اخبار

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۷۷۸

وب‌سایت بانک‌پاسارگاد بهترین  ‌سایت در حوزه بانک و بیمه

در دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران؛ وب‌سایت بانک‌پاسارگاد، به عنوان بهترین وب‌سایت در حوزه بانک و بیمه انتخاب شد.

در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره وب و موبایل که در بهمن ماه ۱۳۹۸ در مرکز پژوهش‌های وزارت نیرو برگزار شد، وب سایت بانک پاسارگاد، برای دومین سال متوالی، با کسب اکثریت آرای داوران به عنوان وب‌سایت برتر و برگزیده معرفی شد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، وب‌سایت بانک‌پاسارگاد به نشانی www.bpi.ir به‌دلیل دارا بودن فاکتورهای تأیید شده‌ای همچون کارکرد خوب و کارا، محتوای غنی، ایجاد تجربه خوب برای کاربران، طراحی دیداری مناسب، ساختار و مسیر در دسترس و آسان، ایجاد تعامل سازنده با مخاطب و اطلاع‌رسانی خوب و... از منظر داوران شایسته کسب عنوان وب‌سایت برتر و برگزیده شناخته شد.

گفتنی است جشنواره وب و موبایل ایران با ده‌ها هزار شرکت‌کننده، به عنوان بزرگ‌ترین عرصه رقابت میان وب‌سایت‌ها و نرم‌افزار‌های موبایل ایرانی در گروه‌های مختلف شناخته شده است. این جشنواره هر ساله در گروه‌های مختلف، یک وب‌سایت و یک نرم‌افزار موبایل را با رأی داوران به عنوان برگزیده جشنواره معرفی می‌کند.

کاهش تعداد تراکنش‌ها کمتر از پیش‌بینی‌

یک کارشناس بانکداری می‌گوید: کاهش تعداد تراکنش‌های اینترنتی با اجرای رمز دوم پویا کمتر از میزان پیش‌بینی‌ها بوده است.

مسعود پشم‌چی در گفت‌وگو با ایبِنا درباره تاثیر اجرای رمز دوم پویا بر کاهش فیشینگ و افزایش امنیت در تراکنش‌ها اظهار داشت: با وجودی که اجرای عملیات رمز دوم پویا و یک‌بار مصرف نسبت به روش‌های قبلی، مشکلاتی را به هر صورت برای مشتریان بانک‌ها به وجود آورد اما بانک پارسیان از جمله بانک‎هایی بود که موفق شد به نحو مناسبی این موضوع را مدیریت کند.

وی افزود: با وجود آنکه پیش بینی کرده بودیم از تعداد تراکنش‌ها تا میزان مشخصی کاسته شود اما بعد از اجرای رمز دوم پویا، این رقم کمتر از برآوردهای ما بود و نتوانست مشکل حادی را برای بانک‌ها و همچنین مشتریان ایجاد کند.

وی درباره اینکه تاثیر اجرای رمز دوم پویا بر کاهش فیشینگ و برداشت از حساب مشتریان چه میزان بوده است، اظهار داشت: بررسی این موضوع نیاز به پروسه زمانی طولانی‌تری دارد اما با گزارشاتی که از سوی بانک مرکزی ارایه می‌شود، شاهد هستیم که پرونده‌های مربوط به فیشینگ به‌شدت کاهش یافته است.

وی ادامه داد: عملیات رمز دوم پویا با هماهنگی مردم و پلیس فتا اجرا شد و بانک‌ها نهایت همکاری را برای اجرایی شدن این موضوع داشتند. انتظار داریم تا دوستان در پلیس فتا هرچه سریع‌تر دستاوردهای مربوط به اجرای این عملیات و تاثیر آن بر کاهش فیشینگ را اعلام کنند تا شیرینی کار برای مردم روشن‌تر شود.

پشم‌چی در عین حال خاطرنشان کرد که مقرر شده مشکلات کوچکی که از سوی برخی بانک‌ها در این زمینه وجود دارد، هرچه سریع‌تر و ظرف چند روز آینده برطرف شود تا به پایداری خوبی در شبکه بانکی برسیم.

تمایل کمتر کشورهای پیشرفته برای ایجاد رمزارز ملی

یافته‌های یک تحقیق که اخیرا توسط بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی منتشر شده، حاکی از آن است که بانک‌های کشورهای پیشرفته در مقایسه با اقتصادهای نوظهور، تمایل کمتری برای ایجاد رمزارز ملی دارند.

به گزارش کوین‌تلگراف، در حالی که بانک‌های اقتصادهای نوظهور با شتاب بیشتری به سوی ایجاد رمزارز ملی حرکت می‌کنند، آن دسته از کشورهایی که اقتصاد تثبیت شده‌ای دارند، برای تغییر از ارز بی‌پشتوانه به ارز دیجیتال موضع محتاطانه‌تری را اتخاذ کرده‌اند.

در سه سال آینده یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر به رمزارز ملی دسترسی خواهند داشت این چشمگیرترین یافته تحقیقات مذکور محسوب می‌شود که به درستی با عنوان میهمان پشت در توصیف شده است.

شرکت‌کنندگان در این تحقیق ۶۶ بانک را شامل می‌شوند که نماینده ۷۵ درصد از جمعیت و ۹۰ درصد از اقتصاد جهان هستند، ۱۰ درصد از بانک‌ها اعلام کردند که ظرف سه سال آتی نخستین رمزارز خود را صادر خواهند کرد؛ این رقم نماینده ۲۰ درصد جمعیت جهان است. این بدان معنا است که رمزارزهای ملی، هرچند به‌طور متمرکز، این ظرفیت را دارند تا به‌طور تقریبی بلافاصله مورد استفاده حجم انبوهی از جمعیت قرار گیرند. هدفی که رمزارزهای خصوصی و استیبل کوینزها بیش از ۱۰ سال آن را نشانه گرفته‌اند. هیمانشو یاداف یکی از بنیانگذاران صندوق ووداستاک در این باره گفت: برخی آنها (رمزارزها) را نادیده می‌گیرند و برخی بیشتر در آنها کند و کاو می‌کنند که در نتیجه منجر به ایجاد فضایی مثبت در اکوسیستم رمزارز می‌شود. توسعه‌دهندگان شروع به ساختن ابزارهایی خواهند کرد که تبادل بی‌نقص رمزارزهای ملی و خصوصی را میسر می‌کند و رقابت برای سلطه رمزارز کانون توجه این دهه خواهد شد.

 

ارسال نظر