اخبار

۱۳۹۸/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۹۹۷

فراخوان پاسارگاد برای قانون تسهیل تسویه بدهی

بانک پاسارگاد برای مشتریان دریافت‌کننده تسهیلات؛ امکان ثبت درخواست برخورداری از قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور فراخوان داد.  بانک‌پاسارگاد، با اعلام فراخوان و راه‌اندازی سامانه اینترنتی ویژه‌‌ای جهت ثبت درخواست مشتریان دریافت‌کننده تسهیلات که مشمول بخشنامه ابلاغی مورخ 5 اسفند 98 بانک مرکزی می‌شوند، جهت برخورداری از مزایای قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور از افراد حقیقی و حقوقی مشمول این طرح دعوت به عمل آورد.  به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، این بانک در راستای فراهم نمودن تسهیلات ویژه به منظور بازپرداخت مطالبات موضوع بخشنامه مورخ 5 اسفند 98 بانک مرکزی با عنوان «قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور که در جلسه علنی 15 شهریور 98 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 20 آذر 98 از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اصلاحاتی موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شده» بدین‌وسیله آمادگی کامل خود را جهت دریافت و ثبت درخواست مشتریان محترم مشمول شرایط قید شده در بخشنامه ذیل و پاسخگویی سریع به آنها اعلام می‌دارد. به منظور رعایت ضرورت حفظ سلامت هم‌میهنان عزیز در شرایط سخت فعلی که به علت اشاعه ویروس کرونا در کشور ایجاد شده است، مشتریان محترم مشمول این بخشنامه می‌توانند حداکثر تا پایان اسفندماه سال جاری با مراجعه به سامانه اینترنتی ویژه این موضوع به نشانی https: //www.bpi.ir/debt-relief در وب‌سایت بانک پاسارگاد تقاضای خود را ثبت نمایند.

ساعت کاری بانک‌ها در هفته آینده

شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی اعلام کرد که ساعت کاری بانک‌های عضو شورا برای مشتریان در سطح کشور همچون هفته فعلی 8:30 تا 12:30 است.  به گزارش «تعادل»، شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی اعلام کرد که ساعت کاری بانک‌های عضو شورا در سطح کشور به مدت یک هفته دیگر از ۱۷ اسفند ۹۸ تا ۲۲ اسفند ۹۸ پس از هماهنگی با استانداران برای کارکنان بانک از ۸ صبح تا ساعت ۱۳ است و برای مشتریان ساعت 8:30 تا 12:30 خواهد بود. گفتنی است؛ به دنبال شیوع ویروس کرونا و تصمیم‌گیری برای کاهش ساعت کاری کارکنان، بانک‌ها نیز ساعت کاری را کاهش دادند و ساعت کاری بانک‌های عضو شورای هماهنگی بانک‌های دولتی کرد در تمام کشور از دهم اسفند تا پانزدهم اسفند از 8:30 تا 12:30 بود و ساعت کار کارکنان آنها نیز ۸ تا ۱۳ اعلام شد که این روال در هفته آتی هم ادامه دارد. در مورد بانک‌های خصوصی هم طبق اعلام جمشیدی- دبیر کانون بانک‌های خصوصی- این اختیار به مدیران بانک‌ها در تهران داده شده که حداکثر یک ساعت از صبح و یک ساعت از عصر را کاهش دهند. همچنین تغییر ساعت بانک‌های خصوصی در شهرستان‌ها نیز بنا به تشخیص شورای امنیت استان و استانداری خواهد بود.بانک‌های خصوصی معمولا از ساعت 7:30 تا ۸ صبح پذیرای مشتری هستند و ساعت کاری عصر آنها نیز معمولا بین ۱۵ تا ۱۶ متغیر است.

اغلب بیمه‌ها متعهد به درمان تکمیلی کرونا  هستند

مدیرعامل انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه با بیان اینکه شرایط قرارداد بیمه‌نامه تعیین‌کننده پوشش کرونا در بیمه تکمیلی درمان است، اظهار داشت: بیشتر شرکت‌های بیمه متعهد به پوشش درمان تکمیلی این بیماری هستند. مسعود حجاریان در گفت‌وگو با ایبِنا درباره نامه بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه مبنی بر تعهد آنها به جبران هزینه‌های درمانی مربوط به بیماری کرونا با رعایت مفاد قرارداد بیمه درمان تکمیلی گفت: در صورتی که در شرایط قرارداد بیمه تکمیلی بیماری کرونا از چارچوب تعهدات خارج شده باشد، طبیعی است که شرکت‌ها تعهدی ندارند ولی در صورتی که این موضوع خارج نشده یا مستثنی نشده باشد، شرکت‌های بیمه درباره پوشش کرونا متعهد هستند. وی درباره اینکه برخی شرکت‌ها می‌گویند پوشش بیمه کرونا را تنها در بیمه‌نامه‌های مسافرتی یا زندگی لحاظ می‌کنند و تعهدی در خصوص بیمه‌های درمان تکمیلی ندارند، اظهار داشت: این موضوع بیشتر متوجه بیمه‌نامه تکمیلی درمان و بسته به قرارداد بیمه‌گذار با شرکت بیمه است، ولی با این حال بیشتر شرکت‌های بیمه نسبت به جبران خسارت‌های احتمالی تعهد دارند. مدیرعامل انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه ادامه داد: تمامی این پوشش‌ها مربوط به نوع قرارداد و پوشش‌های اعلام شده در آن است. ممکن است برخی شرکت‌ها پوشش بیماری کرونا را در بیمه‌نامه‌های زندگی یا سفر خود نداشته باشند.

حجاریان اظهار داشت: بیمه‌نامه‌های سفر در واقع نوعی از بیمه حوادث است و بسته به نوع قرارداد بیمه‌گذار با شرکت بیمه، حوادث مشخصی در بیمه‌نامه تحت پوشش قرار می‌گیرند. بخشی از این پوشش‌ها نیز مربوط به بیماری و درمان در طول سفر است و ممکن است شرکتی در بیمه‌نامه مسافرتی خود پوشش کرونا را از پوشش‌های خود خارج کرده باشد. روز دوشنبه حسن‌رضا عباسیان‌فر، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و امور فنی بیمه مرکزی طی نامه‌ای به شرکت‌های بیمه اعلام کرد که جبران هزینه‌های درمانی مربوط به بیماری کرونا با رعایت مفاد قرارداد بیمه درمان تکمیلی فی‌مابین، در تعهد شرکت‌های بیمه است.

 

ارسال نظر