دلار صرافی 13900 تومان

۱۳۹۸/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۶۸۷
دلار صرافی 13900 تومان

گروه بانک و بیمه|

روز یکشنبه 27 بهمن ماه 98 در بازارهای جهانی نرخ اونس طلا به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییر 1584 دلار باقی ماند. در بازار آزاد و معاملات نقدی نیز قیمت دلار به 14170 تومان افزایش یافت همچنین هر یورو در بازار آزاد 15450 تومان رسید، بهای خرید هر دلار در تابلوی صرافی‌های بانکی 13 هزار و 550 تومان و فروش 13 هزار و 900 تومان درج شد و نرخ خرید هر یورو نیز ۱۴ هزار و 900 تومان و نرخ فروش آن 15 هزار و 200 تومان معامله شد، به اعتقاد کارشناسان اقتصادی دو عامل پایان یافتن مهلت ایران برای تصویب لوایح چهارگانه و احتمال اضافه شدن ایران به لیست سیاه و نزدیک شدن به پایان سال و رشد تقاضا در بازار ارز منجر به التهابات ارزی ظرف چند روز اخیر شده است.

به گزارش «تعادل»، بانک‌ها هر دلار را از متقاضیان به نرخ ۱۳ هزار و ۴۹۰ تومان خریدند، درحالی که روز شنبه این ارز را با قیمت ۱۳ هزار و ۴۵۰ تومان می‌خریدند، همچنین بانک‌ها نرخ خرید هر یورو را ۱۴ هزار و ۶۲۰ تومان اعلام کرده‌اند، درحالی که روز شنبه ۱۴ هزار و ۵۷۰ تومان بود. نرخ فروش ارز مسافرتی در شعب ارزی بانک‌ها به ازای هر یورو با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

در سامانه سنا نیز نرخ لحظه‌ای قیمت خرید دلار 13 هزار و 550 تومان و قیمت فروش آن 13 هزار و 900 تومان اعلام شد. همچنین نرخ لحظه‌ای خرید هر یورو 14 هزار و 900 تومان و فروش آن 15 هزار و 200 تومان معامله شد. از سوی دیگر، سامانه سنا نیز نرخ میانگین معامله شده ارز برای روز شنبه 26بهمن 98 برای دلار 13 هزار و 755 تومان، یورو 15 هزار و 32 تومان، پوند انگلیس 17 هزار و 727 تومان، درهم امارات 3 هزار و 761 تومان، لیر ترکیه 2 هزار و 352 تومان و یوآن چین را یک هزار و 988 تومان اعلام کرد.

در بازار طلا و سکه نیز، با اعلام اونس طلای جهانی به قیمت 1584 دلار و دلار به نرخ 14 هزار و 170 تومان در بازار آزاد، نرخ طلا و سکه با افزایش قیمت مواجه شد. مظنه یک مثقال طلای آب شده 17 عیار 2 میلیون و 300 هزار تومان، هر گرم طلای 18 عیار 530 هزار و 900 تومان، سکه طرح جدید 5 میلیون و 180 هزار تومان، طرح قدیم 5 میلیون و 170 هزار تومان، نیم سکه 2 میلیون 720 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 650 هزار تومان و سکه گرمی نیز 940 هزار تومان معامله شد.

در بازار ارز رسمی نیز بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ تمام ارزها نسبت به روز شنبه ثابت ماند. بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار امریکا برای روز « یکشنبه بیست و هفتم بهمن ماه ۹۸» ۴۲هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس ۵۴ هزار و ۷۹۷ ریال و هر یورو نیز به نرخ ۴۵ هزار و ۴۷۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

   پیش‌بینی ادامه ثبات قیمت طلا تا پایان

 هفته جاری

رییس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: افزایش قیمت اونس جهانی قیمت طلا را چهار هزار تومان گران کرد. چنانچه قیمت اونس جهانی طلا افزایشی نداشته باشد و قیمت دلار کنترل شود، قیمت طلا تا پایان هفته گران نخواهد شد و روند باثباتی خواهد داشت.

بعد از مدت‌ها بازار طلا روند نسبتا رونقی را به خود گرفته و تقاضا در بازار طلا به نوعی افزایش یافته است. طی هفته اخیر بازدهی بازارها اینگونه بود: طلا بازدهی مثبت ۱.۹ درصدی، سکه بازدهی مثبت ۳.۰۳ درصدی، دلار بازدهی مثبت ۲.۵۳ درصدی و بورس هم بازدهی مثبت ۲.۹۵ درصدی داشت. با توجه به شروع روز مادر و در آستانه سال نو تقاضا در بازار برای خرید طلا افزایش یافته است.

رییس اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا تقاضا برای خرید طلا در روز مادر افزایش یافته است؟ گفت: خوشبختانه تقاضا در بازار طلا افزایش یافته اما افزایش حجم تقاضا باعث نوسان قیمت طلا نشده، بلکه افزایش قیمت اونس جهانی قیمت طلا را در سطح بازار گران کرده است.

ابراهیم محمدولی افزود: خوشبختانه در آستانه ایام نوروز شور و نشاط در مردم بیشتر شده و آنها نیز برای خرید طلا به بازار مراجعه کردند. معتقدیم چنانچه قیمت اونس جهانی طلا افزایشی نداشته باشد و قیمت دلار کنترل شود، قیمت طلا تا پایان هفته گران نخواهد شد و روند باثباتی خواهد داشت.

او به قیمت اونس جهانی طلا و روند قیمت سکه اشاره و اظهار کرد: دیروز قیمت اونس جهانی طلا به یک هزار و ۵۶۵ دلار رسید که این رقم افزایش پنج دلاری را نسبت به هفته گذشته نشان می‎‌دهد، هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با چهار تومان افزایش به قیمت ۵۲۱ هزار تومان رسید. همچنین قیمت سکه طرح جدید پنج میلیون و ۱۱۸ هزار تومان، سکه طرح قدیم به قیمت پنج میلیون و ۸۰ هزار تومان، نیم سکه به قیمت دو میلیون و ۶۱۰ هزار تومان، ربع سکه به قیمت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه گرمی به قیمت ۹۳۰ هزار تومان خرید و فروش شده است.

محمدولی در پاسخ به این پرسش که آیا تقاضا برای خرید طلا در روز مادر قیمت طلا را دچار نوسان شدید نخواهد کرد؟ گفت: از گذشته تاکنون افزایش میزان تقاضا تاثیر چندانی در افزایش قیمت طلا نداشته است. افزایش قیمت دلار و اونس جهانی طلا در قیمت طلا اثر بیشتری دارد.

    نگرانی امریکا از ارزهای دیجیتالی

 در دورزدن تحریم‌

در این حال وزیر خزانه‌داری امریکا گفت به منظور جلوگیری از پولشویی به‌طور جدی وارد حوزه ارزهای دیجیتالی خواهیم شد. به گزارش نیویورک تایمز، استیون منوچین از تصمیم وزارت خزانه داری برای تدوین راهنمای استفاده و معامله با استفاده از ارزهای دیجیتالی به منظور مقابله با پولشویی خبر داد. وی که در جمع نمایندگان کنگره حضور یافته بود گفت که ارزهای دیجیتالی فعلی نظیر بیت کوین نیاز به شفافیت بیشتری دارند و نسبت به انجام تراکنش‌های غیرقانونی با استفاده از آنها و دور زدن تحریم‌های امریکا نگرانیم. منوچین با بیان اینکه به زودی از بسترهای انجام معاملات ارزهای دیجیتالی خواهد خواست تا الزامات جدیدی را به کار گیرند افزود: می‌خواهیم مطمئن شویم که از تکنولوژی برای حرکت رو به جلو استفاده شود اما نمی‌خواهیم به این بهانه، ارزهای دیجیتالی به «حساب‌های بانکی مخفی سوییس» دیگری تبدیل شوند. اگرچه منوچین به جزییات الزامات جدید اشاره نکرد اما گفت که باید مبدا و مقصد انتقال پول با استفاده از ارزهای دیجیتالی مشخص باشد. وی که پیش‌تر در تابستان امسال نیز گفته بود ارزهای دیجیتالی یک تهدید برای امنیت امریکا هستند در ادعایی مشابه گفت: نسبت به ارز دیجیتالی لیبرا که فیس بوک در حال توسعه آن است نگرانی‌های جدی داریم.

تعلل بانک مرکزی و دولت امریکا برای ورود به عرصه ارزهای دیجیتالی، انتقاد برخی از متحدان این کشور را برانگیخته است و در داخل امریکا نیز برخی نگران‌اند چین با غلبه بر امریکا در این عرصه به آرزوی خود برای شکستن انحصار امریکا در عرصه نظام مالی جهانی نزدیک شود. دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا نیز سال گذشته گفته بود علاقه‌ای به ارزهای دیجیتالی ندارد چرا که ارزش آنها دچار تلاطم خیلی زیادی است.

اخیرا گزارشاتی از ملاقات منوچین با مقامات بخش امنیت داخلی در وزارت خزانه داری برای تصمیم‌گیری در خصوص چگونگی مواجهه با ارزهای دیجیتالی منشتر شده است. پیش‌تر جروم پاول، رییس بانک مرکزی امریکا از ورود جدی‌تر این بانک به عرصه ارزهای دیجتالی خبر داده بود.

 

ارسال نظر