اخبار

۱۳۹۸/۱۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۶۴۷

تسهیلات بانک رفاه به تولید مواد شوینده و بهداشتی

بانک رفاه کارگران در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی و به عنوان یک بانک سلامت محور، اقدام به اعطای تسهیلات به تولید‌کنندگان مواد شوینده و بهداشتی کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، این بانک به عنوان یک بانک اجتماعی و سلامت محور و در راستای حمایت از رونق تولید و نظام سلامت کشور، اقدام به اعطای تسهیلات به تولید‌کنندگان مواد شوینده و بهداشتی کرد.

بر اساس این گزارش، بانک رفاه در بازه زمانی 92 تا 98 با تخصیص تسهیلات خرد و کلان در حوزه‌های مختلف بهداشت، سلامت و دارو در قالب طرح‌های اعتباری از جمله پرداخت تسهیلات به دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و داروخانه‌های کشور جهت تجهیز و احداث، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، پرستاران و کارکنان شاغل در مراکز درمانی بابت تجهیز مطب، بازسازی و تعمیرات مسکن به مبلغ 47 هزار و 300 میلیارد ریال توانسته است گام‌های موثری در حوزه سلامت کشور بردارد. در ادامه روند اقدامات حمایتی از تولید و اشتغال، بانک رفاه در ده ماهه نخست سال جاری، در بخش‌های آب و کشاورزی، صنعت و تولید، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و متفرقه بیش از 382.029 میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده است.  همچنین بانک رفاه در سال‌های 96، 97 و ده ماهه نخست سال 98، بالغ بر27.623 میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع بانک به بنگاه‌های کوچک و متوسط پرداخت کرده است.  گفتنی است، با عنایت به شیوع گسترده ویروس کرونا طی روزهای اخیر در سطح کشور، بانک رفاه اعطای تسهیلات و تأمین مالی شرکت‌های تولیدی تجهیزات مقابله‌کننده با ویروس کرونا را که شرایط لازم را احراز نمایند در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

شرط پرداخت تسهیلات بیش از ۵ میلیارد تومان

پرداخت تسهیلات بیش از ۵ میلیارد تومان به اشخاص حقیقی و حقوقی منوط به ارایه صورت‌های مالی حسابرسی شده است.

به گزارش ایبِنا، در بخشنامه‌ای به بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام شد: پیرو بخشنامه مورخ ۱۳۹۰.۱۱.۵ موضوع ابلاغ سیاست‌های پولی، اعتباری و نظارتی نظام بانکی کشور مصوب جلسه مورخ بیستم دیماه سال ۱۳۹۰ شورای پول و اعتبار، بدینوسیله به استحضار می‌رساند با هدف تسهیل تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی به‌ویژه فعالان عرصه تولید در کشور و در پاسخ به درخواست‌های فراوان واصله در این رابطه، پیشنهاد اصلاح تبصره (۳) ذیل ماده (۱۷) فصل چهارم ضوابط یاد شده را به شورای محترم پول و اعتبار تسلیم نمود که نهایتاً در یک‌هزار و دویست و هشتاد و هشـتمین جلسـه مورخ ۱۳۹۸.۱۱.۱۵ آن شورا به شرح ذیل مورد تصویب قرار گرفت: «در اعطای تسهیلات و ایجاد تعهدات به/برای اشخاص حقوقی و حقیقی که حسب «قانون مالیات‌های مستقیم» مکلف به نگهداری دفاتر قانونی هستند، اخذ صورت‌های مالی الزامی است. پرداخت تسهیلات و ایجاد تعهدات بیش از ٥٠ میلیارد ریال /به برای اشخاص حقیقی و حقوقی در هر بانک و در هر سال شمسی منوط به ارایه صورت‌های مالی حسابرسی شده است.»

ضمن تأکید بر اینکه مصوبه مذکور نافی الزامات و تکالیف مربوط مقـرر در «آیین‌نامه راهکارهای افزایش ضمانت اجرایی و تقویت حسابرسی» و همچنین «بند (ه) بخش (ج) سیاست‌های دولت برای خروج غیرتورمی از رکـود» نیست، خواهشمند است دسـتور فرمایند مراتب بـا لحاظ مفـاد بخشنامه مـورخ ۱۳۹۶.۵.۱۶ به تمـامی واحدهای ذی‌ربط آن بانک/موسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ شده و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل‌ آید.

کاهش ساعت کار بانک‌ها

به دنبال شیوع ویروس کرونا و تصمیم‌گیری برای کاهش ساعت کاری کارکنان، بانک‌ها نیز ساعت کاری را کاهش دادند.

به گزارش «تعادل»، طبق تصمیم اتخاذ شده برای کاهش ساعت اداری ادارات قرار بر این شد که ساعت کاری کارکنان ادارات در تهران به ۸ تا ۱۳ تغییر کند و ساعت کاری کارکنان شش روز کار در هفته نیز ۸ تا ۱۲ اعلام شد.

در این جریان بانک‌ها نیز اقدام به کاهش ساعت کاری کردند؛ به‌طوری که شورای هماهنگی بانک‌های دولتی اعلام کرد ک ساعت کاری بانک‌های عضو شورا در سطح کشور کاهش یافته است.بر این اساس ساعت کاری بانک‌های عضو شورا در تمام کشور از روز (دهم اسفند) تا آخر هفته (پانزدهم اسفند) از 8:30 تا 12:30 خواهد بود و ساعت کار کارکنان آنها ۸ تا ۱۳ اعلام شده است.شورای هماهنگی در عین حال تاکید کرده است که هماهنگی اجرا با استانداران هر استان الزامی است.

در مورد بانک‌های خصوصی هم طبق اعلام جمشیدی - دبیر کانون بانک‌های خصوصی - این اختیار به مدیران بانک‌ها در تهران داده شده که حداکثر یک ساعت از صبح و یک ساعت از عصر را کاهش دهند.

همچنین تغییر ساعت بانک‌های خصوصی در شهرستان‌ها نیز بنا به تشخیص شورای امنیت استان و استانداری خواهد بود. بانک‌های خصوصی معمولا از ساعت 7:30 تا ۸ صبح پذیرای مشتری هستند و ساعت کاری عصر آنها نیز معمولا بین ۱۵ تا ۱۶ متغییر است.

 

 

 

ارسال نظر