود. این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه بی‌توجهی به شرایط رخ داده برای بخش مولد کشور آثاری به مراتب بدتر از کرونا در آینده خواهد داشت، افزود: دولت باید به سازمان مالیاتی نیز بخشنامه‌هایی در خصوص معوق کردن یا در نظر گرفتن برخی تخفیف‌ها ابلاغ کند تا در این حوزه نیز فشاری متوجه اقشار تولیدکننده نشود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری پیش‌بینی فروش ١۴٠ هزار میلیارد تومان نفت شده بود که در سال آتی به ١٧۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: طبیعتاً با توجه به شرایط فعلی کشور و عدم تحقق درآمدهای نفتی به علت تحریم‌های ظالمانه دولت باید توجه به بخش تولید را جدی گرفته و از حمایت‌های مختلف این حوزه‌ها را بهره مند کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: درخصوص نرخ مالیات‌ها نیز سازمان مالیاتی در ماه‌های آینده با توجه به شیوع کرونا باید تخفیف هایی را در نظر گرفته و با حداقل به تناسب درآمدها با واقعی‌سازی قیمت‌ها اقدام به محاسبه نرخ‌های مالیاتی کند.

 

ارسال نظر